آیا احتمال ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ وجود دارد؟

آیا احتمال ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ وجود دارد؟
  • 1401/4/8
  • گویا آی تی
  • 1

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، مهم‌ترین خبری که پیرامون گوشی‌های آیفون در کشور ما شنیده می‌شود، ممنوعیت واردات آن به صورت قانونی است. همین خبر ساده که شایعه یا واقعیت بودن آن هنوز به درستی تائید نمی‌شد، باعث شد که قیمت این گوشی در بازار با افزایش قابل توجهی روبرو شود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که ممنوعیت واردات گوشی آیفون کامل نیست و صرفا قرار است که محدودیت‌های برای این منظور اعمال شود. اگر به یاد داشته باشید، اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که وارد کنندگان گوشی موبایل، هنگام ثبت آن در سامانه تجارت با پیامی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارشی گوشی‌های با برند اپل مواجه می‌شدند.

همین موضوع نگرانی را در بین مردم و وارد کنندگان بیشتر کرده بود. اما چند روز بعد این مشکل برطرف شده و مسئولین هم اعلام کردند که این یک مشکل سیستمی بوده است. یک بحث مهم دیگر پیرامون ممنوعیت گوشی آیفون، قرار گرفتن آن در گروه کالاهای ۲۷ است. این گروه مربوط به کالاهای لوکس و غیر ضروری است و به این ترتیب، گوشی آیفون هم می‌تواند مشمول ممنوعیت واردات به کشور شود. این موضوع در نهایت می‌تواند روی قیمت نهایی آیفون ۱۴ پرو مکس و دیگر گوشی‌های جدیدی که امسال قرار است روانه بازار شوند، تاثیر بگذارد. آیفون ۱۳ از این قضیه متضرر شده و شاهد افزایش قیمت چند درصدی روی آن‌ها بوده‌ایم.

واردات آیفون ممنوع شده است؟

اصلی‌ترین بحثی که پیرامون ممنوعیت گوشی آیفون مطرح می‌شود، مربوط به عدم امکان رجیستری این گوشی است. همین موضوع نگرانی را در بین کاربران علاقه‌مند به خرید بیشتر می‌کند. قرار گرفتن گوشی آیفون در جمع محصولات گروه ۲۷، می‌تواند واردات آن را محدود کرده و البته با قیمتی بالاتر نیز همراه کند. چرا که دیگر ارز دولتی برای واردات این کالا به کار نخواهد رفت. آیفون در بازار کنون قیمت بالایی دارد و افزایش قیمت دوباره به‌خاطر این موضوع می‌تواند وضعیت را وخیم‌تر از گذشته کند. آیفون ۱۴ هم اصلی‌ترین محصولی است که پاییز امسال روانه بازار شده و احتمالا از این قضیه متضرر خواهد شد.

بر اساس مشکلاتی که به همین واسطه در بازار موبایل شاهد هستیم، برخی از فروشگاه‌ها این گوشی را به فروش نمی‌رسانند و مشخص نیست که با نزدیک شدن به موعد عرضه آیفون ۱۴ شرایط چگونه تغییر پیدا خواهد کرد. نسخه‌های با ظرفیت پایین‌تر آیفون ۱۳ با افزایش ۶ میلیون تومانی و نسخه‌های بالاتر از هم تا ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. حتی برخی از گوشی‌های نسخه پرو هم در بازار کمیاب شده و پیدا نمی‌شوند. همه این موارد در صورت کنترل نشدن و صحت داشتن ممنوعیت گوشی آیفون می‌تواند هزینه رجیستری را بسیار بالا برده و شیوه‌های واردات از طریق قاچاق و کانال‌های غیر رسمی را بیشتر کند که همگی منجر به افزایش قیمت آیفون خواهد شد.

آیفون ۱۴؛ سری جدید گوشی‌های اپل

اپل امسال قرار است که از آیفون ۱۴ خود رونمایی کند. این گوشی‌ها همراه با ویژگی‌های جدیدی در طراحی و مشخصات فنی روانه بازار خواهند شد و بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که اپل امسال ناچ صفحه نمایش را به‌صورت کامل حذف کند. تغییرات خاص دیگری در زمینه طراحی وجود نخواهد داشت و احتمالا با همان شکل و شمایل گوشی‌های سال گذشته، می‌توانیم شاهد رونق گرفتن فروش این گوشی های هوشمند باشیم. می‌توانیم به سایت بازرگانی سیب مراجعه کرده و امکان خریداری این گوشی‌ها را به‌صورت اقساطی و نقدی دریافت کنید.

گوشی‌های آیفون ۱۴ امسال قرار است که تفاوت بیشتری بین نسخه‌های استاندارد و پرو قائل شود. نسخه‌های استاندارد احتمالا از تراشه مشابه A15 سال گذشته استفاده خواهند کرد و نسخه‌های پرو هم قرار است که از تراشه جدید A16 بهره ببرند. این شیوه سبب می‌شود که محبوبیت نسخه‌های پرو بیشتر از نسخه‌های استاندارد باشد و میزان فروش دلاری اپل هم بالا خواهد رفت. گوشی‌های پرو طبق انتظار، قابلیت‌های جذابی دیگری مانند یک سنسور دوربین بیشتر و قابلیت‌های جذاب‌تر برای صفحه نمایش را هم خواهند داشت که همه ساله شاهد آن هستیم.

نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو

قیمت نهایی آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مشخص خواهد کرد که این گوشی‌ها چقدر ارزش خرید بالایی دارند. امسال اپل از یک سنسور جایگزین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد و دو سنسور دیگر هم مشابه با سال‌های گذشته و ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود. این موضوع باعث می‌شود که کیفیت عکس‌برداری رشد پیدا کرده و کاربران بتوانند از حالت‌های بهتری هم برای عکس برداری استفاده کنند. قابلیت‌های فیلم‌برداری هم احتمالا به همین واسطه رشد پیدا خواهد کرد. دومین نکته در مورد این گوشی‌ها، صفحه نمایش مجهز به پنل اولد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است.

امسال اپل باز هم قرار است که از پنل پروموشن برای نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ خود استفاده می‌کند. این نسخه‌ها صفحه نمایشی روان‌تر و با کیفیت بهتر را برای شما خواهند داشت و علاقه‌مندی کاربران برای خرید این گوشی‌ها را دو چندان خواهد کرد. از بین رفتن ناچ صفحه نمایش که احتمالا امسال شاهدش خواهیم بود، تماشای صفحه نمایش کامل را برای این سری ممکن می‌کند و بالاخره اپل هم بعد از مدت‌ها می‌تواند از صفحه نمایش پانچ هول برای صفحه نمایش استفاده کند. البته هنوز هم قرار است که فناوری Face ID به شیوه‌ای متفاوت در این گوشی به کار برده شود.

خرید از بازرگانی سیب

امسال هم می‌توانید برای خرید نقدی و اقساطی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ اپل به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنید. کافی است که ۴۰ درصد از مبلغ نهایی گوشی بعد از ورود به ایران را پرداخت کرده و مابقی را در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت کنید. این شیوه خرید به شما کمک می‌کند که استرس خود پیرامون گران بودن گوشی‌های آیفون را کاهش داده و یک خرید مطمئن‌تر داشته باشید. کم کم می‌توانید مبلغ نهایی این گوشی همراه با سود را در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت کرده و خریدی مطمئن باشید.

قیمت نهایی آیفون ۱۴ پرو مکس توسط بازرگانی سیب ارائه شده و هنگام معرفی و عرضه این گوشی‌ها، می‌توانید منتظر عرضه با مناسب‌ترین قیمت باشید. در نظر داشته باشید که گوشی‌های امسال با ترکیبی متفاوت، با حذف نسخه مینی و اضافه شدن نسخه آیفون ۱۴ مکس قرار است که روانه بازار شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. فعلا که وارداتش ممنوعه و رجیستر نمیشه
    گویا آی تی درست پیش بینی کرده بودی. جایی که همه دنیا دنبال تکنولوژی های جدید هستند ما دنبال جلوگیری از رجیستری آیفون و تحریم دیجیکالا و… هستیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *