چگونه داده های آیفون را قبل از فروش پاک کنیم؟

چگونه داده های آیفون را قبل از فروش پاک کنیم؟
  • 1396/6/24
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون جدید تا چند وقت دیگر وارد بازار خواهد شد و احتمالا از هم اکنون به فکر فروش آیفون فعلی و خرید مدل جدید افتاده اید. اما دست نگه دارید! تمام زندگی‌تان را روی آیفون قرار داده اید! قرار نیست که آیفون تان را با تمام ایمیل ها، مخاطبان، موسیقی ها، تصاویر، ویدئوها و سایر داده های محرمانه در اختیار شخص دیگری بگذارید.بهتر است قبل از هر کار دیگری تمام داده های آیفون فعلی تان را به طور کامل حذف کنید. با ما همراه باشید تا با چند گام ساده این کار را انجام دهیم.

گویا آی تی – آیفون جدید تا چند وقت دیگر وارد بازار خواهد شد و احتمالا از هم اکنون به فکر فروش آیفون فعلی و خرید مدل جدید افتاده اید. اما دست نگه دارید! تمام زندگی‌تان را روی آیفون قرار داده اید! قرار نیست که آیفون تان را با تمام ایمیل ها، مخاطبان، موسیقی ها، تصاویر، ویدئوها و سایر داده های محرمانه در اختیار شخص دیگری بگذارید.بهتر است قبل از هر کار دیگری تمام داده های آیفون فعلی تان را به طور کامل حذف کنید. با ما همراه باشید تا با چند گام ساده این کار را انجام دهیم.

۱- از داده های آیفون تان پشتیبان بگیرید

پشتیبان گیری از داده های آیفون قبلی برای بازیابی آنها در مدل جدید امری اجتناب ناپذیر است. با این کار صرفه جویی بسیار زیادی در وقت هم خواهید کرد زیرا نیازی به نصب مجدد برنامه ها، کپی فایل ها و دستکاری تنظیمات نخواهید بود.
بسته به نگارش iOS که در حال استفاده از آن هستید و همچنین تنظیمات همگام سازی، از داده ها در کامپیوتر یا در سرویس ابری iCloud پشتیبان گیری می شود.
در حال حاضر سرویس iCloud تقریبا از تمام چیزهایی که برای بازیابی (Restore) آیفون به آن نیاز دارید پشتیبان گیری می کند اما ممکن است بعضی از اپلیکیشن ها با این سرویس سازگار نباشند. ضمنا مدل های بسیار قدیمی مثل نسخه اول آیفون یا آیفون ۳جی به سرویس iCloud دسترسی ندارند و برای ذخیره فایل های آنها چاره ای جز استفاده از کابل اتصال نیست.
برای پشتیبان گیری به این ترتیب عمل کنید:
۱- آیفون را به کامپیوتری که برای پشتیبان گیری استفاده می کنید متصل نمایید.
۲- نرم افزار آی ‌تونز را باز کرده و از پنل راهبری سمت چپ روی آیفون مورد نظرتان کلیک کنید.
۳- از صفحه آیفون که در سمت راست صفحه قرار دارد گزینه Back up to this computer را کلیک کنید.
۴- از پنل سمت چپ پنجره روی آیفون کلیک راست کرده و از منوی پاپ آپ ظاهر شده دکمه Back Up را بزنید.
نکته: اگر با استفاده از آیفون قدیمی اقدام به خرید یک سری محصولات کرده اید و اطلاعات خرید را هنوز به کامپیوتر منتقل نکرده اید قبل از اقدام به پشتیان گیری، در پنجره آی تونز روی آیفون کلیک راست کرده و گزینه Transfer Purchases را بزنید.
قبل از اجرای مراحل بعد که منجر به حذف دایمی داده های شخصی تان خواهد شد اطمینان حاصل نمایید که پروسه پشتیبان گیری با موفقیت انجام شده است.
۲- پاک سازی داده ها و تنظیمات آیفون
۱- ابتدا وارد قسمت تنظیمات آیفون شوید.
۲- بعد از ورود به قسمت تنظیمات گزینه General را بزنید.
۳- در گام بعد Reset را لمس کنید.
۴- در آخرین مرحله گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید تا عملیات پاک سازی آغاز شود.
این پروسه ممکن است چندین دقیقه یا چند ساعت طول بکشد پس بهتر است در زمانی که فرصت کافی دارید آن را انجام دهید.
البته گاهی اوقات پاک سازی داده های آیفون به معنی قطع ارتباط تمام برنامه هایی که به آیفون متصل بوده اند نیست. شاید ارتباط تعدادی از اپلیکیشن ها با شناسه سخت افزاری منحصرد به فرد آیفون حفظ شود. برای مثال یکی از کاربران اقدام به فروش یک آیفون قدیمی به یکی از دوستان کرده بود و البته قبل از این کار تمام داده های شخصی را حذف کرده بود. هر چند بعد از مدتی دوست وی خبر از حفظ ارتباط حساب سرویس Pandora با آیفون فروخته شده داده بود؛ خریدار می توانست تمام کانال های ایجاد شده توسط صاحب اصلی آیفون را تماشا کند. این اتفاق در مورد برخی دیگر از اپلیکیشن ها هم افتاده بود.
اگر از اپلیکیشن هایی استفاده می کنید که برای احراز هویت شما از شناسه سخت افزاری منحصر به فرد آیفون تان استفاده می کنند بهتر است با مراجعه به وب سایت این اپلیکیشن ها، ارتباط آنها با حساب خود را قطع کنید. بعد از نصب اپلیکیشن ها روی آیفون جدید می توان آنها را با حساب کاربری تان مرتبط کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *