مقایسه دوربین های گوشی های LG V30، آیفون ۸ پلاس و گلکسی نوت ۷

مقایسه دوربین های گوشی های LG V30، آیفون ۸ پلاس و گلکسی نوت ۷
  • 1396/8/6
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و مقایسه دوربین های گوشی های پرچم دار برند های اپل، سامسونگ و ال جی بپردازیم. همانطور که می دانید سه برند اپل، سامسونگ و ال جی گوشی های پرچم دار خود را به تازگی به بازار ارائه کرده اند. معمولا یکی از مواردی که افراد هنگام خریدن گوشی های تلفن همراه به آن توجه ویژه ای نشان می دهند، دروبین گوشی است.

از این رو در این مطلب سعی شده است تا با دوربین این سه گوشی پرچم دار نمای مشابهی تصویر برداری شود و سپس کیفیت عکس های ثبت شده با یکدیگر مقایسه شود.

گویا آی تی – سامسونگ در معرفی دوربین های گوشی های گلکسی نوت ۸ از واژه جالب و جدید شاتر تیز یا SharpShooter استفاده کرده است. سامسونگ ادعا کرده است که دوربین های گوشی های گلکسی نوت ۸ قادر هستند تا در نور بسیار کم با سرعت بالایی تصاویر با کیفیتی ثبت کنند. اما اپل در معرفی دوربین گوشی های آیفون ۸ پلاس به این نکته اشاره کرده است که حالت های پرتره قوی تر شده است و از طرفی قدرت پردازش تصویر در دوربین های این گوشی تا حد بسیار زیادی افزایش یافته است. اما در دوربین های گوشی های LG V30 در شاتر اصلی لنزهای تله فوتو افزوده شده است. از طرفی در دوربین های ثانویه این گوشی ها نیز از لنزهای اولترا واید استفاده شده است. ال جی قبل از معرفی و ارائه گوشی های V30 در دوربین گوشی های هوشمند خود از دیافراگم های f/1.6 استفاده کرده بود که باعث می شد تا این گوشی ها نماهای باز را به راحتی ثبت نمایند. اما نکته قابل توجه در دوربین گوشی V30 این است که متاسفانه  تصاویری در مواقعی که ممکن است دوربین حرکت مثل حالتی که کاربر در حال قدم زدن است، با نویز و تاری ثبت خواهند شد. یعنی دوربین های این گوشی ضد لرزش نیستند.

در ادامه تصاویر مختلفی را که با دوربین های این سه گوشی پرچم دار ثبت شده است بررسی می کنیم.

  • ثبت تصویر در مقابل نور خورشید(برای نشان دادن نور خورشید در کیفیت تصویر)
  • ثبت نقاشی های دیواری( برای نشان دادن قدرت ثبت رنگ های ثابت)
  • ثبت تصویر در نور معمول روزانه ۱( برای نشان دادن میزان رنگ و تاثیر نور)
  • ثبت تصویر در نور معمول روز ۲( برای نشان دادن نور و رنگ)
  • ثبت پرتره( رنگ، و محدوده دینامیک رنگ)

در این حالت شاتر هر سه دوربین بر روی حالت HDR قرار گرفته اند. در این تصویر، متاسفانه فریم های تصاویر ثبت شده توسط هر سه دوربین یکسان نیستند. با وجود اینکه سوژه یکی است اما ممکن است در تنطیم فریم و محدوده فریم تفاوت هایی وجود داشته باشد. از آنجایی که در هنگام ثبت این تصاویر آسمان ابری بوده است، عکاس بین زمان عکس برداری با گوشی برای دسترسی به حداکثر نور خورشید تاخیر زمانی داشته است.

 


 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *