راهنمای نمایش عکس ها به صورت اسلایدشو در ویندوز ۱۰

راهنمای نمایش عکس ها به صورت اسلایدشو در ویندوز ۱۰
  • 1398/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

نمایش اسلایدوار عکس ها می تواند یک تنوع و لذت برای کسانی باشد که می خواهند با دیدن عکس های خود خاطرات لذت بخش خود را تجدید کنند. با کمک اسلاید شو سازی عکس در ویندوز ۱۰ بدون این که نیاز به برنامه خاصی داشته باشید، این حس همیشه در تعقیب شماست. این مقاله شیوه نمایش تصاویر به صورت اسلایدشو را آموزش می دهد.

 

اجرای اسلایدشویی از عکس ها با Photos App

با یک بررسی ساده می توان متوجه شد که اپلیکیشن Photos یکی از پر کاربرد ترین اپلیکیشن در ویندوز ۱۰ است. از آن جا که هم می توان با آن ویرایش هایی ایجاد کرد، یا این که ویدیو هایی ساخت و حتی با فوتوی گوگل همگام سازی کرد، به نظر می رسد باید بیشتر قدر دان آن باشیم.

حالا می خواهیم از قدرت اسلایدشو سازی آن صحبت کنیم و یاد دهیم که چطور می توانید مجموعه ای از عکس ها را به صورت اسلاید شو در آن نمایش دهید.

برای استفاده از این اپلیکیشن با هدف نمایش اسلایدشویی عکس ها دو روش وجود دارد.

 

روش اول برای اسلایدشو سازی در ویندوز ۱۰

اول این که پوشه عکس های مد نظر خود را باز کنید و آن ها را انتخاب کنید و بعد در همان صفحه به کمک نوار ابزار بالایی، Picture Tools -> Slide show را انتخاب کنید.

اگر نمی خواهید همه عکس ها را انتخاب کنید می توانید به کمک کلید های Shift یا Ctrl عکس های دلخواه را انتخاب کنید.

اجرای اسلایدشویی از عکس ها با Photos App

به محض این که روی آیکون Slide show کلیک می کنید عکس ها یکی پس از دیگری به صورت اسلاید شو به شما نمایش داده می شوند. با کمک راست کلیک کردن می توانید تنظیمات پیشرفته تری برای نمایش اسلایدی عکس ها داشته باشید.

  • اگر می خواهید تصاویر پشت سر هم در چرخه ای دایره ای وار، نمایش داده شوند روی Loop کلیک کنید
  • اگر می خواهید سرعت نمایش اسلاید های عکس ها را تنظیم کنید از گزینه های “Slow,” “Medium,” و “Fast.” استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به صورت دستی تصاویر را جابجا کنید Pause را انتخاب کنید
  • برای تنظیم نمایش اسلاید به طور اتوماتیک Play را انتخاب کنید

اجرای اسلایدشویی از عکس ها با Photos App

همچنین می توانید اسلاید شو را از یک عکس خاص در این اپلیکیشن فعال کنید. برای این کار در سمت راست و بالا سه نقطه آپشن را بزنید و Slideshow را انتخاب کنید یا کلا دکمه f5 را کلیک کنید. نمایش اسلایدشویی عکس ها در ویندوز می تواند فرصتی برای کسانی باشد که قصد ارائه سخنرانی یا آموزش از طریق چند عکس دارند.

 

روش دوم

اجرای اسلایدشویی از عکس ها با Photos App

بدین صورت نمایش اسلاید وار از عکس ها را در ویندوز ۱۰ به کمک یک اپلیکیشن بومی در این سیستم عامل می توانید در اختیار داشته باشید.

 

سایر برنامه های پیش فرض ویندوز برای مشاهده اسلایدشوی تصاویر

اگر با اپلیکیشن فوتو ارتباط برقرار نمی کنید می توانید از برخی اپلیکیشن های دیگر که در خود ویندوز وجود دارند برای این هدف استفاده کنید.این موارد شامل Windows Photo Viewer ،Photo Gallery,،Picasa یا سایر برنامه های پیش فرض است.

در کنار این گزینه ها به طور اختصاصی Photo Gallery قادر به نمایش انیمیشنی Pan and zoom و Cinematic نیز می باشد.

سایر برنامه های پیش فرض ویندوز برای مشاهده اسلایدشوی تصاویر

از اپلیکیشن Icecream Slideshow Maker استفاده کنید

اگر بخواهید برای فیسبوک آلبوم بسازید یا یک استوری اینستاگرام بسازید، عکس های اسلاید شویی شما باید به یک فیلم تبدیل شوند. خوشبختانه می توانید نمایش اسلایدشویی عکس ها را لحظه ای داشته باشید یا این که فیلمی از این اسلاید ها بسازید.

Icecream Slideshow Maker یک ابزار کمکی است که به شدت توصیه می کنیم برای این هدف ها، از آن استفاده کنید چرا که قابلیت های بی نظیری دارد.

بعد از این که این اپلیکیشن را از اینجا دانلود کردید، می توانید امکانات زیادی در اختیار داشته باشید تا یک اسلاید شو حرفه ای بسازید.

برخی از این امکانات با هم کار می کنند و تلفیق جالبی ارائه می کنند. به عنوان مثال می توانید یک فولدر از عکس را در برنامه فراخوانی کنید و با افزودن موزیک به آن اسلایدشویی موزیکال از عکس ها داشته باشید.

از اپلیکیشن Icecream Slideshow Maker استفاده کنید

نسخه رایگان این اپلیکیشن تنها محدودیتی که دارد این است که در یک لحظه تنها به شما اجازه می دهد تا با ۱۰ عکس اسلاید شو درست کنید. البته هیچ مانعی برای درست کردن تعداد اسلاید ها نیست. فقط تعداد عکسی که در هر اسلاید می گنجد ۱۰ مورد است و نه بیشتر. البته نسخه PRO این محدودیت را حذف کرده و با پرداخت حدودی ۲۰ دلار برای همیشه می توانید اسلاید شو هایی با بیش از ۱۰ عکس بسازید.

به کمک بخش Settings می توانید آپشن های transition  و fading effects, و حذف watermark را تنظیم کنید. این تنها اپلیکیشنی است که حتی با نسخه رایگان هم امکان حذف واترمارک را برای کابران فراهم کرده است.

هر اسلاید شویی که با این ابزار می سازید به محض ذخیره سازی می توانند مستقیما در YouTube, Google Drive, یا Dropbox آپلود شوند.

از اپلیکیشن Icecream Slideshow Maker استفاده کنید

با مقایسه  Icecream Slideshow Maker  با سایر اپلیکیشن های نمایش اسلایدشویی عکس می توان گفت که ۲ مزیت این نرم افزار بدیهی است. اول این که رابط کاربری ساده ای دارد و کار کردن با آن آسان است. در ثانی، خروجی این نرم افزار معمولا اسلایدشوهایی کم حجم در حد ۸ تا ۱۵ مگابایت است.

 

نمایش اسلایدشویی عکس با PhotoStage by NCH Software

ابزار دیگری که برای نمایش اسلایدشویی عکس می توان از آن کمک گرفت،  PhotoStage by NCH Software است. این اپلیکیشن اجازه می دهد تا برای اسلاید شوی خود، کپشن، عنوان و نریشن بنویسید.

تجربه کاربری با این ابزار بسیار شبیه به نرم افزار ویندوزی Windows Movie Maker است.

از PhotoStage by NCH Software استفاده کنید

جدا از یک نمایش پرده ای ساده ، می توانید جلوه های پیشرفته ایجاد کنید ، انیمیشن اضافه کنید و موارد دیگر. همچنین به طور همزمان پیش نمایش زنده ای از همه تغییرات را به شما می دهد. برای ذخیره نمایش پرده ای به عنوان یک فایل ویدیویی ، بر روی “Export” کلیک کنید.

از PhotoStage by NCH Software استفاده کنید

اگر از نرم افزار خاصی برای نمایش اسلاید وار عکس ها استفاده می کنید حتما در مورد آن برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *