جدید ترین ترفند های افزایش امنیت ویندوز ۷ در ۲۰۲۰

جدید ترین ترفند های افزایش امنیت ویندوز ۷ در ۲۰۲۰
  • 1398/10/28
  • زهرا معبودی
  • 0

مایکروسافت دیگر از ویندوز ۷ با به روزرسانی های امنیتی پشتیبانی نمی کند. به عبارت دیگر ، ویندوز ۷ اکنون دقیقاً مانند Windows XP است – یک سیستم عامل قدیمی که به تدریج با مشکلات امنیتی که برایش رخ می دهد، بساطش برچیده می شود. در اینجا نحوه محافظت و ایمن نگه داشتن ویندوز ۷ در سال جاری بیان شده است.

ما توصیه می کنیم که به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید. در واقع ، هنوز هم می توانید از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ به صورت رایگان ارتقا دهید. اما ، اگر اکنون به ویندوز ۷ چسبیده اید ، نکاتی در مورد امنیت داریم.

 

کاربران تجاری بروزرسانی های امنیتی خریداری کنند

توصیه می کنیم مشاغل و سازمان های دیگر اگر هنوز از ویندوز ۷ استفاده می کنند یروزرسانی های امنیتی طولانی را دریافت کنند. این گزینه در دسترس کاربران خانگی نیست و قیمت دقیق بروزرسانی ها بستگی به این دارد که آیا شما Windows 7 Enterprise دارید یا از Windows 7 Professional استفاده می کنید.

بدین منظور می توانید اینجا را کلیک کنید و جزییات را بر اساس سیستم خود چک کنید و پرداخت نمایید.

 

ویندوز ۷ خود را از شبکه جدا کنید

اگر از ویندوز ۷ هنوز استفاده می کنید، بدین معنی نیست که لازم است از تمام ویژگی های ان استفاده کنید. برخی از کاربران ویندوز ۱۰ نیاز به نرم افزاری دارند که تنها روی ویندوز ۷ اجرا می شود. شاید این سیستم نیاز به هیچ ابزار دیگری نداشته باشد. پس لازم نیست که کلیه دسترسی ها را به آن ایجاد کنید. پس اگر دارید از این سیستم ویندوز ۷، به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می کنید، آن را در شبکه آف کنید چرا که ممکن است بخاطر سایر دسترسی ها، حملات و تهدید هایی از سمت شبکه به آن وارد شود.

در این حالت نه سایت های اینترنتی تهدیدی محسوب می شوند و نه سایر سیستم های موجود در شبکه های کوچک و بزرگ مساله ای ایجاد می کنند.

افزایش امنیت ویندوز 7

اگر شما شامل آن افرادی می شوید که بخاطر نداشتن امکانات اپلیکیشن مورد نظرتان در ویندوز ۱۰، از ویندوز ۷ استفاده می کنید می توانید هم اکنون به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید و با ایجاد یک ماشین مجازی ویندوز ۷ در سیستم ویندوز ۱۰ خود، آن نرم افزار را به ظاهر روی ویندوز ۱۰ خود اجرا کنید.

امه قدیمی در یک ماشین مجازی ویندوز ۷ را در دسک تاپ ویندوز ۱۰ شما نیز داشته باشد. در نظر داشته باشید که بیشتر برنامه های قدیمی فقط در ویندوز ۱۰ خوب اجرا می شوند پس شاید اپلیکیشن شما نیز به خوبی روی ویندوز ۱۰ کار کند.

البته با تمام این راهکارها باز هم می دانیم که بسیاری از افراد همچنان از ویندوز ۷ با اتصال به اینترنت استفاده می کنند. در چنین شرایطی یکی از بهترین کارها این است که، ترفند های امنیتی زیر را جدی بگیرید.

 

از نرم افزار امنیتی بروز استفاده کنید

هر چند خود ویندوز ۷ از نظر امنیتی بروز رسانی نمی شود، اما خوب است که در این مرحله یک ابزار امنیتی قوی دانلود و نصب کنید. مطمئن باشید که این ابزار ضد ویروسی و امنیتی به خوبی بروز رسانی می شود. ابزار Microsoft Security Essentials مایکروسافت، یک انتخاب خوب است. اگر از این ابزار استفاده می کنید، تا سه سال آینده یعنی ۲۰۲۳ می توانید ویندوز ۷ خود را ایمن نگه دارید.

برای دانلود این ابزار کلیک کنید.

برخی از شرکت های ثانویه نیز وجود دارند که پشتیبانی آنتی ویروسی خود را برای ویندوز ۷ همچنان ادامه می دهند. از جمله این آنتی ویروس ها  Bitdefender است که می توانید  آن را از اینجا آن را نصب کنید.

از میان نرم افزارهای پیشنهادی و در هر سیستم عاملی که هستید، هرچه انتخاب کنید ، Malwarebytes را نیز توصیه می کنیم. نسخه رایگان Malwarebytes به شما امکان می دهد تا اسکن دستی را برای از بین بردن بدافزار و سایر نرم افزارهای ناخواسته از سیستم خود انجام دهید ، همچنین این برنامه بر روی ویندوز ۷ به خوبی کار می کند.

برای دانلود این ابزار امنیتی کلیک کنید

 

از مرورگر امن و مطمئن استفاده کنید

اگر از ویندوز برای وبگردی استفاده می کنید قطعا بارها دستتان روی Internet Explorer رفته است. حتی با این که Internet Explorer برای خود مایکروسافت است، این شرکت بارها تذکر داده که نرم افزار مرورگر خود را به یک مرورگر امن منتقل کنید. در شرایط کنونی که ویندوز ۷ بروز رسانی نمی شود، لاجرم باید از مرورگرهایی استفاده کنید که آپدیت می شوند. بدین منظور سه پیشنهاد برای تان داریم:

  1. Google Chrome هنوز هم در ویندوز ۷ اجرا می شود و حداقل تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ آن را با بروزرسانی های امنیتی پشتیبانی می کند.
  2. مرورگر جدید Edge مایکروسافت ، بر اساس همان کد زیرین Chromium ، از ویندوز ۷ نیز پشتیبانی می کند و حداقل تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ بروز رسانی خواهد شد
  3. Mozilla Firefox هنوز هم در ویندوز ۷ اجرا می شود. موزیلا هنوز نگفته است که چه مدت از Firefox در ویندوز ۷ پشتیبانی خواهد کرد.

از مرورگر امن و مطمئن استفاده کنید

هر چند از اساس، ویندوز آپدیت نمی شود اما استفاده از مرورگر های امن و ابزارهای پشتیبانی از امنیت، می تواند به شما در امنیت بیشتر کمک کند.

 

تنظیمات سیستم عامل خود را ایمن کنید

اگر از ویندوز ۷ استفاده می کنید حتماً باید به بروزرسانی ویندوز مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که با تمام به روزرسانی های مایکروسافت برای آن به روز شده باشید. ما همچنین توصیه می کنیم که Windows Update را بطور خودکار برای بروزرسانی ها بررسی کنید. ممکن است مایکروسافت حتی بعد از پایان پشتیبانی دقیقاً به روزرسانی های مهم ویندوز ۷ را منتشر کند. این شرکت دقیقاً این کار را برای  ویندوز XP انجام داده است.

نکات مربوط به امنیت رایانه شخصی ویندوز همانند گذشته بوده است. ویژگی های امنیتی مهم مانند کنترل حساب کاربری و فایروال ویندوز را فعال کنید.

از کلیک بر روی پیوندهای عجیب در ایمیل های ناخواسته یا پیام های عجیب دیگری که برای شما ارسال شده است خودداری کنید. این موضوع قابل سهل انگاری نیست چرا که در حال حاضر ویندوز ۷ مستعد برای دسترسی و حملات امنیتی است و این کار ساده ترین روش است.

از مرورگر امن و مطمئن استفاده کنید

اپلیکیشن های را نصب یا حذف کنید

وقتی می گوییم اپلیکیشن های نصب شده را مجددا نصب کنید بدین معنی است که ابتدا آن را کاملا حذف کنید و دوباره از مرجع مطمئن و بروز رسانی شده آن را نصب کنید.

ویندوز ۷ تقریبا عمری بیش از ۱۰ سال دارد، پس ممکن است نرم افزارهای خیلی قدیمی در لیست اپلیکیشن های تان داشته باشید. حتی ممکن است این نرم افزارها هرگز بروز رسانی نشوند.

به عنوان مثال ، نسخه های قدیمی افزونه های مرورگر مانند Java ، Adobe Flash ، Adobe Reader و QuickTime همه به طور بالقوه در معرض حمله قرار دارند. لیست برنامه های نصب شده در کنترل پنل ویندوز ۷ را مرور کنید و برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید.

هر اپلیکیشن قدیمی نیز که سال هاست روی سیستم تان نصب است را بررسی کنید و بروز ترین نسخه آن را به صورت دستی یا به مراجعه به سایت مرجع آن بروز رسانی کنید.

این ها راهکارهایی است که به شما کمک می کنند به راحتی بتوانید تا حد ممکن جلوی حملات آسیب زار به ویندوز ۷ تان را بگیرید تا بتوانید به موقع آن را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهید و از رابط کاربری عالی ان و البته امکانات بی نظیرش استفاده کنید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *