مقایسه عجیب بین شیائومی Mi 11 و گوشی های آیفون

مقایسه عجیب بین شیائومی Mi 11 و گوشی های آیفون
  • 1399/10/15
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

برای اولین بار گوشی با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ در جهان توسط شرکت شیائومی به نام شیائومی می ۱۱ ساخته شد، با عرضه این گوشی با فروش بالایی مواجه شد و طرفداران زیادی را کسب کرده است. اما چیزی که باعث تعجب بسیاری از کاربران شده است، که چرا باید با توجه به اینکه ظاهرا هزینه ساخت این گوشی با آیفون ۱۲برابری کند، اما با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش برسد.

شیائومی می ۱۱ در نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در چین قیمتی برابر ۶۱۲ دلار دارد، در حالی که آیفون ۱۲ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در این کشور با قیمتی نزدیک به ۱۰۴۰ دلار به فروش می‌رسد. با وجود اختلاف قیمت نزدیک به ۴۳۰ دلار، طبق گفته یکی از تحلیلگران و همکاران شیائومی به نام «پان جیوتانگ»، هزینه ساخت این دو گوشی یکسان است.

در حالی که آیفون ۱۲ تنها در یک نسخه بدون شارژر به فروش می‌رسد، شیائومی جدیدترین پرچمدار خود را دو نسخه عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها همراه با شارژر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه، قیمت یکسان این دو نسخه می ۱۱ است.

طبق گزارش‌های گذشته، هزینه ساخت آیفون ۱۲ به ۳۷۳ دلار می‌رسد که البته این هزینه مربوط به مواد برای ساخت قطعات و گوشی می‌شود و هزینه‌های دیگر مانند تحقیق و توسعه، حقوق و همچنین بازاریابی را شامل نمی‌شود.

در حالی که هزینه مواد مورد نیاز برای ساخت پرچمدار شیائومی منتشر نشده، این کمپانی چینی حاشیه سود پایینی را برای خود درنظر گرفته که رویکرد متفاوتی نسبت به سامسونگ و اپل محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده که اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بتواند ۵۹ درصد سود صنعت گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. این میزان سود در حالی است که سهم گوشی‌های آن در بازار برابر ۱۴ درصد بود.

همان طور که مشخص است این شرکت بزرگ محبوبیت بسیاری در بین کاربران دارد و به عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی در جهان معرفی شده است. این شرکت بزرک کاملا رویکرد متفاوتی نسبت به شرکت اپل در پیش گرفته است و قصد دارد فروش خود را به بیشترین میزان برساند و هر بار کاربران را با محصولات جدید خود شگفت زده کند. این شرکت محصولاتی را ارائه می دهد که کاملا به روز و پیشرفته هستند اما با قیمتی مقرون به صرفه تولید می کند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *