معرفی پلتفرم‌های مناسب برای استیک ارز ترون

معرفی پلتفرم‌های مناسب برای استیک ارز ترون
  • 1401/11/19
  • گویا آی تی
  • 0

ترون یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال است. گرچه قیمت ترون (قیمت TRX) همانند قیمت سایر ارزهای دیجیتال نوسان بالایی دارد. اما این ارز تاکنون سود دهی بالایی برای سرمایه گذاران داشته و از نظر ارزش کل بازار سهام، یکی از کوین‌های برتر است. در این مقاله قصد داریم بهترین پلتفرم‌ها برای استکینگ ترون برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آیا می‌توان ترون را به اشتراک گذاشت؟

ترون از مکانیزم اجماع اثبات سهام پیروی می‌کند. که در آن اعتبار سنجی‌ها متناسب با میزان توکن خود برای اعتبارسنجی تراکنش‌های موجود در شبکه انتخاب می‌شوند. اعتبار سنجی‌ها در ازای اعتبار سنجی تراکنش‌ها توکن‌های ترون پاداش می‌گیرند. اما تبدیل شدن به یک اعتبارسنجی نیاز به تخصص فنی دارد که برای همه قابل دسترسی نیست.

کاربران می‌توانند برای استکینگ یا اعتبارسنجی پس از خرید ترون (خرید TRX) خود را به عنوان نماینده در استخرهای سهام معرفی کنند. صرافی‌ها و کیف پول‌های متعددی از استکینگ ترون پشتیبانی می‌کنند.

چقدر می‌توان از طریق استکینگ درآمد کسب کرد؟

میزان درآمد در این حالت به عوامل متعددی مانند مدت زمان اشتراک گذاری و نوع اشتراک گذاری ارائه شده توسط هر پلتفرم بستگی دارد. بیشترین میزان درآمد از استکینگ مربوط به بایننس با ۱۲/۳۸% سود است. پس سود دهی میانگین ۵% برای سایر صرافی‌ها منصفانه به نظر می‌رسد. اما با توجه به تفاوت نرخ ارز در ایران و رشد قیمت ترون (قیمت TRX) میزان ۵% سود دهی استکینگ می‌تواند برای بسیاری از کاربران ایرانی مفید باشد.

بهترین پلتفرم‌ها برای استکینگ ترون

Binance

بایننس صرافی شماره یک ارز دیجیتال در جهان است. این رتبه بندی به دلیل خدمات متعددی است که به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. بایننس بیشترین حجم معاملات را دارد. بنابراین تعجبی ندارد که اولین انتخاب سرمایه گذاران باشد. صرافی بایننس به تازگی، ایران را تحریم کرده و حساب کاربری ایرانیان را مسدود کرده است. پیشنهاد می‌شود تا حد امکان از صرافی‌هایی که ایران را تحریم کرده اند دوری شود. اما در صورتی که هیچ راه دیگری وجود ندارد، کاربران ایرانی می‌توانند با دوستان یا آشنایانی که خارج از کشور هستند همکاری کنند. آنها می‌توانند حساب کاربری ایجاد کرده و اطلاعات حساب کاربری را به شما بدهند.

استکینگ ترون در بایننس

Crypto Staking یکی از پرطرفدارترین خدمات صرافی بایننس است. بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال تحت برنامه استکینگ بایننس قفل شده برای استفاده کاربران وجود دارد. استکینگ ترون در بایننس در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد. تا کنون کاربران توانستند بازدهی سالانه تا ۲۰/۵۸% را کسب کنند. نکته مهمی که در استفاده از صرافی بایننس برای استکینگ کردن ترون وجود دارد، این است که اگر تمایل به خرید ترون (خرید TRX) دارید، از ترون‌هایی که برای استکینگ سرمایه گذاری کرده اید، استفاده نکنید. اگر قبل از اتمام مدت زمان قفل شده کوین از آنها استفاده کنید، باید از تمام پاداش‌هایی که تا به امروز کسب شده صرف نظر شود.

eToro

eToro در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد. با معاملات فارکس شروع به کار کرد. امروزه این پلتفرم طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را نیز ارائه می‌دهد. در اکتبر ۲۰۲۰، eToro خدمات استکینگ ترون راه اندازی کرد. امروزه، آن‌ها استکینگ اتریوم را نیز انجام می‌دهند. این صرافی نیز کشورهای بسیاری را تحریم کرده که یکی از آن کشورها ایران است. برای استفاده از ایترو باید همانند صرافی بایننس عمل کرد.

استکینگ ترون در ایترو

پس از بررسی قیمت ترون (قیمت TRX) و خرید آن در لحظه درست، می‌توانید آنها در صرافی ایترو به اشتراک بگذارید. پس از اشتراک گذاری، ایترو به همه چیز رسیدگی می‌کند و پرداخت‌ها هر ماه بدون نیاز به هیچ اقدامی از طرف کاربر در کیف پول کاربر واریز می‌شود. قبل از خرید ترون (خرید TRX) توجه داشته باشید که ایترو از ۱۰% تا ۲۵% سود سهام سالانه به کاربران پرداخت می‌کند.

Kucoin

Kucoin یک صرافی رمزنگاری محبوب است که به دلیل عرضه گسترده ارز دیجیتال شناخته شده است. KuCoin اولین بار در سال ۲۰۱۹ استکینگ را روی پلتفرم خود معرفی کرد. امروزه این صرافی استکینگ بیش از ۵۰ ارز دیجیتال را انجام می‌دهد؛ که یکی از آنها ترون است. این صرافی برای ایرانیان آزاد است و تراکنش‌های یوزرهای ایرانی را قبول می‌کند. اما محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی وجود دارد. ایرانیان در این صرافی نمی‌توانند احراز هویت کنند. خبر خوب این است که تراکنش تا سقف یک بیت کوین نیازی به احراز هویت ندارد.

استکینگ ترون در KuCoin

برخلاف اکثر صرافی‌های دیگر، KuCoin فرایندی به نام Soft Staking  دارد. در این حالت کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند از کوین‌های خود استفاده کنند. با توجه به اینکه نمی‌توان لحظه بی‌نقصی از خرید ترون (خرید TRX) را تشخیص داد. اشتراک گذاری نرم این صرافی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. به راحتی می‌توان با بالا رفتن قیمت ترون (قیمت TRX) توکن‌های خود را فروخت. استکینگ ترون در صرافی KuCoin از ۲/۲ تا ۳/۱۳% سود سالانه برای کاربر به همراه دارد. اما برای کاربرانی که می‌توانند تا ۱۴ روز پس از خرید ترون (خرید TRX) ارز خود را در این صرافی کاملاً قفل کنند، ۵/۲۷% سود سالانه دریافت می‌کنند.

کیف پول Ledger

راه‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن ترون یا هر ارز دیجیتال دیگری وجود دارد. کیف پول لجر بهترین کیف پول سخت افزاری برای ترون استکینگ است. صرافی‌های بسیاری اشتراک گذاری ترون را انجام می‌دهند. اما لزوما امن‌ترین روش‌ها نیستند. Ledger Wallet یک نام قابل اعتماد در دسته کیف پول‌های سرد است. شرکت لجر کیف پول سردی ارائه داده که می‌توان بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را در آن ذخیره کرد. گذشته از این نرم‌افزار Ledger Live می‌تواند بسیاری از وظایف مرتبط با ارز دیجیتال را انجام دهد. همچنین ذخیره ترون برای اشتراک گذاری در کیف پول سرد لجر انجام می‌شود. شرکت لجر ایران را تحریم نکرده، اما نتایجی که گوگل به آی پی‌های ایرانی برای جستجو کیف پول لجر نمایش می‌دهد متفاوت است. قبل از خرید ترون (خرید TRX) و اشتراک گذاری آن در لجر لایو، از اصل بودن نرم افزار مطمئن شوید. چرا که در میان نتایج گوگل بدافزارهایی هم دیده می‌شود.

اشتراک گذاری ترون در کیف پول لجر

استکینگ ترون در کیف پول Ledger تقریباً مشابه فرآیند اکثر صرافی‌ها است. میزان ترون مورد نظر خود را در کیف پول لجر به اشتراک بگذارید تا اجازه تایید تراکنش را داشته باشید. پاداش اشتراک گذاری تقریباً ۵% است اما بسته به شرایط شبکه می‌تواند متفاوت باشد. با استفاده از نرم افزار لایو لجر، کاربران ترون می‌توانند بهترین استخر را برای اشتراک گذاری انتخاب کنند.

کلام آخر

اشتراک گذاری روشی فوق العاده سودآور برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. نه تنها درآمدی غیرفعال است، بلکه به رشد شبکه ترون نیز کمک می‌کند. به علاوه، این فرآیند بسیار ساده بوده و بیش از چند دقیقه طول نمی‌کشد. در این مقاله، تلاش شد بهترین گزینه‌ها برای اشتراک گذاری ترون مناسب برای ایرانیان به اشتراک گذاشته شود. خرید ترون برای استیکینگ ترون اولین مرحله است و برای خرید ترون می‌توانید از صرافی والکس استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *