لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 معرفی شد؛ هیولایی ارزان‎قیمت با GeForce GTX 1050 انویدیا

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 معرفی شد؛ هیولایی ارزان‎قیمت با GeForce GTX 1050 انویدیا
  • 1396/3/10
  • مقدم
  • 0

شرکت ایسوس به‌تازگی در جریان نمایشگاه Computex از لپ‌تاپ قدرت‌مند خود با قیمت بسیار مناسب رونمایی کرده است. این مدل که VivoBook Pro 15 نامیده می‌شود، بیشتر مناسب کاربرانی خواه بود که به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای تجربه جدیدترین بازی‌های ویدیویی هستند؛ به جای آنکه یک لپ‌تاپ، با محور قرار دادن کاربران تجاری باشد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی عرضه خواهد شد که از رزولوشن ۴K (یا ۳۸۴۰ در ۲۱۵۰ پیکسل) بهره می‌گیرد و شرکت سازنده، ادعا می‌کند که این مدل به قابلیت‌های رده‌بالایی مجهز شده است که آن‌ها را به طور معمول در مدل‌های گران‌قیمت خواهید یافت. از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به نمایشگر این لپ‎تاپ با زاویه دید گسترده، پوشش نوری ضدتابش (به اصطلاح، مات) و وسعت رنگ ۱۰۰ درصد sRGB اشاره کرد.

از نظر قدرت‌ پردازشی، لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 به پردازنده نسل هفتمی Core i7 770HQ با چهار هسته پردازشی مجهز شده است؛ البته توجه داشته باشید که این پردازنده در نسخه رده‌بالای لپ‌تاپ جدید ایسوس به کار گرفته خواهد شد و اگر به دنبال نسخه ارزان‌قیمت‎تر آن هستید، باید انتخاب خود را به پردازنده Core i5 محدود کنید. در بالاترین مدل، هم‌چنین ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 به کار گرفته شده است و کارت گرافیکی GeForce GTX 1050 انویدیا، تجربه بازی‌های ویدیویی را در این مدل امکان‎پذیر می‌سازد. برای حافظه، شرکت ایسوس این لپ‌تاپ را در بالاترین مدل، با دو ترابایت HDD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD ارائه می‎دهد.

این تمامی قابلیت‌های لپ‎تاپ جدید ایسوس نیست. همان‌طور که گفته شد، این لپ‌تاپ به گونه‌ای طراحی شده است تا در همه زمان، از قدرت پردازشی کافی برخوردار باشد؛ به همین جهت، سیستم خنک‌کنندگی لپ‌تاپ حائز اهمیت است. همین موضوع باعث شده تا شرکت ایسوس به این مهم توجه داشته باشد؛ در نتیجه، VivoBook Pro 15 از یک سیستم خنک‌کننده متشکل از دو فن با ماژول انتقال حرارت مسی و لوله‎های خنک‌کننده بهره می‌گیرد.

شرکت ایسوس ادعا می‌کند که به لطف تدابیر در نظر گرفته شده برای سیستم خنک‌کنندگی لپ‎تاپ VivoBook Pro 15، خنک‌‍ باقی‌ماندن و عدم افزایش بیش از اندازه «حرارت» را در این مدل تضمین خواهیم کرد.

از آنجایی‌که صدا در حین انجام بازی حائز اهمیت است، شرکت ایسوس از بلندگوهای دوگانه استفاده کرده است که تاییدیه Harman Kardon را به همراه دارند. به دلیل همین تغییرات، اکنون صدای خروجی تا ۳٫۲ برابر بلندتر از سایر لپ‌تاپ‎های هم‌قیمت خواهد بود.

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی برای ارائه بهترین تجربه از کار با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به بازار عرضه خواهد شد و همین موضوع، شرکت ایسوس را مجاب نموده است تا از تمامی قابلیت‌های اختصاصی سیستم‎عامل ویندوز جدید مایکروسافت برای لپ‌تاپ خود استفاده نماید. به همین جهت، این مدل از یک حسگر اثرانگشت بهره می‌گیرد که به طور اختصاصی برای Windows Hello طراحی شده است؛ همان‌طور که می‌دانید، این قابلیت تنها در سیستم‎عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت وجود دارد و بسیاری از سازندگان مطابق با آن، محصولات جدید خود را با قابلیتی برای احراز هویت معرفی نموده‎اند.

تجربه تمامی قابلیت‌هایی که از لپ‌تاپ ایسوس VivoBook Pro 15 گفته شد، با خرید این مدل در تابستان امکان‌‌پذیر خواهد بود. هرچند، باید برای مدل پایه لپ‎تاپ قدرت‎مند ایسوس، نزدیک به به ۷۹۹ دلار هزینه نمایید و در صورتی‌که به دنبال مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند برای آن باشید، این هزینه مسلماً بالاتر خواهد رفت.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *