شیوه ریستور کردن بکاپ رجیستری روی ویندوز ۱۰ چیست؟

شیوه ریستور کردن بکاپ رجیستری روی ویندوز ۱۰ چیست؟
  • 1398/4/19
  • زهرا معبودی
  • 0

به تازگی ریستور کردن بکاپ رجیستری و پیش از آن ایجاد بکاپ رجیستری به طور دستی انجام می شود. مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که پشتیبان گیری منظمی که در رجیستری سیستم انجام می شده، دیگر در ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمی شود. این قضیه از نسخه ۱۸۰۳ شروع شده است. این به این معنی است که شما مجددا باید این قابلیت را دوباره فعال کنید تا رجیستری را ذخیره کنید. رجیستری ویندوز شامل تعدادی از تنظیمات سطح پایین است که جنبه های خاصی از سیستم عامل را کنترل می کنند.

اگر به پوشه RegBack  سری بزنید متوجه می شوید که مخزن های رجیستری کماکان در همین قسمت موجود هستند اما موجودی آن ها ۰ است.

در ماه اکتبر سیستم عامل ویندوز به طور خودکار پشتیبان گیری در رجیستری را متوقف کرد؛ و این در حالی اتفاق افتاد که  گزارش داد  پشتیبان گیری کامل شده است.

در آن زمان، اکثر کاربران اعتقاد داشتند که این یک اشکال فنی است، اما مایکروسافت می گوید آن چه مشاهده می کنید تغییر در طراحی است و به عنوان یک روش برای کاهش حجم کلی دیسک است.

پوشه بکاپ رجیستری

چرا بکاپ رجیستری ضروری است؟

وقتی که اختلالی در حالت کنونی و فعال رجیستری رخ دهد، موجب می شود که سیستم از کار بیفتد، یا این که اختلالی در عملکرد به وجود بیاید.

مخصوصا زمانی که تصمیم دارید تغییراتی در سیستم ایجاد کنید که باید از رجیستری استفاده کنید، بکاپ رجیستری به شما کمک می کند که بتوانید خیلی راحت تر، دست به تغییرات بزنید. چرا که اگر اشتباه کنید، با برگرداندن بکاپ رجیستری، می توانید ویندوز را به حالتی برگردانید که از رجیستری بکاپ گرفته اید.

توصیه ای که ویندوز دارد این است که پیش از هر تغییر در رجیستری restore points جدیدی بسازید تا اگر اختلالی رخ داد، به جدیدترین حالت رجیستری ریستور کنید.

 

شیوه ریستور کردن بکاپ رجیستری در ویندوز ۱۰

برای این که موفق به ریستور کردن بکاپ رجیستری شوید، لازم است که ابتدای امر، در داخل رجیستری کلید  registry key را پیدا کنید و مقدار آن را ۱ کنید تا فعال شود.

برای این تغییرات:

ابتدا به بخش جستجو در استارت ویندوز ۱۰ بروید

عبارت regedit.exe را بنویسید تا خروجی آن را برای تان نمایش دهد.

ریستور کردن بکاپ رجیستری

با مشاهده این گزینه، روی آن کلیک کنید، تا وارد بخش رجیستری ویندوز شوید.

وقتی که پنجره رجیستری باز شد، به مسیر زیر بروید:

این موقعیت را می توانید در عکس زیر ببینید:

ریستور کردن بکاپ رجیستری

بر روی Configuration Manager راست کلکی کنید.

گزینه New را انتخاب کنید

Dword (32-bit) Value را انتخاب کنید

ریستور کردن بکاپ رجیستری
تنظیمات لازم برای ریستور کردن بکاپ رجیستری

حالا بر روی NewValue#1 راست کلیک کنید و Rename را انتخاب کنید و بعد این مقدار را به EnablePeriodicBackup تغییر نام دهید.

ریستور کردن بکاپ رجیستری

دوباره راست کلیک کنید و Modify را انتخاب کنید و مقدار آن را به ۱ تبدیل کنید.

با این کار عملیات ریستور کردن بکاپ رجیستری فعال می شود.

حالا سیستم خود را ریستارت کنید.

بعد از این که سیستم به طور کامل ریستارت شد، ویندوز شروع به بکاپ گیری از رجیستری می کند تا جایی که همین چند دقیقه پیش روی سیستم خود تغییراتی اعمال کرده باشید.

بعد از این به شما اجازه می دهد با زمان بندی، تنظیمات رجیستری را به حالت بکاپ گرفته شده، برگردانید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *