چگونه به وسیله iTunes از فایل های آیفون بک آپ بگیریم؟

چگونه به وسیله iTunes از فایل های آیفون بک آپ بگیریم؟
  • 1395/9/24
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر یک اسمارت فون اندرویدی در کنار یک سیستم ویندوزی داشته باشید قطعا تا کنون متوجه این موضوع شده اید که در دستگاه های اپلی به سادگی گوشی های اندرویدی قادر به اتصال با کابل USB به کامپیوتر ویندوزی نیستند و در صورت برقراری اتصال این چنینی شما تنها به عکس های  موجود بر روی اسمارت فونتان دسترسی خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم به شما روش استفاده از ابزار iTunes و نحوه بک اپ گیری اطلاعات  با این ابزار کاربردی را بیاموزیم.

iTunes چیست؟

این نرم افزار در ابتدا تنها یک پخش کننده موسیقی ساده بود که به شما اجازه دسترسی به موزیک های اسمارت فون اپلی تان را از طریق سیستم ویندوزی می داد، به مرور زمان این ابزار پیشرفت نموده و به یک نرم افزار جامع برای مدیریت فایل های سیستم عامل iOS تبدیل شد و کاربران آیفون و آیپد قادر به دسترسی به تمامی فایل های گوشی هوشمند خود از طریق این نرم افزار شدند.

itunes-backup-file-2

آیا می ‌توان از iTunes بر روی تمام سیستم عامل‌ ها از جمله لینوکس و ویندوز نیز استفاده کرد؟

برنامه iTunes در حال حاضر تنها برای سیستم های ویندوزی و سیستم های دارای سیستم عامل مک قابل استفاده می باشد و متاسفانه کاربران لینوکس از این نرم افزار کاربردی بی بهره هستند. البته به نظر می رسد کمپانی اپل در آینده ای نزدیک نرم افزار خود را برای این سیستم عامل نیز روانه بازار نماید، اما تا آن زمان کاربران لینوکس می توانند با نصب یک ماشین مجازی ویندوز بر روی سیستم عامل لینوکس خود از این برنامه بهره مند گردند.

آموزش بک‌ آپ گیری از آیفون و آیپد به وسیله iTunes

  1. در اولین مرحله لازم است که شما برنامه iTunes را بر روی سیستم خود نصب نموده و سپس آن را فعال نمایید.
  2. iTunes را اجرا کنید.
  3. دستگاه اپلی خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل نمایید.
  4. با اتصال گوشی به کامپیوتر پیامی با این مضمون که شما به دیوایس اتصال یافته اطمینان دارید یا خیر به نمایش در خواهد آمد. برای ادامه فرآیند گزینه “Trust this Computer“ را انتخاب نمایید. (پیام بر روی اسمارت فون شما به نمایش در می آید.)
  5. در برنامه iTunes آیکون مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب نمایید.

itunes-backup-file-2

  1. با کلیک کردن بر روی آیتم مربوطه، صفحه‌ ای ظاهر می‌ شود که خلاصه‌ ای را در مورد دستگاه شما (و فایل‌ های موجود بر روی آن) نشان می دهد. تجربه ثابت کرده که در بیشتر موارد، iTunes به صورت خودکار شروع به گرفتن بک‌ آپ از دستگاه شما خواهد نمود. در صورتی که قصد دارید به صورت دستی و تحت شرایطی خاص از گوشی خود بک ‌آپ بگیرید، می‌ توانید عملیات خودکار را متوقف سازید.

itunes-backup-file-2

  1. برای گرفتن یک نسخه بک آپ به صورت دستی، در صفحه اصلی به بخش پایینی مراجعه نموده و گزینه “Back Up Now” را انتخاب نمایید.

itunes-backup-file-2

  1. با انتخاب گزینه “Back Up Now” سوالی مبنی بر تمایل شما برای ایجاد یک بک آپ رمز گذاری شده بر روی صفحه نمایش می یابد که در صورت تمایل می توانید به آن پاسخ مثبت بدهید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات ‌تان را به صورت رمزگذاری شده ذخیره نمایید، علاوه بر بک ‌آپ عادی می‌ توانید پسوردها، اطلاعات سلامتی تنظیم شده و HomeKit را نیز ذخیره سازید.
  2. با انتخاب حالت های مد نظر تان و صدور فرمان آغاز به کار، iTunes یک نسخه از اطلاعات شما با شرایط تعیین شده ایجاد خواهد نمود. در زمان فرایند بک آپ گیری می توانید پیشرفت عملیات را از نوار پیشرفت بخش پایی نرم افزار iTunes مشاهده نمایید.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *