۷ ویژگی اعضای تیم کاری که به سرعت موفق می شوند

۷ ویژگی اعضای تیم کاری که به سرعت موفق می شوند
  • 1398/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

آنچه در این مطلب می خوانید، سر فصل های تیم کاری موفق است که طی ۲۵ سال، توسط یک مدیر و رهبر گروه های کاری کشف شده است. او متقد است که طی ۲۵ سالی که هر نوع گروه کاری، از ورزشی، نیروی دریایی، موسسات خیره و غیر انتفاعی و غیره را مدیریت کرده است، متوجه شده که تمام تیم های موفق، دارای ۷ ویژگی هستند که در تمام اعضای آن تبلور دارد.

چطور از ویژگی های تیم کاری موفق استفاده کنیم؟

در این آموزش ۷ عنوان را به شما یاد خواهیم داد. اما شما می توانید برای پیشرفت شخصی خود، و برای این که فردی موثر و ماندگار در گروه کاری تان باشید، این عنوان ها را در خود تقویت کنید.

همچنین اگر به دنبال جمع کردن یک تیم کاری هستید یا به عنوان رهبر یک گروه فعال هستید، می توانید این ۷ ویژگی را در اعضای خود بجویید یا آن ها را تقویت کنید تا به سرعت به نتیجه دلخواه تان برسید.

 

تلاش و رقابت با خود برای بهتر شدن

یکی از ویژگی های افراد موثر در هر گروه و کسب و کار، این است که به شرایط کنونی خود راضی نیستند بلکه تلاش دارند تا دانسته ها و دانش خود را افزایش دهند. آن ها مهارت های جدید را می آموزند و در تلاش هستند تا یادگیری خود را به طور مستمر هر روز ادامه دهند.

این افراد برای کشف زمینه های جدید کنجکاوی می کنند و به مهارت های لازم برای توسعه کسب و کار و نقش خود در گروه دست می یابند.

مطالعه، شرکت در کلاس های مرتبط، استفاده از تجربیات دیگران و همراهی با افراد موفق در زمینه مورد نظر، از جمله کارهایی است که می توانید در این بخش انجام دهید.

 

نگرش اصولی در مورد حرفه و کسب و کار داشته باشید

شما باید بتوانید به عنوان فردی که می خواهید تاثیر گذار باشید، از طریق چالش های گذشته خود، تجربیات موفق و شکست خورده خود در گذشته، و حتی تجربیات دیگران، چشم انداز و نگرش خاص خود را پیدا کنید. در واقع باید از نظر کسب و کار و ترفند ها دیدگاه شخصی خود را داشته باشید و صاحب نظر باشید. همچنین باید این چالش ها و تجربه ها و درس ها را بهبود ببخشید و خود را واکسینه کنید.

 

روی ارتباطات خود کار کنید

ارتباط زیر بنای هر گروه و تشکلی است که به بقای انسان ها کمک می کند. شما باید از نظر ارتباطی به جایی برسید که بتوانید محترمانه، رابطه ای خوب با اعضای گروه ایجاد کنید. همچنین باید از این بستر برای بیان عقاید، نظرات، انتقاد ها و احساسات خود بهره ببرید.

 

پیشروی جسورانه را در خود تقویت کنید

هر موفقیتی نیاز به انگیزه هایی دارد تا بدین ترتیب بتوانید پله های ترقی را یکی پس از دیگری دنبال کنید. در این روال، شما باید تشنه موفقیت، یادگیری و پیمودن سطوح کاری با موفقیت باشید.

در این مرحله داشتن روحیه ای توانا و انگیزه ای قوی و درونی به شما کمک می کند تا پله های ترقی را سریع تر طی کنید و جسورانه تر موثر باشید.

 

فروتنی را تمرین کنید

در یک گروه کاری، هر نقشی که داشته باشید، فروتنی در مقابل اعضا و رهبر گروه و حتی مراجعه کنندگان می تواند یک امتیاز برای شما به حساب آید. خوداگاهی و احترام به خود و دیگران در موفقیت شما و البته در مود ذهنی تان و تاثیری که از دیگران می گیرید بسیار اهمیت دارد.

 

انعطاف پذیر باشید

وقتی صحبت از انعطاف پذیری است بدین معنی است که از خودخواهی و خودرایی به دور باشید. بدین ترتیب باید سعی بر این داشته باشید که ذهن تان را روی ایده های جدید و نظریات جدید باز کنید و با احترام بپذیرید. گاهی حتی ایده و عقیده شما نیز درست است اما در مرحله ای که هستید هیچ تاثیری در موفقیت شما ندارد. پس بهتر است که ایده و عقیده خود را در ذهن تان نگه دارید و روی ایده ها و عقاید جدید فکر کنید.

 

اولویت تان با دیگران باشد

در این بخش لُب کلام ما این است که خودخواه نباشید و برای هر امری، اولویت تان دیگران باشد. واقعیت و البته منافع دیگران را در مقابل شخص خودتان در اولویت بدانید تا بدین ترتیب اثر گذار تر و موفق تر باشید.

 

این ۷ ویژگی را اگر در خود تقویت کنید مطمئن باشید نتیجه های شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد. آیا در این باره نظری دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *