مزایا و معایب استفاده از جوش شیرین برای فرش و موکت

مزایا و معایب استفاده از جوش شیرین برای فرش و موکت
  • 1400/9/17
  • محمد عالی
  • 0

جوش شیرین یک ماده پرخاصیت ارزان و موثر است که می تواند به خوبی برای انواع فرش و موکت مورد استفاده قرار گیرد. جوش شیرین یک ماده طبیعی است که می تواند مزایای زیادی برای فرش شما داشته باشد.

با اطلاع از مزایای جوش شیرین برای فرش و موکت خود، می توانید در زمان نیاز از این اطلاعات استفاده کنید. بنابراین این مقاله ما را تا انتها دنبال کنید و با مزایا و معایب مختلف جوش شیرین آشنا شوید.

مزایای جوش شیرین برای فرش و موکت

۱٫     استفاده از جوش شیرین یک روش طبیعی است

استفاده از جوش شیرین موثرترین روش برای رفع بوی بد و انواع لکه های فرش است زیرا کاملاً طبیعی بوده و به فرش شما آسیبی وارد نمی کند. همچنین برخلاف مواد شیمیایی مانند آمونیاک و پراکسید هیدروژن و … ، جوش شیرین سمی نبوده و مشکلی را برای تنفس شما ایجاد نخواهد کرد. این ماده حتی برای افرادی که از مشکلاتی نظیر آسم رنج می برند نیز قابل استفاده خواهد بود.

جوش شیرین بدون بو و بی رنگ است که می تواند طراوت و تازگی را به فرش شما بازگرداند.

۲٫     جاذب چربی است و لکه ها را از بین می برد

جوش شیرین یکی از مواد بسیار مفید برای از بین بردن لکه چربی است. جوش شیرین می تواند چربی را به خوبی جذب کرده و در پاک کردن انواع لکه های روغن و چربی های مختلف، مفید باشد.

همچنین دقت کنید که اگر با وجود استفاده از جوش شیرین، لکه چربی، روغن یا گریس و … همچنان بر روی فرش وجود دارد، می توانید از خدمات قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی شهرری بهره ببرید.

۳٫     بوی بد فرش و موکت را از بین می برد

جوش شیرین بوی طبیعی الیاف فرش را بیرون می کشد و بوهای نامطبوع آن را حذف می کند. این ماده به طور موثری می تواند در عمق الیاف فرش نفوذ کند و بوهای نامطبوع را خنثی نماید.

۴٫     رطوبت و کپک را از بین می برد

جوش شیرین برای خشک کردن فرش های مرطوب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده خشک، می تواند با جذب رطوبت، فرش شما را خشک کرده و از پوسیدگی و درنتیجه ایجاد کپک در آن جلوگیری نماید. از آن جایی که کپک زدن فرش بسیار خطرناک است و می تواند منجر به از بین رفتن کامل فرش شما شود، بنابراین جوش شیرین یک ماده مفید خانگی برای شما خواهد بود.

معایب استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین علاوه بر اینکه یک راه حل واقعا مفید و کاربردی برای رفع بوی بد فرش است، چند وجه منفی نیز دارد که باید آن ها را نیز به خاطر داشته باشید.

۱٫     می تواند جاروبرقی شما را خراب کند

از آن جایی که پس از استفاده از جوش شیرین، باید فرش را به خوبی جاروبرقی بکشید، بنابراین استفاده بیش از حد از این ماده، ممکن است باعث خراب شدن جاروبرقی شما شود.

بنابراین برای رفع این مشکل، پیشنهاد می کنیم اگر قصد استفاده از جوش شیرین بر روی فرش خود را دارید، از جاروهای دستی برای تمیز کردن آن استفاده کنید و یا از خدمات قالیشویی یافت آباد استفاده نمایید.

همچنین دقت کنید که از مقدار مناسبی پودر استفاده کنید و بیش از اندازه جوش شیرین بر روی فرش نریزید. در صورتی که قصد تمیز کردن جوش شیرین با جاروبرقی را دارید، بهتر است از کیسه های یکبار مصرف استفاده کنید. پس از جراوبرقی کشیدن نیز، کیسه جاروبرقی را خارج کرده و تعویض نمایید.

۲٫     مدت طولانی بری روی فرش و موکت باقی می ماند

جوش شیرین به دلیل دارا بودن ذرات ریز، گاهی اوقات به عمیق ترین بخش الیاف فرش نفوذ کرده و در آن جا باقی می ماند. بنابراین برای رفع این مشکل، باید مطمئن شوید که پس از استفاده، فرش را به طور کامل جاروبرقی می کشید و تا جایی که می توانید پودر را بردارید.

۳٫     روش طبیعی اما خطرناک

با وجود این که جوش شیرین یک راه حل طبیعی برای از بین بردن لکه ها و بوی فرش است، در صورت مصرف زیاد از این ماده، احتمال مسمومیت برای حیوانات یا کودکانی که چهار دست و پا راه می روند، وجود دارد.

در صورتی که کودک کوچکی در خانه دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، بهتر است از این ماده برای تمیز کردن فرش و موکت خود استفاده نکنید و یا از خدمات قالیشویی و موکت شویی حرفه ای استفاده کنید.

با در نظر داشتن هشدارهای ذکر شده در بالا، قادر خواهید بود تمام بوها و لکه ها را با جوش شیرین از بین ببرید بدون اینکه نگران اشکالات آن باشید.

شستشوی تخصصی فرش و موکت

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شستشوی حرفه ای فرش و موکت در قالیشویی محدوده شهرری بهترین راه حل برای از بین بردن لکه ها و آلودگی ها از فرش است. قالیشویی های حرفه ای علاوه بر ارائه خدمات قالیشویی، با دارا بودن خدمات موکت شویی می توانند به صورت تخصصی و مکانیزه، فرش ها و موکت های شما را در سریع ترین زمان ممکن شستشو دهند.

شما می توانید برای دریافت خدمات حرفه ای شستشوی فرش و موکت، به راحتی از طریق تماس تلفنی و یا ثبت سفارش آنلاین، درخواست خود را با ما در میان بگذارید. تکنسین های ما در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و پس از تحویل فرش، تنها ظرف حداکثر ۷۲ ساعت فرش شما را تمیز، لول شده و کاور شده به شما تحویل خواهند داد.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با ارائه خدمات مکانیزه و شستشوی تخصصی توسط تکنسین های حرفه ای خود، در سراسر تهران شعبه دارد. ما می توانی  خدمات موردنیاز را از نزدیک ترین شعبه به شما ارائه نماییم. به این ترتیب با صرفه جویی در زمان، شما می توانید به راحتی خدمات ما را دریافت نمایید.

خدمات با کیفیت در کنار قیمت های مناسب و مقرون به صرفه از دیگر ویژگی های ماست. ما با ارائه ضمانت نامه خدمات خود، به شما اطمینان می دهیم که با یکبار سفارش، مشتری همیشگی ما خواهید شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *