کدام‌یک از گوشی‌های هوشمند ویندوزی Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت می‌کند؟

کدام‌یک از گوشی‌های هوشمند ویندوزی Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت می‌کند؟
  • 1396/1/26
  • مقدم
  • 0

به‌روزرسانی Creators Update سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای رایانه‌های شخصی عرضه شده است و اکنون، کاربران گوشی‌های موبایل مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ منتظر عرضه این آپدیت برای دستگاه‌های خود هستند. با این‌حال، مایکروسافت به‌تازگی لیست محصولاتی را که به Creators Update به‌روزرسانی می‌شوند، تایید کرده است و به همین جهت، بسیاری از گوشی‌های هوشمند ویندوزی نمی‌توانند به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ موبایل را تجربه نمایند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی اعلام کرده است که تنها ۱۳ گوشی‌هوشمند ویندوزی، می‌توانند به‌روزرسانی Creators Update را که عرضه آن از ۲۵ آوریل (۳ اردیبهشت) آغاز می‌شود، دریافت نمایند. البته، گوشی‌های هوشمندی که پیش‌تر نسخه‌های آزمایشی آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل برای آن‌ها عرضه شده است؛ هم‌چنان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد اما هیچ به‌روزرسانی دیگر یا بهبودی را دریافت نخواهند کرد. لیست محصولاتی که به‌طور رسمی به Creators Update به‌روزرسانی خواهند شد، در ادامه آمده است:

  • اچ‌پی الایت X3 – گوشی پرچم‌دار
  • لومیا ۵۵۰ مایکروسافت – گوشی ارزان‌قیمت
  • لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال مایکروسافت – گوشی میان‌رده
  • لومیا ۶۵۰ مایکروسافت – گوشی میان‌رده
  • لومیا ۹۵۰  و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال – گوشی و فبلت پرچم‌دار
  • آلکاتل IDOL 4S – گوشی پرچم‌دار
  • آلکاتل OneTouch Fierce XL – گوشی میان‌رده
  • سافت‌بانک ۵۰۳LV – گوشی میان‌رده
  • MC MADOSMA Q601 – فبلت میان‌رده
  • Trinity NuAns NEO – گوشی میان‌رده

تایید رسمی مایکروسافت برای محصولاتی‌ که به Creators Update ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی می‌شود، بدین معنی است که سایر گوشی‌های پرچم‌دار ویندوزی مانند لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ دیگر به طور رسمی از نظر نرم‌افزاری پشتیبانی نخواهد بود و تنها محصولاتی که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به بازار عرضه شده است، می‌توانند جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت نمایند. البته، لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال، به عنوان استثنا برشمرده می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، این دو مدل با سیستم‌عامل ویندوز فون ۸٫۱ به صورت پیش‌فرض عرضه شده بود.

با اینکه مایکروسافت می‌داند توقف پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند قدرت‌مند قدیمی، ممکن است سهم پلت‌فرم ویندوز فون و هم‌چنین ویندوز ۱۰ موبایل را از بازار بیش از پیش به سود سیستم‌عامل اندروید گوگل و آی‌اواس اپل تغییر دهد؛ این شرکت اعلام کرده است که تصمیم برای عدم پشتیبانی بیشتر از گوشی‌های قدیمی، بدین منظور صورت گرفته تا مایکروسافت اطمینان یابد که کاربران بهترین تجربه ممکن را از کار با گوشی‌های ویندوزی و هم‌چنین، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به دست می‌آورند.

سرپرست بخش برنامه ویندوز اینسایدر، Dona Sarkar اعلام کرده است: «ما می‌دانیم که بسیاری از کاربران برنامه ویندوز اینسایدر از اینکه گوشی‌هوشمند آن‌ها دیگر (توسط مایکروسافت از لحاظ نرم‌افزاری) پشتیبانی نمی‎شود، مایوس شده‌اند. بازخورد کاربران برنامه ویندوز اینسایدر توسط تیم ما مورد ارزیابی قرار گرفت و متوجه شدیم که (با عرضه به‌روزرسانی Creators Update) برای بسیاری از دستگاه‌های قدیمی‌تر، بهترین تجربه ممکن را برای آن‌ها ارائه نمی‎کنیم. این موضوع (بازخورد کاربران) در تعیین دستگاه‌هایی که به Creators Update به‌روزرسانی می‌شود، موثر بوده است. ما به‌طور پیوسته به نظرات شما (کاربران) گوش می‌دهیم تا بهترین تجربه ممکن را برای تمامی کاربران به ارمغان آوریم.»

با اینکه مایکروسافت، این چنین تلاش می‌کند تا توقف پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر را منطقی جلوه دهد؛ بسیاری ادعا می‌کنند که نسخه‌های پیش‌نمایش آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل بر روی دستگاه‌های پرچم‌دار و قدرت‌مند قدیمی مانند لومیا ۹۳۰، لومیا ۱۵۲۰ و حتی لومیا ۸۳۰ به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد که تجربه کاربران را تحت‌تاثیر قرار دهد.

این برای اولین‌بار نیست که مایکروسافت، کاربران را ناامید می‌کند؛ پیش‌تر و با عدم عرضه گوشی پرچم‌دار جدید توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، کاربران متوجه شده‌اند که آینده‌ خاصی با سیستم‌عامل ویندوز فون و یک محصول مبتنی بر آن، در انتظار آن‌ها نیست و حتی بسیاری از برنامه‌ها به زودی به پشتیبانی خود از ویندوز فون و حتی ویندوز ۱۰ موبایل پایان می‌دهند. علاوه‌براین، مایکروسافت هیچ برنامه مشخصی را به عنوان آینده پلت‌فرم ویندوز فون ارائه نداده است و این شرکت، حتی نمی‌داند که عرضه یک محصول جدید چه تاثیری بر روی سهم ویندوز فون از بازار خواهد گذاشت. شاید علت تاخیر در عرضه سرفیس فون، این موضوع باشد؛ هرچند، عوامل دیگری از جمله آماده‌نبودن تراشه‌های ARM برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی به خوبی رایانه‌های شخصی، یکی‌دیگر از دلایلی است که برای تاخیر در عرضه گوشی پرچم‌دار جدید مایکروسافت برشمرده می‎شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *