مشخصات‌فنی و طراحی گوشی میان‌رده نوکیا D1 با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فاش شد

مشخصات‌فنی و طراحی گوشی میان‌رده نوکیا D1 با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فاش شد
  • 1395/10/19
  • مقدم
  • 0

شرکت HMD Global در اواخر ماه فوریه به صورت رسمی، دو گوشی ارزان‌قیمت و میان‌رده نوکیا E1 و نوکیا D1 را معرفی خواهد کرد و پس از انتشار مشخصات‌فنی گوشی اندرویدی نوکیا E1، به‌تازگی تصویر جدیدی از بسته‌بندی مربوط به نوکیا D1 منتشر شده است که طراحی و مشخصات‌فنی آن‌را نشان می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

همان‌طور که در تصویر فاش‌شده از بسته‌بندی نوکیا D1 مشاهده می‌کنید، طراحی آن به رندرها و طرح‌های شماتیک که پیش‌تر فاش شده بود؛ بسیار شباهت دارد. این گوشی میان‌رده با یک بدنه تمام فلزی طراحی شده است و حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد و این موضوع، باعث خواهد شد تا نوکیا D1 در مقایسه با گوشی‌های هوشمند میان‌رده هم‌قیمت خود، خاص‌تر به‌نظر برسد.

براساس مشخصات‌فنی فاش‌شده در تصویر، گوشی میان‌رده نوکیا D1 به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود که به عنوان یک محصول میان‌رده، قابل قبول است. یک تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون به گوشی جدید میان‌رده نوکیا قدرت می‌دهد و با چهار گیگابایت حافظه رم همراه شده است که برای مالتی‌تسکینگ، بسیار مناسب خواهد بود.

alleged-packaging-for-the-nokia-d1c-contains-an-photo-of-the-phone

برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای گوشی اندرویدی نوکیا D1 در نظر گرفته شده است و برای ذخیره‌سازی بیشتر، می‌توانید با استفاده از یک کارت‌حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهید. با توجه به این موضوع که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه رم برای یک گوشی میان‌رده نسبتاً زیاد است، احتمال می‌دهیم که گوشی اندرویدی نوکیا D1 در چندین مدل به بازار عرضه شود و تصویر فاش‌شده، مربوط به مدل رده‌بالای آن باشد.

در کنار این مشخصات، شرکت نوکیا از یک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در گوشی اندرویدی نوکیا D1 استفاده کرده است که با فلاش LED دوگانه برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور همراهی می‌شود. هم‌چنین، برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری، گوشی میان‌رده نوکیا D1 به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

با توجه به بخش دیگری از جعبه گوشی اندرویدی نوکیا D1 (البته در جعبه، با اسم “نوکیا ۶” به آن اشاره شده)، این گوشی میان‌رده از فناوری صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند که جالب به‌نظر می‌رسد. در نهایت، این گوشی با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ گوگل به صورت پیش‌فرض عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که رابط‌کاربری آن، با رابط‌کاربری اختصاصی شرکت نوکیا شخصی‌سازی شده باشد.

در تصویر مربوط به گوشی اندرویدی نوکیا D1، حاشیه پایین صفحه‌نمایش چندان واضح نیست اما مطابق با شایعات گذشته، این گوشی از یک دکمه فیزیکی Home استفاده می‌کند که حسگر اثرانگشت در آن تعبیه شده است. در کنار این دکمه، دو دکمه لمسی Back و Overview نیز جای گرفته و ظاهری نزدیک به دکمه‌های مجازی سیستم‌عامل اندروید مارشمالو خواهد داشت.

براساس گمانه‌زنی‌ها، مدل پایه گوشی اندرویدی نوکیا D1 با نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی نزدیک به ۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و مدل ارزان‌قیمت این گوشی با نمایشگر ۵٫۲ اینچی اچ‌دی، تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام با چهار هسته پردازشی، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم با اسم نوکیا E1 نزدیک به ۱۵۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. البته، گوشی ارزان‌قیمت نوکیا E1 از حسگر اثرانگشت استفاده نمی‌کند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *