۲ روش برای حذف هیستوری یوتیوب به طور اتوماتیک

۲ روش برای حذف هیستوری یوتیوب به طور اتوماتیک
  • 1398/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

Google اکنون ابزاری را ارائه می دهد که به طور خودکار سابقه جستجو و فعالیت شما را از YouTube حذف می کند. به طور پیش فرض ، داده های شما برای همیشه ذخیره می شوند ، اما می توان هر ۳ یا ۱۸ ماه دیتاها را از سرورهای Google پاک کرد.

تنظیمات حذف خودکار و اتوماتیک مربوط به لوکیشن شما، و  همچنین “Web & app history” به طور مشابه در دسترس هستند.

تمام این چیزها تنها تنظیمات حریم خصوصی نیستند. شما می توانید به راحتی این دیتاها را پاک کنید. البته معنی دیگر این موضوع این است که، گوگل برای نمایش ویدیو های مرتبط با شما، و آن چه که نیاز دارید از سابقه جستجوی تان استفاده نمی کند. پس توصیه می کند که اگر بخواهید می توانید این دیتاها را پاک کنید.

 

حذف اتوماتیک سابقه جستجو و دیتاها از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب

برای این که این اطلاعات را به طور اتوماتیک پاک کنید، ابتدا وارد اپلیکیشن YouTube شوید. فرقی ندارد که از اسمارتفون استفاده می کنید یا از تبلت! این تنظیمات حذف هیستوری یوتیوب به راحتی در تمام پلتفرم ها روی اپلیکیشن به طور یکسان اعمال می شود.

اگر نمی توانید این اپلیکیشن را پیدا کنید، کافی است از بالای صفحه با کمک نوار جستجو، YouTube را تایپ کنید و آن را پیدا کنید.

حذف اتوماتیک سابقه جستجو و دیتاها از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب 

وقتی وارد این اپلیکیشن شدید از سمت راست و بالا روی تصویر آواتار خود ( عکس پروفایل ) کلیک کنید تا وارد بخش های تنظمیاتی این اپلیکیشن شوید:

حذف اتوماتیک سابقه جستجو و دیتاها از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب 

وقتی روی اواتار کلیک می کنید لیستی باز می شود. در این لیست به پایین ترین مکان اسکرول کنید تا به Settings برسید. روی این گزینه کلیک کنید تا بتوانید آپشن های تنظیماتی مختلف در اپلیکیشن یوتیوب را ببینید:

حذف اتوماتیک سابقه جستجو و دیتاها از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب 

در صفحه تنظیمات اپلیکیشن یوتیوب گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها “History & privacy” است. به این بخش بروید و گزینه Manage all activity را کلیک کنید.

پاک کردن هیستوری یوتیوب

وقتی که این گزینه را کلیک کردید در صفحه YouTube History قرار می گیرید.

در بالای بخش ویدیوهای دیده شده در قبل، می توانید آپشنی به نام Choose to delete automatically را ببینید. این گزینه را انتخاب کنید.

در زیر بخش  YouTube History آپشن های مختلفی در بخش تنظیمات وجود دارد که به شما کمک می کند تنظیمات را به گونه ای انجام دهید تا هیستوری تان باقی بماند.

حذف هیستوری یوتیوب

اکنون ، مدت زمانی را که می خواهید هیستوری YouTube خود را حفظ کنید ، انتخاب کنید. به طور پیش فرض ، این هیستوری شما فقط وقتی به صورت دستی انجام می شود حذف می شود. می توانید این تنظیم را تغییر دهید تا YouTube به طور خودکار تاریخچه قدیمی تر از ۱۸ ماه یا سه ماه را حذف کند.

وقتی که انتخاب خود را انجام دادید، روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

حذف هیستوری یوتیوب

در ادامه وارد صفحه YouTube History Activity می شوید در اینجا توضیحاتی می بینید در مورد تصمیمی که گرفته اید و به شما گفته می شود که چه اتفاقی خواهد افتاد. همچنین در این بخش لیستی از چند نمونه ویدیویی که حذف کرده اید را مشاهده می کنید.

حذف هیستوری یوتیوب

در نهایت روی Confirm کلیک کنید تا تنظیمات را نهایی کنید.

حذف هیستوری یوتیوب

بعد از این، همیشه هیستوری یوتیوب شما طبق بازه ای که مشخص کرده اید پاک می شود.

 

حذف هیستوری یوتیوب از طریق My Google Activity

برای حذف خودکار سابقه YouTube خود از مرورگر دسک تاپ یا موبایل خود ، به وب سایت YouTube History بروید. اطمینان حاصل کنید که وارد حساب Google مرتبط با حساب YouTube خود شده اید. البته یک روش دیگر نیز وجود دارد و آن هم این که مستقیما به “My Google activity” بروید.

با این کار مستقیما به YouTube History می روید.

حذف هیستوری یوتیوب از طریق My Google Activity

اگر مستقیماً به وب سایت YouTube History ورود کردید ، دو مرحله بعد را نادیده بگیرید ( SKIP ) اگر از وب سایت My Google Activity بازدید کرده اید ، این دستورالعمل ها را ادامه دهید تا به محل مورد نظر برسید.

در ادامه در ساید بار سمت چپ، Activity controls را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

نکته: اگر منوی کناری نمایش داده نمی شود روی آیکون همبرگر که مبین بخش تنظیمات است کلیک کنید تا این منو نمایش داده شود.

حذف هیستوری یوتیوب از طریق My Google Activity

در این صفحه کمی به پایین اسکرول کنید تا به بخش YouTube History برسید. در این بخش گزینه Manage activity را انتخاب کنید.

در این جا انتخاب های متفاوتی دارید. اگر نمی خواهید هیچ تاریخچه ای باقی بماند گزینه YouTube History را غیر فعال کنید. این کار تمام هیستوری تان را پاک می کند.

از طرفی می توانید دو گزینه Include the YouTube videos you watch” or “Include your searches on YouTube” را انتخاب کنید.

همچنین از طریق وب سایت YouTube History، می توانید گزینه Choose to delete automatically را انتخاب کنید. این گزینه به شما می گوید که هر چند مدت یک بار می خواهید هیستوری تان به طور اتوماتیک پاک شود.

پاک کردن تاریخچه فیلم ها در یوتیوب

می توانید مدت زمان طولانی برای حفظ سابقه YouTube خود انتخاب کنید. به طور پیش فرض ، تاریخچه شما فقط وقتی به صورت دستی انجام می شود حذف می شود. می توانید این تنظیم را تغییر دهید تا YouTube به طور خودکار تاریخچه قدیمی تر از ۱۸ ماه یا سه ماه را حذف کند.

بعد از انتخاب ، روی دکمه “Next” ضربه بزنید.

اکنون از شما خواسته می شود انتخاب خود را تأیید کنید. YouTube همچنین نمونه هایی از برخی از فیلم هایی را که از سابقه شما پاک می شوند ارائه می دهد.

برای ذخیره تنظیمات خودکار سابقه YouTube ، روی دکمه “Confirm” کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه فیلم ها در یوتیوب

بدین ترتیب می توانید علاوه بر حفظ حریم خصوصی خود و پاک کردن ویدیو ها، از مزایای مختلف آن بهره مند شوید.

آیا در این رابطه سوالی دارید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *