چطور با فایل های Gif برای کسب و کارمان جلب توجه کنیم؟

چطور با فایل های Gif برای کسب و کارمان جلب توجه کنیم؟
  • 1397/12/6
  • زهرا معبودی
  • 0

فایل های gif که در حقیقت مخففی از  Graphics Interchange Format هستند، توانسته اند به عکس های خشک و بی روح جانی تازه ببخشند و کاربران را بیش از پیش به تعاملات با گرافیک ها وا دارند. این فایل ها به قدری مهم هستند که این روزها در اغلب شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و حتی در پروسه بازاریابی نیز از آن استفاده می شود. در این مطلب می خواهم به شما یاد دهم که چطور در جای جای کسب و کار خود از gif استفاده کنید تا بتوانید نظر عمومی بیشتری به بیزینس خود جلب کنید.

 

یک سرو گردن بالاتر از همه در شبکه های اجتماعی با کمک GIF

از شبکه های اجتماعی شروع می کنیم که بسیاری از کسب و کارها از آن ها استفاده می کنند. وقتی که کاربران در حال اسکرول کردن فید های سوشال مدیای خود هستند با عکس ها و متن های زیادی روبرو هستند اما فایل های متحرک می تواند یک سر و گردن بالاتر از بقیه فایل های ایستا و خشک باشد! به طوری که کاربران با دیدن اولین GIF توجه شان جلب می شود و همانجا استاپ می کنند.

یکی از بهترین شرکت هایی که تا کنون در شبکه های اجتماعی به خوبی از GIF استفاده کرده است، شرکتی است به نام Vue Cinemas است. اگر به پیج آن ها سری بزنید که ما البته تصویری از آن را در این بخش قرار داده ایم متوجه می شوید که این شرکت، با کوتاه سازی فیلم و غیره، آن ها را به کلیپ های GIF تبدیل کرده و روزانه شمار زیادی از کاربران به صفحه آن ها سر می زنند.

استفاده از GIF در بازاریابی

استراتژی های شما در این رابطه نباید چندان پیچیده باشد یا این که لازم نیست به دنبال تولید GIF های حرفه ای باشید. برای استفاده از GIF در کسب و کار خود می توانید به راحتی از فایل های گیف موجود در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

تنها نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید این است که، این فایل ها باید متناسب با کسب و کار شما باشند. در حقیقت زمانی استفاده از GIF در کسب و کار فایده دارد که محتوای آن مرتبط با مخاطب و کسب و کار شما باشد. بدین صورت کاربران مورد تاثیر قرار می گیرند و شما را همیشه به خاطر خواهند سپرد.

از طرف دیگر استفاده از GIF در کسب و کار مزیت دیگری نیز دارد و آن هم این که کاربران علاقه به اشتراک گذاری گیف دارند و اگر به خوبی مورد تاثیر قرار بگیرند به وفور شاهد اشتراک گذاری این فایل ها خواهید بود و این برای شما و کسب و کارتان عالی است.

 

تاثیرگذاری بر اعضای خبرنامه ایمیلی با استفاده از GIF در کسب و کار

ما ایمیل ارسال می کنیم تا بتوانیم تاثیری بر کاربران بگذاریم! این تاثیر در جهت افزایش فروش و کسب و کارمان می باشد. استفاده از GIF در کسب و کار حتی در خبرنامه های ایمیلی نیز به کار می آید.

 

بازاریابی ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین راه های صحبت با مخاطبان مورد نظر شما است، اما امروزه مشتری ها با هزاران پیام های بازاریابی ایمیلی سر و کار دارند. این به این معنی است که شما باید کاری را انجام دهید تا توجهشان را جلب کند و آنها را به کلیک برساند. افزایش نرخ کلیک هدف هر بازارباب است. و این جایی است که GIF ها وارد می شوند. افزودن GIF به بازاریابی شما، ایمیل های شما را تعاملی تر می کند، که به نوبه خود باعث افزایش تعامل بین مشترکین شما خواهد شد.

یک نمونه موفق Blue Apron است که در زمینه سرویس تحویل مواد غذایی کار می کند. استفاده از GIF در کسب و کار Blue Apron، در جهت نمایش مواد غذایی بکار می آید که این گیف ها غذا را خوشمزه تر نشان می دهند! گیف در این صنعت توجه  چشم را جلب می کند و مصرف کنندگان را وسوسه می کند تا “خرید” کنند. البته این فایل های گیف قبل از دکمه خرید قرار گرفته اند که البته این استراتژی نیز سنجیده شده بکار گرفته شده است.

استفاده از GIF در کسب و کار

استفاده از GIF در کسب و کار آن هم در خبرنامه ها بسیار مفید است. مثلا شما می توانید شمار زیادی از محصولات خود را با کمک این فایل ها، نمایش دهید یا این که می توانید یک عکس شیرین داشته باشید و فایل گیف از آن بسازید و توجه مخاطبین خود را جلب کنید.

 

با استفاده از GIF پست های وبلاگ خود را زنده کنید

بلاگ نویسی یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک به سمت وب سایت شما است. مردم دوست دارند پست های جذاب را بخوانند اما هر پستی جذاب نیست. یک نویسنده به خوبی می داند که چه المان هایی به پست خود بیفزاید تا خواندنی و جذاب شود!

افزودن فایل ها گیف نیز در این رابطه بسیار مفید است.

یک نمونه بسیار عالی از این مقاله های خواندنی، کاری است که Huffington Post انجام داده است. Huffington Post  در پستی به آموزش نحوه پوشیدن روسری و استفاده از روسری به جای چیزهای دیگر ( مثل دستمال گردن ) پرداخته و این کار را با گیف تکمیل کرده است.

استفاده از گیف تنها برای این نیست که شما مقاله های خود را تنوع ببخشید بلکه این تصاویر کمک می کنند که آموزش ها راحت تر صورت بگیرند. آموزه ها روانشناسی گویای این است که تصاویر و فیلم ها بهتر از هر متن می توانند بر روی کاربران اثر بگذارند و آموزه ها را برای آن ها تسهیل ببخشند و یاد گیری را آسان کنند.

استفاده از GIF در کسب و کار برای نمایش محصول

بازاریابان فوق العاده موثر، که کارشان تاثیر زیادی بر مخاطب دارد می گویند که یک عکس می تواند هزار برابر گویا تر از یک متن باشد. این بدین معنی است که استفاده از فایل گیف می تواند میلیون ها برابر گویا تر از یک عکس باشد!

استفاده از GIF در کسب و کار به شما کمک می کند که به جای یک عکس، تصاویری گویا تر از محصول خود داشته باشید به طوری که کاربر بتواند حسابی با توجه به ابعاد مختلف تصویر، در مورد محصول مورد نظر تصمیم خود را برای خرید بگیرد.

یک نمونه موفق در این باره Kate Spade است که برای نمایش محصولات خود، از گیف استفاده می کند. در حقیقت استفاده از گیف در این کسب و کار توسط Kate Spade کمک می کند که کاربر بجای این که بخواهد عکس های مختلف را مشاهده کند تا به کمک آن، رنگ ها، جنس و ابعاد محصول را وارسی کند، به همین یک عکس گیف بسنده می کند و سریع تر و موثر تر انتخابش را انجام می دهد.

در عکس بالا نمونه ای از نمایش محصولات این فروشگاه را مشاهده می کنید.

با کمک گیف شما می توانید نمای ۳۶۰ درجه از محصول خود داشته باشید و بدین طریق کاری کنید که محصول واقعی تر مورد دید و قضاوت کاربر قرار بگیرد. Giphy  ابزاری است که به رایگان به شما کمک می کند تا بتوانید فایل های گیف خوبی بسازید. برای استفاده از GIF در کسب و کار کافی است که عکس های باکیفیت از زاویه های مختلف از محصول خود داشته باشید و به کمک این وب سایت و ابزار و سایر ابزارهای مشابه به تولید گیف های با کیفیت بپردازید.

نظر خود را در رابطه با این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *