چگونه مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

چگونه مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟
  • 1396/6/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 3

بسیاری از کاربران ویندوز، بالاخص کسانی که با ویندوز ۱۰ سروکار دارند، در مورد نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز گلایه دارند. این کاربران می گویند پیش از بالا آمدن ویندوز، یک صفحه سیاه نمایش داده می شود و ویندوز در همان حال باقی می ماند. در واقع، سیاه ماندن صفحه نمایش پیش از آغاز ویندوز ناشی از خاموشی ناگهانی لپتاپ و یا کامپیوتر نیست.
در این مطلب، چند روش برای حل این مشکل معرفی می کنیم.

گویا آی تی – بسیاری از کاربران ویندوز، بالاخص کسانی که با ویندوز ۱۰ سروکار دارند، در مورد نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز گلایه دارند. این کاربران می گویند پیش از بالا آمدن ویندوز، یک صفحه سیاه نمایش داده می شود و ویندوز در همان حال باقی می ماند. در واقع، سیاه ماندن صفحه نمایش پیش از آغاز ویندوز ناشی از خاموشی ناگهانی لپتاپ و یا کامپیوتر نیست.
در این مطلب، چند روش برای حل این مشکل معرفی می کنیم.

۱- یک چک آپ کلی انجام دهید

اولین روش کسبِ اطمینان از استاندارد بودن وضعیت است. یعنی بایستی تمامی کابل ها را بررسی کنید که مبادا کابلی درست در جای خود نرفته باشد، شل باشد و یا آسیب دیده باشد.
اگر مشکلی در کابل ها ندیدید، بهتر است کابل ها را به نمایشگری دیگر نیز متصل کنید تا از سلامت نمایشگر خود مطمئن شوید.

۲- دستگاه های جانبی را از سیستم جدا کنید

در حالی که سیستم روشن است یک بار تمامی دستگاه های جانبی، مانند هارد اکسترنال، موس، پرینتر، کیبورد و … را از سیستم جدا کرده و سیستم را ری استارت کنید. اگر مشکل حل نشده بود، یک به یک دستگاه ها را وصل کرده و هر بار پس از وصل سیستم را ری استارت کنید. ممکن است مشکل ناشی از یکی از همین دستگاه های جانبی باشد.

۳- بررسی Projection

گاهی این مشکل می تواند ناشی از تنظیمات Projection باشد. جهت بررسی، در ویندوز های ۸ و ۱۰، کلید win و P را همزمان فشار دهید. در منوی نمایش داده شده، که همان منوی Projection است، چند گزینه وجود دارند. سعی کنید هر بار یکی را انتخاب کنید. به احتمال زیاد با انتخاب یکی از این گزینه ها، نمایشگر به حالت پیشین تبدیل می شود.

۴- نصب درایور کارت گرافیک

چنان چه هیچ کدام از روش های بالا، مشکل را حل نکردند، بایستی درصدد نصب مجدد درایور کارت گرافیک برآیید. برای نصب این درایور، باید از حالت safe mode استفاده کنید. استفاده از حالت safe mode برای نصب درایور، سه حالت دارد:
الف) در حالت اول شما قادر به مشاهده ی صفحه ی ورود به ویندوز هستید. در این حالت، بایستی سیستم خود را ری استارت کنید. برای این کار دکمه ی شیفت را فشار دهید و سپس بر روی Restart کلیک کنید. پس از انجام ری استارت، بایستی مسیر زیر را طی کنید:
Troubleshoot==>Advanced options==>Startup setting==>Restart
با طی کردن این مسیر، سیستم شما دوباره ری استارت می شود و در این زمان است که باید با فشار دادن دکمه ی F5 به حالت safe mode بروید.
ب) در حالت دوم، شما قادر به مشاهده ی صفحه ی ورود به ویندوز نیستید اما درایوی برای ریکاوری مشاهده می کنید. در این صورت، بایستی ابتدا سیستم را خاموش کرده و سپس به درایو ریکاوری متصل شوید. سپس مسیر زیر را طی کنید:
Troublshoot==>Advanced options==>Startup setting==>Restart
با طی کردن این مسیر، سیستم ری استارت می شود و باید با فشار دادن دکمه ی F5 و پس از آن انتخاب گزینه ی safe mode with Networking به حالت safe mode بروید.
ج) در حالت سوم، علاوه بر آن که چیزی در صفحه ورودی نمی بینید، بلکه آیکون ریکاوری نیز وجود ندارد. در این صورت، بایستی ابتدا ویندوز ۱۰ را نصب کنید و در صفحه ی نصب ویندوز هنگام مشاهده ی Repair your Computer روی آن کلیک نمایید. پس از این، مسیری را که در دو حالت قبل معرفی شد طی کنید و سپس دکمه ی F5 را فشار داده و بعد از آن با انتخاب گزینه ی safe mode with Networking به حالت safe mode بروید.
****
با طی کردن مسیرهایی که در هر یک از حالات سه گانه ی فوق گفته شد، به حالت safe mode می رسید. در اینجا بایستی در قسمت جستجو، عبارت Device Manager را تایپ کنید و در نتایج نمایش داده شده، گزینه ای را انتخاب کنید که بیشتری شباهت را با عبارت وارد شده دارد. سپس از قسمت Display Adaptors با راست کلیک کردن روی گزینه ی وسط، گزینه ی Propertises را انتخاب کرده و سپس به تب Driver وارد شوید.
در تب درایور، گزینه ی Roll Back Driver را بررسی کنید. در صورت فعال بودن روی آن کلیک کنید و پس از انتخاب یکی از دلایل، گزینه ی Yes را انتخاب کنید. با این کار به درایور پیشین باز می گردید. در این مرحله، اگر با فعال نبودن این گزینه مواجه شدید آن را حذف کنید (با کلیک بر روی Uninstall).
اگر در اینجا مشکلاتی مانند رزولوشن متفاوت را مشاهده کردید، سعی کنید آن ها را با پشتیبانی وب سایتی که از آن جا درایور را دانلود کرده اید در میان بگذارید و نسبت به حل آن ها اقدام کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام هر کاری میکنم نمیشه سیستم روشن میکنم میزنه windows atoumatic repair
    بعدش یه صفحه باز میشه و انگار کار نکنه سیاه میشه فقط موس رو صفحه قرار میگیره و کار میکنه
    بعد هر روشی که گفته شد اصلا کار نمیکنه و اصلا صفحه ای باز نمیشه همه روش ها و دکمه هارو امتحان کردم چکار باید بکنم اطلاعات درایو های دیگه سیستم هم پاک نشه ویندوز هم تازه عوض کردم ویندوز ۱۰ کردم کسی برام ریخته اما برنامه های خود لب تاب هنوز نریختم براش دوباره

    1. سلام وقتت بخیر
      اقا مشکلتو تونستی حل کنی؟

  2. سلام خسته نباشی
    من میخوام ویندوز ۱۰ نصب کنم که بعد از بوت و اومدن لوگو ویندوز ۱۰ دقیقا همین صفحه سیاه میاد و بعدش هیچ اتفاقی نمیوفته
    تموم راه ها رو رفتم نشد
    همین مشکل صفحه سیاه رو با ویندوز ۸ هم دارم
    ویندوز فعلیم ۷ هست
    خوهشا کمکم کنید از شر این مشکل خلاص شم دارم دیوونه میشم دیگه !!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *