چطور متن وب سایت ها را در اندروید بزرگتر کنیم

چطور متن وب سایت ها را در اندروید بزرگتر کنیم
  • 1398/8/12
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که در حال وبگردی هستید، قطعا گاهی دوست دارید که بتوانید متن وب سایت ها را بزرگ تر کنید. اما هر سایتی این اجازه را به شما نمی دهد. اما مرورگرها، به طور اجباری برخی از ویژگی ها را ارائه می کنند، که شما می توانید به کمک آن متن وب سایت را بزرگتر کنید.

هر دو  مرورگر Chrome و Firefox در Android به شما امکان می دهند به لطف ویژگی های دسترسی داخلی که در هر دو مرورگر وجود دارد محتوای وب سایت ها را بزرگنمایی کنید. همچنین می توانید از ویژگی های قابلیت دسترسی داخلی Android برای افزایش اندازه کلی متن یا بزرگنمایی صفحه نمایش خود استفاده کنید.

 

فعال کردن Force Zoom در کروم اندروید

مرورگر گوگل کروم، به عنوان مرورگر پیش فرض در اغلب گوشی های اندرویدی است. در این مرورگر قابلیتی به نام force zoom وجود دارد که این کار را برای تان انجام می دهد.

برای بزرگ کردن متن وب سایت ها، اپلیکیشن کروم خود را باز کرده و به بخش تنظیمات بروید. برای این کار، در مرورگر، به بالا و سمت راست دقت کنید و روی سه نقطه آپشن کلیک کنید

فعال کردن Force Zoom در کروم اندروید

با کلیک بر این گزینه صفحه ای نمایش داده می شود که در آن Settings را باید انتخاب کنید.

فعال کردن Force Zoom در کروم اندروید

وقتی که پنجره منو های Settings نمایش داده شد، در آن جا بخش Accessibility را پیدا کنید.

شاید لازم باشد کمی به پایین اسکرول کنید تا این گزینه را پیدا کنید:

فعال کردن Force Zoom در کروم اندروید

وقتی که وارد این بخش شدید اولین کاری که باید کنید این است که Force Enable Zoom را پیدا کنید و تیک آن را بزنید تا فعال شود.

بعد از اسلایدر بالایی می توانید میزان اندازه تکست و متن در سایت ها را تغییر دهید، کم کنید یا زیاد تر تنظیم کنید.

این اسلایدر در بخش Text Scaling قرار دارد:

فعال کردن Force Zoom در کروم اندروید

وقتی که  Force Enable Zoom را فعال می کنید، به راحتی کروم به شما اجازه می دهد تا هر وب سایتی را به میزان دلخواه بزرگ نمایی کنید. برای این کار کافی است که، تنها با انگشت های خود، روی نمایشگر زوم کنید تا محتوای وب سایت زوم شود.

 

فعال کردن zoom متن سایت در فایرفاکس در اندروید

فایرفاکس هم مرورگر دیگری است که می تواند به طور جایگزین برای گوگل کروم به شما در وب گردی کمک کند. یکی از امتیازهای این مرورگر این است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید، zoom را فعال کنید و محتوای وب سایت ها را بزرگ تر کنید.

برای این کار:

وارد اپلیکیشن فایرفاکس در گوشی اندرویدی خود شوید.

در این مرورگر، با کمک دکمه های آپشن در سمت راست و بالا  ( مثل کروم )، می توانید به منو ها دسترسی داشته باشید تا بتوانید Settings را انتخاب کنید:

فعال کردن zoom متن سایت در فایرفاکس در اندروید

فعال کردن zoom متن سایت در فایرفاکس در اندروید

بعد از این که روی تنظیمات کلیک کردید، باید به دنبال بخش Accessibility باشید.

فعال کردن zoom متن سایت در فایرفاکس در اندروید

در این بخش گزینه Always Enable Zoom وجود  دارد. روی این گزینه کلیک کنید تا اسلایدر کنار آن فعال شود.

فعال کردن zoom متن سایت در فایرفاکس در اندروید

در این حالت نیز، وقتی که شما این آپشن را فعال می کنید، فایرفاکس تمام قوانین سایت ها را دور می زند و به شما اجازه می دهد تا با انگشت های خود، عملیات زوم کردن و کوچک کردن روی نمایشگر را انجام دهید. بدین ترتیب می توانید متن وب سایت ها را با اندازه دلخواهی که چشم تان اذیت نمی شود، مطالعه کنید.

 

افزایش اندازه متن در اندروید به کمک Magnification

Android گزینه های قابل دسترسی دیگری برای کاربرانی دارد که می توانید از آنها برای خواندن متن کوچک در وب سایت ها استفاده کنید. بزرگنمایی صفحه نمایش به شما امکان می دهد اندازه هر متنی که در دستگاه Android نمایش داده می شود را افزایش دهید. همچنین می توانید از بزرگنمایی صفحه برای بزرگنمایی سریع هر برنامه روی صفحه استفاده کنید.

به دلیل مسئله تقسیم بندی Android ، بسته به سازنده دستگاه شما و نسخه Android ، این مراحل ممکن است متفاوت باشد. این مراحل بر روی دستگاه سامسونگی که دارای Android 9 Pie بود آزمایش شده و نتیجه آن را در این مقاله مشاهده می کنید.

شیوه فعال کردن بزرگ نمایی داخلی اندروید

برای فعال کردن بزرگ نمایی داخلی اندروید، باید وارد بخش تنظیمات شوید. می توانید از کشوی اپلیکیشن ها، اپلیکیشن تنظیمات را انتخاب کنید یا این که، به راحتی به کمک پایین کشیدن بخش نوتیفی ها و دسترسی سریع در اندروید، به آیکون چرخ دنده تنظیمات دسترسی داشته باشید.

به هر حال این اپلیکیشن را باز کنید.

شیوه فعال کردن بزرگ نمایی داخلی اندروید

می توانید در میان لیست منوی تنظیمات، Accessibility را سرچ کنید یا با اسکرول کردن آن را پیدا کنید.

شیوه فعال کردن بزرگ نمایی داخلی اندروید

بدین  ترتیب می توانید وارد بخش تنظیماتی شوید که دو راه را پیش روی شما می نهد، که به کمک آن تکست های گوشی اندرویدی تان را بزرگ تر کنید.

 

شیوه اول: بزرگ نمایی کردن متن در تمام گوشی اندرویدی

در بخش Accessibility می توانید متن های موجود در اندروید را بزرگ نمایی کنید. برای این کار، باید به تفاوت گوشی های اندرویدی توجه داشته باشید. مثلا گوشی های سامسونگی دارای Visibility Enhancements است. با کمک این بخش می توانید متن در گوشی را تغییر سایز دهید. اگر از گوشی های برند های دیگر استفاده می کنید این گزینه شامل موارد دیگری ممکن است باشد. مثلا برخی دیوایس ها این عبارت را با Display Size جایگزین کرده اند.

شیوه اول: بزرگ نمایی کردن متن در تمام گوشی اندرویدی

خب اگر مثل مثال این آموزش، سامسونگی هستید و از اندروید ۹ استفاده می کنید، در Visibility Enhancements باید به دنبال گزینه Screen Zoom باشید.

در سایر گوشی ها از این بخش فاکتور بگیرید و وارد مرحله بعدی شوید:

شیوه اول: بزرگ نمایی کردن متن در تمام گوشی اندرویدی

بعد از این که این گزینه فعال شد با کمک انگشت خود اسلایدر تنظیم اندازه متن را به پایین بیاورید و روی یک اپلیکیشن آن را تست کنید تا ببینید چقدر به بزرگ نمایی نیاز دارید.

بزرگ نمایی کردن متن در تمام گوشی اندرویدی

بدین ترتیب می توانید متن های موجود در اپلیکیشن ها و وب سایت ها و هر جایی که حالت تکست دارد را بزرگ نمایی کنید و مطالعه آن را راحت تر کنید.

اما قابلیت بزرگ نمایی کلی در اندروید نیز می تواند آپشن خوبی باشد.

 

روش دوم: فعال کردن Screen Magnification در اندروید

می توانید بزرگنمایی صفحه را به عنوان گزینه ای برای روش بزرگنمایی صفحه نمایش فعال کنید. این گزینه به شما امکان می دهد برای بزرگنمایی هر برنامه ای که از آن استفاده می کنید ، از جمله مرورگر وب انتخابی خود ، روی یک دکمه (یا سه بار تپ کردن روی نمایشگر) ضربه بزنید و بزرگ نمایی را حاصل کنید.

در فهرست “Accessibility” ، دارندگان سامسونگ باید روی گزینه “Visibility Enhancements” ضربه بزنند. در عوض سایر دارندگان دستگاه های Android باید روی Magnification ضربه بزنند.

 فعال کردن Screen Magnification در اندروید

کاربران اندروید ۹ در Visibility Enhancements باید روی گزینه Magnification کلیک کنند ( سایر دارندگان دستگاه های اندرویدی غیر از اندروید ۹ و برند های غیر سامسونگی، به احتمال زیاد این مرحله را باید نادیده بگیرند )

 فعال کردن Screen Magnification در اندروید

حالا کاربران سامسونگ باید روی Tap Button to Magnify کلیک کنند.

سایر برندهای گوشی های اندرویدی باید به جای دنبال کردن Tap Button to Magnify، روی گزینه Magnify with Shortcut کلیک کنند.

اگر دوست دارید، می توانید آپشن  triple-tap را انتخاب کنید:

بزرگنمایی کردن در اندروید

بدین صورت می توانید یا حالت تپ کردن برای بزرگنمایی یا شورت کات سازی را برای بزرگ نمایی انتخاب کنید.

برخی از کاربران ترجیح می دهند هر دو آپشن را با هم فعال کنند که البته هیچ مانعی بر سر این کار وجود ندارد.

بزرگنمایی کردن در اندروید

پس از فعال کردن بزرگنمایی صفحه ، به مرورگر وب Android خود بروید. بسته به روشی که فعال کرده اید ، روی نماد دستیابی در نوار پیمایش پایین نمایشگر خود ضربه بزنید یا روی صفحه نمایش سه برابر ضربه بزنید.

بزرگنمایی کردن در اندروید

بعد از این که روی دکمه دسترسی ضربه زدید ( در عکس بالای سمت چپ دور این دکمه را خط قرمز کشیده ایم ) و یا سه بار روی صفحه تپ کردید، صفحه بزرگنمایی می شود.

بعد از این که بزرگنمایی شد، می توانید با انگشت خود صفحه را جابجا کنید تا متن را به طور منظم و دقیق بخوانید. در نهایت بعد از این که نیازتان به بزرگ نمایی برطرف شد می توانید دوباره سه بار روی صفحه ضربه بزنید یا دوباره روی دکمه دسترسی ضربه بزنید تا زوم شدن غیر فعال شود

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *