از امروز اسکایپ جدید را نصب کنید ( لینک دانلود + تفاوت نسخه های جدید اسکایپ)

از امروز اسکایپ جدید را نصب کنید ( لینک دانلود + تفاوت نسخه های جدید اسکایپ)
  • 1397/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

اسکایپ را به عنوان اولین نرم افزار تماس تصویری می شناسم که سال هاست همراه کاربران بوده است. امروز طی یک اقدام جالب، مایکروسافت نسخه قدیمی آن را مسدود کرد. اما این خبر بسیار خوب است چرا که در حال حاضر، دو نسخه جدید و ارزشمند تر از اسکایپ در فروشگاه مایکروسافت قرار داده شده است.

این دو نسخه به صورت زیر معرفی شده است

  • اسکایپ برای ویندوز ۱۰ 
  • اسکایپ برای ویندوز

از این دو آپشن مشاهده و درک می شود که اسکایپ، در حال حاضر دو نسخه دارد که یکی اختصاص به ویندوز ۱۰ دارد و دیگری به سایر ویندوز ها.

 

تفاوت نسخه های اسکایپ جدید چیست؟

اسکایپ های جدید در واقع در دو نسخه منتشر شده اند. احتمالا انتظار دارید که اسکایپ برای ویندوز ۱۰ دارای قابلیت های برتری باشد اما حقیقت امر چیزی متفاوت است.

اسکایپ جدید

گروه های مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰

 

در اصل نسخه اسکایپ برای ویندوز ( نه ویندوز ۱۰ ) دارای امکانات بیشتر و پیشرفته تری است که در این مطلب هم به مقایسه برخی از آن ها خواهم پرداخت.

نسخه های اسکایپ جدید بر اساس Skype 8 code طراحی و ساخته شده اند.

 

تکلیف نسخه های قدیمی اسکایپ چه می شود؟

طبق چیزی که تا کنون تجربه کرده ایم، با منقضی شدن نسخه کلاسیک اسکایپ، نسخه منسوب به ویندوز جایگزین آن شده است

 

کدام نسخه اسکایپ را نصب کنیم؟

نکته جالبی که وجود دارد این است که شما اگر می خواهید از اسکایپ جدید استفاده کنید می توانید

  1. هر دو اسکایپ جدید را نصب کنید
  2. هر دو را به طور موازی مورد استفاده قرار دهید
  3. هر دو را در یک لحظه در کنار هم داشته باشید.

 

شیوه نصب اسکایپ جدید از وب سایت مایکروسافت

وقتی که قصد جستجوی وب سایت مایکروسافت برای دانلود اسکایپ جدید دارید نمی توانید این لینک را به راحتی پیدا کنید.

مایکروسافت این لینک را پنهان کرده است.

اما شما می توانید با کلیک بر این لینک، به آن دسترسی پیدا کنید.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، در وسط صفحه، آپشنی برای دانلود اسکایپ جدید قرار دارد.

نسخه اول نسخه فروشگاهی اسکایپ است. اما اگر به دنبال نسخه دیگر می گردید می توانید فلش این دکمه را بزنید و به آپشن های دیگری از اسکایپ جدید برای ویندوز دسترسی داشته باشید:

شیوه نصب و دانلود اسکایپ جدید ویندوز

بهترین کار این است که روی گزینه آخر کلیک کنید.

 

تفاوت نسخه های جدید اسکایپ در چیست؟

خوشبختانه شما امکان دانلود نسخه های مختلف را دارید. وقتی که هر دو را در کنار هم باز می کنید، متوجه می شوید که هر دو نسخه بر پایه اسکایپ ۸ طراحی و توسعه داده شده است. همچنین با نگاه اولیه، تفاوتی بین ان دو نمی بینید.

اما اگر کمی عمیق تر به هر دو نرم افزار نگاه کنید کم کم به تفاوت ها پی می برید.

برای دیدن تفاوت ها در نسخه ویندوز اسکایپ، به مسیر Settings > General بروید تا بتوانید تفاوت ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال، تنها در این نسخه است که شما می توانید مشخص کنید که به محض بوت شدن سیستم، و راه اندازی و روشن کردن آن، اسکایپ به طور اتوماتیک فعال شود و باز شود.

همچنین برای دسترسی راحت تر به اسکایپ جدید در ویندوز، می توانید طوری آن را تنظیم کنید که در  system tray بتوانید بدان دسترسی داشته باشید.

این آپشن ها که در اسکایپ نسخه ویندوز قرار دارند در نسخه استور وجود ندارند.

همچنین در نسخه ویندوز می توانید ویژگی های کورتانا را در اختیار داشته باشید.

مقایسه اسکایپ جدید ویندوز و ویندوز 10

در سمت راست ویژگی های اسکایپ جدید ویندوز را مشاهده می کنید. همان طور که مشخص است شما می توانید آن را طوری تنظیم کنید که در بکگراند فعال باشد و یا این که وقتی آن را می بندید، اسکایپ را همچنان در حال اجرا قرار دهید.

 

شیوه وارد کردن چت ها از اسکایپ قدیمی به اسکایپ جدید

یک ویژگی خیلی خوب در اسکایپ جدید ویندوز وجود دارد و آن هم این که وقتی نسخه قدیمی را به نسخه جدید بروز رسانی می کنید با قابلیتی به نام Export chat history from Skype 7.x می توانید چت های موجود در نسخه قبلی را به نسخه جدید فراخوانی کنید.

برای انجام این کار، به Settings > Messaging بروید.

در این قسمت می توانید مدیریت خوبی روی پیام هایی که در اسکایپ می خواهید ارسال کنید داشته باشید. گزینه Export chat history from Skype 7.x نیز در همینجا قرار دارد.

اما همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید قابلیت های جدید و کاربردی تری برای دسکتاپ جدید ویندوز ارائه شده است.

مقایسه اسکایپ جدید ویندوز و ویندوز 10

به عنوان مثال می توانید اندازه متن را در این بخش تنظیم کنید، و از این قابلیت برای راحتی خواندن و چت کردن استفاده کنید.

نکته دیگر این است که، فقط نسخه دسکتاپ اسکایپ ۸ از ورودی های دستگاه دوربین DirectShow پشتیبانی می کند، که برای برنامه هایی مانند Open Broadcaster Software (OBS) و Xsplit مورد نیاز است.

نسخه فروشگاه تنها از ورودی های دوربین با استفاده از پلت فرم Microsoft Media Foundation جدیدتر پشتیبانی می کند. بنابراین، اگر نسخه فروشگاه نتواند دستگاه ورودی دوربین شما را پیدا کند، سعی کنید اسکایپ دسکتاپ دانلود کنید. (نسخه دسکتاپ سنتی از هر دو نوع ورودی پشتیبانی می کند.)

نکته دیگر این که نسخه رسمی دسکتاپ از قابلیت  NDI برخوردار است و این درحالی است که نسخه store از این قابلیت برخوردار نیست.

این ویژگی یک قابلیت پیشرفته برای دوربین است که می توانید برای دسترسی به تنظیمات بیشتر برای آن به مسیر Settings > Calling > Advanced بروید.

 

تفاوت های ثانویه در بخش Help & Feedback

مایکروسافت برای این دو نسخه حتی تفاوت هایی برای بخش Help & Feedback  در نظر گرفته است که به سادگی می توانید آن را ببینید

برای این موضوع می توانید به بخش تنظیمات بروید و بعد Help & Feedback  را انتخاب کنید.

از زمانی که ما این مطلب را نوشتیم، تفاوت هایی در ظاهر و اپشن های اسکایپ بوجود امد و این به این معنی است که احتمالا اسکایپ در حال بروز رسانی پیوسته این نسخه از اسکایپ جدید می باشد. شاید به همین دلیل است که لینک دانلود آن را چنان که باید رسمی نکرده است.

برای اطلاع از نسخه کنونی و بروز رسانی اسکایپ می توانید به مسیر Settings > Help & Feedback  بروید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

وقتی که اسکایپ شما نیاز به بروز رسانی داشته باشد، اسکایپ یک نوتیفی برای شما ارسال می کند و این هشدار را به شما می دهد که نیاز به بروز رسانی آن دارید.

اسکایپ ۸ در حال حاضر در پلتفرم های مختلف به یک شکل وجود دارد. این پلتفرم ها برای لینوکس، ویندوز، مک و غیره معرفی شده است. حتی یک نسخه تحت وب نیز به طور آزمایشی برای ان در نظر گرفته شده است که تمام ویژگی های لازم را دارد.

 

آیا واقعا لازم است هر دو نسخه اسکایپ جدید را دانلود کنیم؟

به نظر من این پاسخ کاملا شخصی است. برای مثال، شما می توانید آپشن های مقایسه شده در این مطلب را ببینید و حتی می توانید هر دو نسخه را نصب کنید و از نزدیک تفاوت ها را مشاهده کنید. اما اگر تفاوت های ارائه شده چندان برای تان اهمیت ندارد می توانید نسخه ساده تر را نگهدارید.

پس هیچ الزامی برای داشتن این دو نسخه در کنار هم نیست.

در این باره نظر خود را برای ما بنویسید و بگویید که شما تمایل به داشتن کدام نسخه از اسکایپ دارید. یا اصلا شما از اسکایپ استفاده می کنید یا نه! حتی می توانید تفوا اسکایپ و imo را بر شمارید و بگویید که کدام یک از نظر شما بهتر است و عملکرد عالی تری دارد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *