چگونه فایل های پشتیبان آیفون را رمزگذاری کنیم؟

چگونه فایل های پشتیبان آیفون را رمزگذاری کنیم؟
  • 1396/7/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر بار که آیفون را به کامپیوتر متصل کرده و آن را آی‌ تیونز همگام‌ سازی (Sync) می کنید، از محتویات تلفن به صورت خودکار در سرویس آی کلاود یا روی کامپیوتر، فایل پشتیبان تهیه می شود. در صورت پشتیبان گیری روی کامپیوتر امکان رمزنگاری (Encrypt) فایل پشتیبان هم وجود داشته و می‌ توان رمزعبوری برای فایل مذکور تعریف کنید. در نتیجه داده‌ هایی که از آنها پشتیبان تهیه شده در قالب یک فرمت رمزنگاری شده ذخیره خواهند شد و تا زمانی که رمزعبور صحیح برای باز کردن فایل را در اختیار نداشته باشید امکان مشاهده محتویات آن فراهم نخواهد بود.

گویا آی تی – اگر کامپیوتر شما گم شده یا به سرقت رود، فایل های پشتیبان آیفون با وجود رمزعبور همچنان امن خواهند بود. شما برای هر بار همگام سازی نیازی به وارد کردن رمزعبور نخواهید داشت اما به منظور دسترسی به محتویات فایل‌ های پشتیبان یا بازیابی پشتیبان‌های قبلی حتما باید رمزعبور را وارد کنید.

آموزش رمزگذاری  داده‌ های آیفون

۱- نرم افزار آی تیونز نصب شده روی کامپیوتر را اجرا کنید.
۲- آیفون را به با استفاده از کابل USB همگام سازی به کامپیوتر متصل نمایید.
۳- در قسمت بالایی پنجره روی نام آیفون متصل شده کلیک کنید
۴- در برگه Summary که در بخش Backups قرار دارد روی دکمه رادیویی This Computer کلیک کنید (ممکن است از قبل فعال باشد) و بعد از گزینه Encrypt iPhone Backup را بزنید.
۵- در پنجره‌ ای که باز می شود رمزعبور مورد نظرتان را تایپ کنید و برای اطمینان از درستی آن در کادر بعدی هم مجددا آن را وارد کنید.
در آخر دکمه Set Password را بزنید. حال فایل‌ های پشتیبان آیفون مجهز به رمزعبور هستند و به جز شما کسی قادر به دسترسی به محتویات آنها نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *