قانون جذب و نکاتی که زندگی شما را دگرگون می کند

قانون جذب و نکاتی که زندگی شما را دگرگون می کند
  • 1397/5/4
  • مهدی پیوندی
  • 2

هشدار: این مقاله احتمالاً برای افراد محتاط یا بیش از حد منطقی، چیزی به جز مزخرف محض به نظر نخواهد رسید. بنابراین، اگر می توانید این متن را با یک ذهن باز بخوانید و مایلید که روش های ارائه شده را با هدف جذب خوبی ها به زندگی خود امتحان کنید، لطفاً ادامه بدهید. اما اگر کلاً به چنین ایده هایی بدبین هستید، لطفاً مطالعه این مقاله را به زمانی موکول کنید که تشنه تغییر در زندگی شده باشید یا به این یقین رسیده اید که این روشها برای شما کاربرد خواهند داشت. چه بسا این مقاله مهم ترین و روشنگرترین مقاله ای باشد که در تمام طول عمر خود به سمت مطالعه آن می روید، لذا به تناسب اقدام بفرمایید.

معرفی قانون جذب

احتمالاً بسیاری از شما خوانندگان این مقاله، چیزهایی از قانون جذب شنیده اید؛ شاید مستند «راز» را تماشا کرده باشید، مطالبی را به صورت جسته و گریخته خوانده باشید و یا عبارت قانون جذب از هر طریق دیگری به گوش تان خورده باشد، اما به احتمال قریب به یقین، دقیقاً و کاملاً با آن آشنایی ندارید. ما در اینجا قانون جذب را به ساده ترین شکل ممکن توضیح می دهیم.

قانون جذب بر این باور استوار است که همه افکار و تصورات ما سرانجام به واقعیت تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر روی امور منفی تمرکز کنید، ابر نابسامانی ها بر زندگی تان سایه می افکند و چنانچه ذهن خود را روی افکار مثبت متمرکز کنید و اهدافی را در سر بپرورانید که به تحقق آنها اطمینان دارید، روشهایی را برای دستیابی به آنها پیدا خواهید کرد.

در واقع یکی از دلایل زیبایی جهان همین قانون جذب است، چرا که قانون جذب به ما می گوید که هر چیزی که قابل تصور باشد و چشم ذهن آدمی بتواند آن را ببیند قابل تحقق است. البته از همین ابتدا باید تأکید کنیم که باید برنامه داشته باشید، بدانید که به کجا می خواهید برسید و دست به کار شوید و تلاش کنید.

دیوایدر

استفاده از قانون جذب

اما چگونه می توانیم از قانون جذب استفاده کنیم؟ روش پیشنهادی ما بسیار ساده و در عین حال، موثر است:

اگر هر روز مدتی وقت بگذارید و چیزی را تصور کنید که واقعاً می خواهید (بله، همان خیالبافی یا خیالپردازی!)، و این کار را به طور مستمر و همه روزه انجام بدهید، و کاملاً (۱۰۰ درصد) باور داشته باشید که ایده آل های شما با این باور وارد زندگی شما خواهند شد، و فارغ از اینکه دستیابی به چنین نتیجه ای چقدر غیرمحتمل به نظر می رسد انتظار تحقق آن را داشته باشید، در نهایت به نتایج مورد نظر دست پیدا خواهید کرد.

در واقع، حرف اصلی قانون جذب این است که کنترل زندگی، سرنوشت و آینده شما کاملاً در دستان خودتان است و اگر احساسی به غیر از این دارید، دلیلش این است که هنوز به سمت سکّان هدایت حیات خود نرفته اید. اگر چنین ایده ای به مذاق تان خوش می آید و تمایل دارید که سکان مورد نظر را در دست بگیرید، به خواندن ادامه بدهید.

دیوایدر

اصول قانون جذب

رسیدن به ایده آل ها آنگونه که به نظر می رسد سخت نیست. اگر هر روز فکر کنید و ایده مورد نظر را در سر بپرورانید، در واقع نصف راه را رفته اید. در عین حال، تفکر فقط یکی از راه های متعددی است که برای تجسم چیزی که می خواهید و دستیابی به آن می توان انجام داد. ما در اینجا به مراحل و اصولی اشاره خواهیم کرد که به کمک آنها می توانید به تصورات خود عمق بیشتری ببخشید و در نهایت به آنها دست پیدا کنید:

 

  1. تصمیم بگیرید

دقیقاً مشخص کنید که چه می خواهید. شاید باور نکنید، اما این دشوارترین بخش از فرآیند پیاده کردن اثرات قانون جذب در زندگی است.

چه بسا هنگامی که ظرافت بیشتری به خرج می دهید و همه چیز را به زیر ذره بین می برید، به این نتیجه برسید که چیزی که تصور می کردید که از دل و جان می خواهید اصلاً در میان گزینه های مطلوب شما جایی ندارد. لذا باید بنشینید، فکر کنید، تصمیم بگیرید و بدون توجه به اینکه هدف شما در حال حاضر چقدر غیرممکن به نظر می رسد، مشخص کنید که آن چیزی که از همه بیشتر می خواهید چیست. مثلاً آیا می خواهید میلیونر شوید؟ یا از این هم بهتر، میلیاردر؟ یا شاید می خواهید مرد یا زن رویاهای خود را پیدا کنید یا حتی لاغر شوید. می توانید هر چیزی که می خواهید بخواهید. برای شروع، سه مورد را مشخص کنید: یک هدف کوچک، یک هدف متوسط و یک هدف جنون آمیز بزرگ.

 

  1. انتخاب کنید

روشی را برای خودتان انتخاب کنید که در تصور ایده آل های تان – و تصور روزگاری که به آنچه که می خواهید دست پیدا کرده اید – بیشترین احساس اطمینان و قوت قلب را به شما می دهد. برخی از مردم پیاده روی می کنند، برخی دیگر در تاریکی می نشینند و عده ای هم دامان طبیعت را انتخاب می کنند. هر مکانی که انتخاب می کنید باید تا جایی که امکان دارد ساکت باشد و به شما احساس آرامش بدهد. اطمینان پیدا کنید که در محیطی قرار دارید که اگر نه یک ساعت، حداقل ۳۰ دقیقه در آن کسی مزاحم شما نمی شود. راحت باشید، اما دراز نکشید، چرا که در غیر اینصورت چه بسا به جای ایده آل ها، خواب بیشتری به زندگی تان راه پیدا کند.

 

  1. خلق کنید

در چند بار اول، فقط به ذهن تان اجازه بدهید که به هر کجا که می خواهد برود و از این طریق به خیالات خود شکل بدهید. به عنوان مثال، فرض کنیم که هدف شما لاغر شدن است. با این پیش فرض، روزی را تصور کنید که در آینه نگاه می کنید و هیکل خوش فرم تان را می بینید؛ فلانقدر کیلو کم کرده اید و واقعاً از خودتان راضی هستید. سپس از خانه بیرون می روید و یک رهگذر اظهار نظر می کند که چقدر لاغر و خوش اندام هستید. در این حالت، زمانی را تصور می کنید که هدف تان محقق شده است، نه اینکه چطور به هدف مورد نظر رسیده اید. مسئولیت شما داشتن تمایل لازم است، نه روش. قانون جذب بر این باور است که جهان خودش بهترین روش ها را پیش پای شما خواهد گذاشت. در هر صورت، به خیالپردازی های خود ادامه بدهید تا زمانی که مجموعه ای از رویدادهای مختلف در ذهن تان شکل بگیرد که می توانید روی دادن هر روزه آنها را تصور کنید. به خاطر داشته باشید که نکته مهم و کلیدی در قانون جذب، تکرار است. برای هدف های دیگرتان نیز همین کار را انجام بدهید. ضمناً لازم نیست که برای هر هدف یک خیالپردازی جداگانه داشته باشید، بلکه پیشنهاد می شود که چندین هدف را در یک تصویر بگنجانید. به عنوان مثال، اگر سه هدف لاغر شدن، پیداکردن شغل و خرید یک خودروی بنز را با هم دارید، تصور کنید که خود لاغرتان با بهترین ماشین بنز در حال عزیمت به محل کارتان هستید. اگر با تصور و استفاده از قوه تخیل خود مشکل دارید، ابتدا ذهن خود را کاملاً خالی کنید و برای یک دقیقه به هیچ چیزی فکر نکنید، سپس دوباره امتحان کنید.

 

  1. تکرار کنید

رویای مورد نظر را هر روز و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، یا حتی در صورت تمایل بیشتر، تصور کنید. این داستان را بارها و بارها تکرار کنید. کاری که در اینجا بر مبنای قانون جذب انجام می دهیم این است که ایده آل خود را وارد ضمیر ناخودآگاه مان می کنیم، و همین ضمیر ناخودآگاه است که ابزار ارتباطی ما با ذهن جهانی (Universal Mind) یا کائنات است. در واقع، بر اساس قانون جذب، ذهن خودآگاه ما ایده آل را خلق می کند، ایده آل بر ناخودآگاه ما نقش می بندد، ذهن ناخودآگاه مان این را به ذهن جهانی یا کائنات انتقال می دهد و شرایط تحقق هدف مورد نظر فراهم می شود.

تاثیر ذهن ما بر قانون جذب

ضمناً تا می توانید بذر عواطف و احساسات را در خیالات خود بکارید. به عنوان مثال، هنگامی که چیز شادی آوری در تخیلات خود می بینید، لبخند بزنید و آن شادمانی را با تمام وجود و عمیقاً احساس کنید. البته که اگر این زندگی ایده آل شماست، طبیعتاً در بخش اعظم زمان تصورات تان باید لبخند بر لب داشته باشید.

 

  1. انتظار داشته باشید

انتظار مشاهده نشانه ها و نتایج مورد نظر را داشته باشید. اگر به چیزی برخورد کردید که می تواند فرصتی برای دستیابی به هدف تان باشد، از آن فرصت با چنگ و دندان بهره برداری کنید. به عنوان مثال، چنانچه به دنبال میلیونر شدن هستید و در این میان در یک میهمانی ناگهان چشم تان به یک کارآفرین مطرح می خورد، این را به عنوان یک اتفاق ساده در نظر نگیرید. در صورتی که تصورات مسنجم و مستمری داشته باشید، باید با موقعیت های اینچنینی که غیرمعمول یا عجیب به نظر می رسند مواجه شوید. باور داشته باشید که این فرصت ها به خاطر تصورات شما پدید می آیند و مطمئن باشید که رفته رفته به ایده آل خود نزدیک تر می شوید.

در عین حال، توجه داشته باشید که قانون جذب به این سادگی ها هم نیست. به خاطر داشته باشید که اگر آستین ها را بالانزنید و عملاً برای استفاده از فرصت موجود و بهره برداری از موقعیتی که پیش آمده کاری نکنید، هرگز به جایی نخواهید رسید. حتی باید ریسک کنید، اما اطمینان داشته باشید که همه چیز به خوبی به پیش خواهد رفت. خوش بین باشید! ایده آل شما در دسترس است و فقط باید دست تان را به سمت آن دراز کنید.

دیوایدر

چند نکته برای بهره برداری از قانون جذب

  • اتفاقات مثبت برای انسانهای مثبت می افتد، بنابراین برای داشتن یک نگرش مثبت نسبت به زندگی تمرین کنید. از زندگی خود لذت ببرید و از غر زدن دست بردارید. از کسی بدتان نیاید، این انرژی منفی است. هر چه مثبت تر باشید، نیروی جاذبه شما برای جذب موارد مثبت قوی تر خواهد شد. منفی بودن همه تصورات ما را نقش برآب می کند.
  • به تصورات خود استمرار ببخشید و هر روز خیالپردازی کنید. حفظ استمرار و انسجام یکی از مولفه های اساسی قانون جذب است.
  • اگر با امکان تحقق رویاها یا اعتقاد به این امکان مشکل دارید، چیز کوچکتری را تصور کنید که دستیابی به آن آسانتر است، اما در عین حال معمولی نیست. اگر این هدف به اندازه کافی کوچک باشد و شما هم حداقل با ایمان و باور و به درستی خیالپردازی کنید، قطعاً نتیجه مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. این نتیجه به نوبه خود باعث تقویت باور و اشتیاق شما نسبت به قانون جذب خواهد شد و امکان تحقق اهداف بزرگتری را به وجود می آورد. در صورت لزوم بیشتر تلاش کنید، اما به خاطر داشته باشید که هر چیزی امکانپذیر است.
  • اگر در رابطه با تصمیم گیری درباره خواسته واقعی تان یا خیالپردازی مشکل دارید، مدیتِیشن می تواند به شما کمک کند. برای مدیتیشن لزومی ندارد که به کلاس بروید یا به شکل نیلوفری بنشینید. بلکه کافی است که در یک مکان ساکت و آرام بنشینید، راحت باشید و چشمان تان را ببندید. سه نفس عمیق بکشید (دم از بینی و بازدم از دهان) و سپس، همانطور که قبلاً هم ذکر شد، قبل از تلاش برای تصور کردن سعی کنید که برای مدت یک دقیقه ذهن تان را از همه چیز خالی کنید. اگر در طول خیالپردازی ذهن تان منحرف شد، چشمان خود را باز کنید، سرتان را تکان بدهید و دوباره چشم ها را ببندید و ادامه بدهید.

حرف آخر

بهره برداری از مزایای قانون جذب را با گشودن دریچه های ذهن و قلب خود شروع کنید. سعی کنید که به اتفاقات شگفت انگیزی که در حال حاضر در زندگی تان می افتد با چشم بازتری نگاه کنید.

افکار یا احساسات منفی را به طور کلی دور بریزید. تمامی شک و تردیدها را کنار بگذارید و هر روز و همه روزه از هر کاری که از دست تان بر می آید و از بهره برداری از هیچ فرصتی در جهت تحقق رویاهای خود مضایقه نکنید.

قانون جذب هیچ محدودیتی برای هیچ چیز قائل نیست و هیچ مشکلی را به رسمیت نمی شناسد. قانون جذب می تواند زندگی شما را تغییر بدهد، البته اگر اجازه بدهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دو تا سوال
    ۱- این وسط نقش خداوند چی میشه؟
    ۲- کسی رو میشناسید که مثلا با این قانون خوش اندام و یا میلیونر شده باشه؟

    1. سلام
      پاسخ سوال یک مبسوط است
      ولی پاسخ سوال ۲: بله بسیارند کسانی که با قانون جذب به خواسته هایشان رسیده اند.
      خواسته هایی از جنس روابط، سلامت و ثروت
      دو نمونه دم دست آن: آقای امیر شریفی و کوین ترودو مولتی میلیاردر معروف.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *