چطور در گوشی گلکسی S10 با کشیدن روی کیبورد تایپ کنیم؟

چطور در گوشی گلکسی S10 با کشیدن روی کیبورد تایپ کنیم؟
  • 1398/1/26
  • زهرا معبودی
  • 1

همانطور که از عنوان باید متوجه شده باشید، می خواهیم در این مقاله به معرفی شیوه ای بپردازیم که در آن بتوانید با کشیدن دست خود روی کلمات کیبرد، در گوشی اندرویدی خود، کلمات را بنویسید بدون این که نیاز باشد دست خود را برای هر حرف بردارید و دوباره تپ کنید! اصطلاحا به جای کشیدن روی کیبرد می گوییم سوایپ کردن روی کیبرد! ( کشیدن و سوایپ کردن معمولا یک جا بکار می رود ).

خوشبختانه این شیوه برای راحتی کار کاربران تدارک دیده شده و بسیاری از کاربران از همان ۵ سال پیش که اولین کیبورد سوایپی ساخته شد، از آن استفاه کرده و به آن عادت کرده اند.

چند کیبرد اندرویدی با تایپ سوایپی

برای این که بتوانید با کشیدن روی کیبرد و اصطلاحا با سوایپ کردن روی کیبرد، به راحتی بنویسید می توانید از اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنید که از جمله آن ها می توان به:

  • SwiftKey
  • TouchPal
  • Chrooma

اشاره داشت.

یکی از امتیازهای صفحه کلید مخصوص گوگل موسوم به Gboard نیز این است که از تایپ کشیدنی بهره مند است. شما می توانید هر کدام از این اپلیکیشن ها را روی گوشی خود نصب کنید و از این قابلیت بهره ببرید.

 

کیبرد با قابلیت تایپ کشیدنی ( سوایپ تایپ ) برای گوشی سامسونگ

اما کاربران سامسونگ یک فرصت ویژه دارند تا از صفحه کلید مخصوص این شرکت استفاده کنند و از تایپ کشیدنی و سوایپی استفاده کنند. کاربران گلکسی S10 و خانواده S10 از این قابلیت برخوردارند و به طور پیش فرض این کیبرد را نصب دارند. اما اگر می خواهید برای گوشی خود، ( هر گوشی اندرویدی ) این کیبرد را مورد استفاده قرار دهید می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

شیوه فعال کردن تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ در سامسونگ گلکسی S10

به منظور فعال کردن تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ در سامسونگ باید ابتدا این قابلیت را در این کیبرد فعال کنید چرا که به طور پیش فرض، این ویژگی خاموش است. اما روشن کردن آن ساده است.

فعال کردن تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ

برای این منظور، ابتدا گوشی سامسونگ خود را باز کنید و در اولین صفحه، به سمت راست و بالا توجه کنید تا بتوانید آیکون تنظیمات را مشاهده کنید. روی این آیکون تپ کنید تا صفحه تنظیمات با منوهای مختلف باز شود:

در مرحله دوم می باید از میان این همه زیر منو در تنظیمات General management را پیدا کنید

در ادامه باید روی گزینه Language and input کلیک کنید تا وارد تنظیمات مربوط به ورودی ها شوید که کیبرد هم یکی از ورودی هاست. ( قبل از هر چیز در تنظیمات که قرار گرفتید می توانید این عبارت را جستجو کنید تا گوشی تان آن را برای تان پیدا کند )

دقت کنید که اگر چند کیبورد روی گوشی تان نصب کرده اید می باید ابتدا کیبرد سامسونگ را روی آن فعال کنید و بعد شروع به انجام تنظیمات نمایید.

فعال کردن تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ

در قسمت ورودی ها و زبان که قرار گرفتید چند زیر منو نمایش داده می شود. برای تنظیم قابلیت تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ لازم است که ابتدا گزینه On-screen keyboard را پیدا کنید و روی ان کلیک کنید ( اولین عکس از تصویر بالا در سمت چپ )

در ادامه باید دقیقا عبارت Samsung Keyboard را پیدا کنید حتی اگر از کیبرد سامسونگ به نام  Samsung Keyboard Neural Beta هم استفاده می کنید، این کیبرد قابلیت فعال سازی تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ را ندارد. پس آپشن مورد نظر را انتخاب کنید و بعد تایپ هوشمندانه یا Smart Typing را انتخاب کنید.

فعال کردن تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ

وقتی که روی Smart Typing کلیک می کنید، می توانید چندین آپشن مختلف را ببینید که هر کدام را تست کنید تغییراتی روی تجربه کاربری شما ایجاد خواهند کرد. تقریبا در نزدیکی های پایین صفحه Keyboard swipe controls را مشاهده خواهید کرد. روی این گزینه کلیک کنید. سه زیر آپشن برای شما نمایش داده می شود که می توانید نوع سوایپ روی کیبرد را تعیین کنید. ( عکس سمت راست )

  1. با انتخاب گزینه اول، هیچ گونه تایپ کشیدنی روی گوشی شما و کیبرد شما فعال نمی شود.
  2. اما انتخاب گزینه دوم دقیقا تایپ کشیدنی و سوایپ تایپ را برای تان فعال می کند.
  3. ولی در گزینه سوم، شما می توانید مدیریت نشان گر نوشتاری تان را با کمک سوایپ کردن در دست بگیرید

بدین ترتیب با هدف فعال کردن تایپ کشیدنی یا سوایپ تایپ، گزینه دوم را انتخاب کنید و به چت هایتان برگردید و بدون زحمت دادن به انگشتان خود صرفا با کشیدن، متن های خود را برای دوستان خود بنویسید و ارسال کنید!

به همین راحتی.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *