چطور صاحب یک ذهن ثروتمند گردیم و پولدار شویم

چطور صاحب یک ذهن ثروتمند گردیم و پولدار شویم
  • 1398/9/13
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی صحبت از پولدار شدن است، تمام آن چه که در آن وضعیت احساس خوب و راحتی می کنید و اعتماد بنفس را کاملا احساس می کنید را تصور می کنید. داشتن ذهن ثروتمند یکی از مقدمات ثروتمند شدن در دنیای واقعی است. البته این یک آرزوی بزرگ و یک رویای دست نیافتنی برای بسیاری از افراد است. چرا که آن ها با وجود این که از وضعیت کنونی خود راضی نیستند اما با آن هم مشکلی ندارند. در اصل با همین اوضاع راحتند! و راحتی دشمن رشد و پیشرفت است.

خب حالا چطور می توان کم کم از این مسیر راحتی جدا شد و به دنیای ذهن ثروتمند رسید!؟ این ۶ توصیه را در زندگی خود همیشه مد نظر داشته باشید.

 

روی آنچه می خواهید تمرکز کنید و آن را دریافت کنید

همه افراد آرزوهایی دارند اما این که به آن برسند یا نه، کاملا به خودشان ارتباط دارد. وقتی که خواسته ای دارید یک ذهن فقیر می گوید ” من نمی توانم به آن برسم ” اما برای این که یک ذهن ثروتمند داشته باشید و به تبعیت از آن، ثروتمند بودن را تجربه کنید، باید گفتگوی ذهنی تان را تغییر دهید. باید بگویید من می توانم آن را انجام دهم و آن را بدست اورم و در آینده آن را زندگی کنم!

در واقع میلیاردها به امید برنده شدن وارد نبرد می شوند و بازی شکست را تجربه نمی کنند. آن ها می جنگند که برنده شوند حتی اگر شده با یک گفتگوی ذهنی ساده باشد.

این بدین معنی نیست که چشم تان را بر واقعیت ها ببندید. بلکه صحبت از این است که وقتی دیگران توانسته اند چرا شما نتوانید؟ پس دست به کار شوید و گفتگوی ذهنی تان را در مورد آرزوهایتان تغییر دهید و اقداماتی در دنیای واقعی انجام دهید.

ذهن ثروتمند

هدف گرا شوید

اگر آرزوهایی در ذهن دارید و صرفا در گام اول این آموزش مانده اید و برای خودتان گفتگوی ذهنی مثبتی دارید این خوب است اما شما را به جایی چندان نمی رساند. اگر صحبت از گفتگوی مثبت بوده بخاطر این است که انگیزه به شما تزریق کند تا در گام های بعدی سریع تر عمل کنید.

گام بعدی بعد از گفتگوی مثبت ذهنی این است که، هدف داشته باشید. بدون هدف شاید آرزوهای خوبی داشته باشید اما به هیچ چیز نخواهید رسید.

تنها برندگان قرعه کشی هستند که یک شبه میلیونر می شوند. پس هدف بسازید تا به آن برسید. سعی نکنید یک شبه پولدار شوید چرا که روند ثروتمند شدن آرام صورت می گیرد.

 

جدول لیگ برتر ۹۸/۹۹

 

چطور هدف گرا شویم

خب قصد دارید برای گام اول از ثروتمند شدن تان چقدر پول درآورید!؟

اصلا بازه زمانی مشخص شده تان چقدر است؟ مثلا ۱ ماه!؟ خب برای یک ماه چند هزار تومان پول مد نظر دارید؟ ۲۰۰ هزار تومان؟ ۱ میلیون تومان؟ ۱۰ میلیون تومان ؟ خب راه های بدست اوردن این مبلغ پول را مشخص کنید و البته واقع نگر باشید.

حالا که هدف بندی و استراتژی های تان مشخص شد به آن عمل کنید تا خروجی را پایان ماه مشاهده کنید.

وقتی که هدف سازی می کنید و آن را به قطعات کوچک تر تبدیل می کنید، احتمالا متوجه می شوید که در بازه های زمانی کوچک باید تلاش کنید. خب این تلاش، بدین صورت است که شاید لازم باشد با کارفرمای خود صحبت کنید تا حقوق تان را افزایش دهد یا ساعت کاری تان را افزایش دهید یا این که در کنار شغلی که دارید دست روی کار دیگری بگذارید.

اما در این وادی بدانید که رشد مانع راحتی شما است.

از هر جایی که توانایی دارید استفاده کنید و ذخیره کنید. اینگونه می توانید پولدار شوید.

اگر بجای خرید یک ناهار گران قیمت، به حد متوسط آن راضی شوی، و به این روال عادت کنی، مطمئن باش که در چند سال آینده بهترین ناهار یا شام را در کنا بهترین عزیزانت در بهترین رستوران میل خواهی کرد. این خاطره زیباست نه؟ پس رسیدن به آن کمی امروزت را چالشی تر می کند.

 

برنامه لیگ برتر ۹۸/۹۹

 

پول خود را خرج نکنید بلکه سرمایه گذاری کنید

دلیل دیگری که برای جمع اوری پول داریم در این جا مشخص می شود. ثروتمندان معمولا آدم های میانه رو و صرفه جویی کننده ای هستند و شاید از این بابت برای شما نا خوشایند باشند اما آن ها خوب می دانند که ارزش سرمایه گذاری کردن چقدر است.

ثروتمند شدن و رئیس خودتان شدن، دقیقا یک گزینه است. وقتی که شما به میزان کافی پول و سرمایه داشته باشید، دیگر تمایلی به کار کردن ندارید و از کارمندی بیرون می کشید چرا؟ چون پول هایی که دارید برای تان کافی است و برای تان کار می کند.

مثلا به جای خرید یک آی پد چند میلیون تومانی، می توانید شروع به آموزش بورس کنید و پول خود را با سرمایه گذاری درست و دقیق در بورس افزایش دهید. حالا می توانید از سود مالی خود، یک آی پد خریداری کنید.

البته بورس یک مثال است. شما می توانید در هر زمینه ای سرمایه گذاری کنید و بعد سود آن را به جیب بزنید.

 

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

بهترین کاری که می توانید در آن سرمایه گذاری کنید خودتان هستید. گاهی افراد، شروع به یاد گیری می کنند و بعد از آن سرمایه خود را در جایی قرار می دهند و سودی دریافت می کنند. با این حال فکر می کنند همه چیز تمام شده است و به همه چیز رسیده اند. بدین ترتیب از فضای آموزش دور می مانند.

در حالی این اتفاق می افتد که روز به روز، خطر های جدید تر و چالش های جدیدتری ایجاد می شود و به تبع آن، آموزش های جدید تر به میدان می آید. پس این افراد از واکسینه شدن در برابر خطرات جدید مالی شان، دور می مانند. البته این یک گزینه است. شما هر چه بیشتر بیاموزید بیشتر توانمند می شوید و دربهای رشد بیشتری به روی تان باز خواهد شد.

 وارن بافت میلیاردر شناخته شده عصر کنونی، تخمین می زند که تا قبل از بیست سالگی ، حداقل ۱۰۰ کتاب در زمینه سرمایه گذاری خوانده است. 

بسیاری از افراد به محض این که مدرسه را رها می کنند دیگر کتابی دست نمی گیرند! شما کدام یک از این افراد را ترجیح می دهید؟

اگر به مساله ای علاقه دارید در مورد آن کتاب بخوانید. شاید در وهله کنونی متوجه شوید که این اطلاعات بکار امروزتان نمی آید اما به طور شگفت انگیزی متوجه خواهید شد که چقدر این اطلاعات در بزنگاه ها برای تان مفید خواهد بود.

 

بزرگ فکر کنید

در ابتدا به شما گفته شد که با گام های کوچک شروع کنید اما این منافاتی با افکار بزرگ شما ندارد. وقتی که به دنبال فکر های بزرگ هستید، در واقع دارید چشم اندازی را برای خود ترسیم می کنید. با هدف بندی ها آن ها را کوچک می کنید.

حتی اگر نمی توانید به رقم ذهنی تان به طور عینی برسید باز هم پا را از عرصه تلاش پس نکشید. شاید می خواهید سالانه ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید اما اگر به ۲۰ میلیون تومان رسیده اید و پیشرفت بیشتری حاصل نشده است، هیچ اشکالی ندارد. شاید باید تلاش بیشتری کنید یا هدف خود را و مسیر های رسیدن به آن را بازبینی کنید.

 

از جلب توجه لذت ببرید!

قرار نیست آدم عجیب و غریبی بشوید تا بتوانید توجه دیگران را به کسب و کار خود جلب کنید. کافی است که، برای موفق شدن، چیزهایی را رواج دهید. مثلا یک داستان از خود و کسب و کارتان را نشر دهید تا در ذهن مردم بنشینید. برای کسب و کارتان، تنها به سایت های بازاریابی سر بزنید و ببینید که چقدر داستان مشابه شما وجود دارد. برخی از نویسندگان پول می گیرند تا برای تان داستان ایجاد کنند. شاید واقعا داستان جالبی هم از خود داشته باشید که نمی دانید روند برنامه تان را چطور سر هم کنید تا یک استوری عالی شود.

یک فرد خبره در این باره می تواند به شما کمک کند. وقتی که استوری مربوط به کسب و کار خود را نشر می دهید موجب می شوید که محدوده مشخصی برای خود قائل شوید و توجه ها را جلب کنید.

این را بدانید که شما سرنوشت خود را مدیریت می کنید. پس برای هر چیزی تلاش کنید، قطعا به آن خواهید رسید. در کلام مولا امیرالمومنین علی علیه السلام داریم که می فرمایند: هرکس نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف انجام دهید، به تمام آن چه که می خواهد می رسد.

ثروتمند شدن با ذهن ثروتمند

پس متوجه شده اید که چگونه جدیت و تلاش و هدف در هم گره خورده اند تا به شما کمک کند تا یک فرد موفق شوید.

آیا در اطراف خود فرد موفقی می شناسید که در این باره به موفقیت هایی رسیده باشد و از داستان زندگی خود برای شما گفته باشد؟ در صورتی که چیزی برای انگیزه بخشی به دیگر کاربران دارید آن را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *