چگونه اجرای برنامه های پس زمینه را در اندروید اوریو محدود کنیم؟

چگونه اجرای برنامه های پس زمینه را در اندروید اوریو محدود کنیم؟
  • 1396/6/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر بار که نسخه ای جدید از اندروید عرضه می شود، گامی مهم در مدیریت برنامه های پس زمینه ی سیستم عامل برداشته می شود. در همین راستا، در آخرین نسخه ی اندروید، یعنی اندروید اوریو، نیز قابلیتی وجود دارد که با استفاده از آن می توان اجرای برنامه های پس زمینه را محدود کرد.

گویا آی تی – این قابلیت نیازی به فعالسازی ندارد و اتوماتیک، همه ی برنامه ها را شامل می شود. اما مشکل اینجاست که بعضی از نرم افزارها با این قابلیت سازگار نیستند. یعنی از آپدیت های لازم برای استفاده از این قابلیت اندروید اوریو برخوردار نیستند. ولی این مشکل بزرگی نیست و می توان قابلیت اندروید اوریو را به صورت دستی برای آن ها نیز اعمال کرد. قصد ما در این نوشته چیزی نیست جز آموزش اعمال دستیِ قابلیت اندروید اوریو در محدود کردن اجرای برنامه های پس زمینه. با گویا آی تی همراه باشید.

نکته ای که قبل از همه بایستی گفته شود این است که برای اعمال دستی این قابلیت، باید برای هر برنامه از تنظیمات جداگانه ای استفاده کنید.

مراحل محدود کردن اجرای برنامه های پس زمینه در اندروید اوریو به قرار زیرند:

۱- در مرحله ی اول، نوار اعلان را پایین کشیده و با تپ بر روی گزینه ی Setting به قسمت تنظیمات بروید.
۲- در قسمت تنظیمات، گزینه ی Apps & notifications را لمس کنید.
۳- از منوی Apps & notifications با لمس گزینه ی App info فهرست برنامه های نصب شده بر روی گوشی هوشمند شما نمایش داده خواهد شد.
۴- از فهرست برنامه های نصب شده، یک برنامه را انتخاب کنید و پس از آن گزینه ی Battery را لمس کنید.


۵- در صورتی که برنامه ی انتخاب شده برای اندروید اوریو آپدیت شده باشد، پس از لمس گزینه ی Battery تنها یک گزینه به نام Battery optimization نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت، یعنی در صورتی که برنامه ی مورد نظر برای اندروید اوریو آپدیت نشده باشد، علاوه بر Battery optimization گزینه ای دیگر با نام Background activity مشاهده خواهید کرد.

چگونه اجرای برنامه های پس زمینه را در اندروید اوریو محدود کنیم؟
۶- با خاموش کردن گزینه ی Background activity می توانید قابلیت محدود کردن اجرای برنامه در پس زمینه را فعال کنید.
۷- این مراحل را باید برای تمامی برنامه ها انجام دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *