با این ۷ اپلیکیشن از شر تبلیغات در اندروید خلاص شوید

با این ۷ اپلیکیشن از شر تبلیغات در اندروید خلاص شوید
  • 1398/2/14
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه همه تبلیغات اینترنتی که روی گوشی و مرورگر و یا اپلیکیشن مشاهده می کنید اعصاب خرد کن نیستند. گاهی واقعا برخی اپلیکیشن ها دقیقا به چیزی اشاره دارند که تو به آن ها نیاز داری اما بسیاری از تبلیغات مخصوصا بار اضافی برای گوشی و اعصاب دارند!

در این مطلب به شما کمک می کنیم چطور تبلیغات اندروید را محدود کنید.

روش های بلاک کردن تبلیغات در اندروید

اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا جلوی نمایش تبلیغات مزاحم را روی گوشی خود بگیرید. در ادامه ۷ مورد را به شما معرفی می کنیم و لینک دانلود آن ها را ارائه خواهیم نمود.

 

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با Adguard

Adguard یکی از فوق العاده ترین اپلیکیشن هایی است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا تبلیغات روی اندروید را محدود کنید. البته از آن جا که گوگل دوست ندارد شما تبلیغات روی گوشی خود را محدود کنید، این اپلیکیشن را از روی گوگل پلی حذف کرده است.

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با Adguard

البته شما می توانید یک ورژن تقلیل یافته از این اپلیکیشن را در گوگل پلی ببینید و ان را نصب کنید. برای دانلود این ورژن محدود اینجا را کلیک کنید. اما اگر می خواهید ورژن کامل آن را نصب کنید نسخه کامل این نرم افزار را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

وقتی که این نرم افزار را برای بلاک کردن تبلیغات در اندروید مورد استفاده قرار می دهید می توانید مشخص کنید که این محدودیت برای چه اپلیکیشن هایی مورد تنظیم قرار گیرد. با کمک نرم افزار مورد نظر می توانید کنترل خوبی روی اپلیکیشن ها و تبلیغات آن ها داشته باشید.

 

مسدود کردن تبلیغات در اندروید با Free AdBlocker Browser

Free AdBlocker Browser یک مرورگر عالی است که به به شما تجربه وب گردی بدون مشاهده هیچ تبلیغی روی سایت ها هدیه می دهد. این واقعا عالی است. برای استفاده از این مرورگر اینجا را کلیک کنید.

مسدود کردن تبلیغات در اندروید با Free AdBlocker Browser

در حقیقت شما درست از زمانی که این مرورگر را مورد استفاده قرار می دهید از اولین استفاده خود، تمام تبلیغات را بلاک خواهید کرد. نکته مهم این است که شاید باور نکنید تعداد تبلیغات بلاک شده چندتاست برای اطلاع از این آمار،  روی آیکون سپر کلیک کنید تا در پایین و سمت چپ بتوانید تعداد تبلیغات بلاک شده در اندروید را مشاهده کنید.

مسدود کردن تبلیغات در اندروید با Free AdBlocker Browser

این مرورگر به طور کامل بنرهای تبلیغاتی، پاپ آپ های تبلیغاتی و ویدیو های تبلیغاتی را شناسایی و بلاک می کند. از سوی دیگر این مرورگر یک نوع ضد ویروس و ضد اسپم است. بدین معنی که به شما کمک می کند تا از دیوایس خود در مقابل انواع ویروس ها وبد افزار ها مراقبت کنید.

مزیت دیگر این مرورگر این است که کاملا باتری دوست است یعنی با نصب این مرورگر نیازی نیست که نگران این باشید که باتری گوشی تان زود تمام می شود چرا که این اتفاق نخواهد افتاد و همه چیز مثل همیشه نرمال و طبیعی خواهد بود.

 

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با کمک تنظیمات خاص گوگل کروم

معمولا بسیاری از ابزارهایی که برای مخالفت و بلاک کردن تبلیغات در اندروید نصب می شوند، نمی توانند جلوی همه آیتم ها را بگیرند. مثلا ممکن است برخی نتوانند پاپ آپ ها را محدود کنند. اگر شما از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید می توانید به راحتی این پاپ آپ های تبلیغاتی را به طور کامل بلاک کنید.

برای این منظور:

  • بعد از نصب و وارد شدن به گوگل کروم
  • روی سه نقطه آپشن در سمت راست کلیک کنید
  • گزینه Settings را انتخاب کنید
  • در این قسمت کمی به پایین اسکرول کنید تا بتوانید Pop-ups را مشاهده کنید
  • تاگل مقابل این گزینه را بکشید تا روشن شود.

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با کمک تنظیمات خاص گوگل کروم

برای این که تبلیغات را هم شخصی سازی کنید می توانید به مسیر Settings -> Google -> Ads بروید. این گزینه نیز تاگلی دارد که اگر آن را بکشید غیر فعال می شود. در نهایت با تکرار همین کار دوباره می توانید آن را فعال کنید.

 

شیوه بلاک کردن تبلیغات اندروید با کمک مرورگر Brave

مرورگر Brave در حقیقت یک مرورگر امنیتی است که کمک می کند هیچ وب سایتی نتواند شما را رد یابی کند. این موضوع برای تبلیغات هوشمند یک عنصر عالی است تا شما در این چرخه شناسایی نشوید و برخی تبلیغات برای تان نمایش داده نشود.

شیوه بلاک کردن تبلیغات اندروید با کمک مرورگر Brave

اما به صورت عمیق تر، مرورگر Brave قادر است که تبلیغات و پاپ اپ ها را نیز برای شما بلاک کند. مثلا بخش Block Ads & Tracking”  دارای یک تاگل است که اگر آن را روشن کنید، جلوی تمام تبلیغات و پاپ آپ ها را خواهد گرفت.

این مرورگر دارای تنظمات اضافی نیز هست که کمک می کند کوکی های اپلیکیشن ها بلاک شوند، تنظیمات HTTPS  را انجام دهید و Scripts ها را بلاک کنید. برای استفاده از این ابزار اینجا را کلیک کنید

 

بلاک کردن تبلیغات اندروید با نرم افزار Webguard

هر چند نرم افزار Webguard یک اپلیکیشن است که شاید ظاهرا ارتباطی با تبلیغ و وبگردی نداشته باشد اما در عمل، اقدام به بلاک کردن تبلیغات روی مرورگر می کند. فرقی ندارد که شما از چه مرورگری استفاده می کنید. با کمک نرم افزار Webguard می توانید تبلیغات را روی مرورگر مورد استفاده خود محدود کنید.

بلاک کردن تبلیغات اندروید با نرم افزار Webguard

این نرم افزار کارایی عالی خود را تا کنون روی مرورگرهای Samsung Internet Browser, Firefox, Chrome به خوبی نشان داده است. معمولا کاربران اندروید از یکی از این سه تا استفاده می کنند پس جای هیچ نگرانی نیست.

این برنامه قابلیت های عالی دیگری نیز دارد از جمله می توان به فراهم کردن فایروال، رمزنگاری داده ها و حفاظت از گوشی در مقابل ویروس ها اشاره داشت.

خوشبختانه برای استفاده از این برنامه نیاز به روت کردن گوشی نیست در این حال قابلیت های ارزشمند تری نیز دارد که می توانید با کار کردن با این برنامه به آن ها واقف شوید.

برای استفاده از این ابزار اینجا را کلیک کنید.

 

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با کمک یک ابزار مخصوص سامسونگی ها

گوگل کروم در حال حاضر رتبه اول در استفاده از مرورگر در اندروید را از آن خود کرده است اما این بدین معنی نیست که مرورگر رسمی سامسونگ از رده خارج شده و کاربران از آن استفاده نمی کنند. برای این که این افراد بتوانند از شر تبلیغات در داخل این مرورگر راحت شوند، می توانند از Adblock Plus for Samsung Internet استفاده کنند. این ابزار را می توانید از اینجا در اختیار داشته باشید.

بلاک کردن تبلیغات در اندروید با کمک یک ابزار مخصوص سامسونگی ها

وقتی از این ابزار استفاده می کنید در حقیقت نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که هر بار که خواستید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید.

در این برنامه ویژگی وجود دارد به نام More blocking که به شما کمک می کند ابزارهای بیشتری برای بلاک کردن داشته باشید. مثلا اگر می خواهد در شبکه های اجتماعی ردیابی نشوید و مواردی مشابه این می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

 

گسترده ترین حالت بلاک کردن تبلیغات در اندروید با نرم افزار DN66 APK

نیز ابزارای است که به شما در محدود کردن و بلاک کردن تبلیغات در اندروید کمک می کند. برای این که بتوانید این نرم افزار را نصب کنید باید قابلیت unknown sources را در قسمت اپ ها در اندروید فعال کنید.

بعد از این که روی لینک دانلود کلیک کردید به صفحه ای هدایت می شوید که باید گزینه download F-droid را کلیک کنید.

گسترده ترین حالت بلاک کردن تبلیغات در اندروید با نرم افزار DN66 APK

بعد در ادامه download apk را کلیک کنید.

بعد از دانلود شدن روی نوتیفی که مربوطه به کامل شدن این فرآیند است کلیک کنید و Install را بزنید.

گسترده ترین حالت بلاک کردن تبلیغات در اندروید با نرم افزار DN66 APK

وقتی که نرم افزار را نصب کردید باید در داخل صفحه اصلی آن کار را شروع کنید و روی تب Host  کلیک کنید. در این تب آپشن Adaway hosts file  را می توانید مشاهده کنید.

اگر می خواهید به صفحه اول بروید کاری که باید کنید این است که روی نماد رفرش ( فلش در سمت راست و بالا ) کلیک کنید و بعد به صفحه اول بروید و با Start شروع کنید.

روی دکمه Start در پایین ضربه بزنید و وقتی Pop-up ظاهر می شود، OK را بزنید. این تمام کاری است که باید انجام دهید. بعد از این شما وارد هر سایتی که شوید هیچ گونه تبلیغاتی را مشاهده نخواهید کرد. نکته جالب این است که نیازی نیست مرورگر خاصی داشته باشید. این برنامه روی اغلب مرورگر ها  و مرورگرهای رسمی اندروید نظیر کروم و فایرفاکس به خوبی جواب می دهد.

وقتی که از این نرم افزار استفاده می کنید شاید فراموش کرده باشید قابلیت unknown sources را دوباره غیر فعال کنید. این کار را سریع انجام دهید تا آسیبی متوجه گوشی تان نشود. برای دانلود این اپلیکیشن کلیک کنید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *