چرا یکپارچگی در حوزه کریپتو مهم‌تر از سود است؟

چرا یکپارچگی در حوزه کریپتو مهم‌تر از سود است؟
  • 1402/9/4
  • گویا آی تی
  • 0

پایگاه کاربران حوزه کریپتو، که به خاطر فناوری پویا و نوآورانه‌اش شناخته ‌شده است، در سال‌های اخیر رشدی انفجاری داشته است. طبق آمارهای وبسایت استاتیستا (Statista)، پایگاه جهانی کاربران کریپتو بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۹۰ درصد رشد داشته و برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. این رشد در سال ۲۰۲۲ شتاب بیشتری گرفت و تعداد کاربران کریپتو به ۴۲۰ میلیون نفر رسید.

در سال‌های اخیر، سرعت توسعه حوزه کریپتو زیاد بوده و این حوزه توجه سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال، وقوع برخی مشکلات اعتبار این حوزه را زیر سوال برده و تردیدهایی ایجاد کرده است. مشکلاتی مثل سقوط ترا و ورشکستگی صرافی‌های FTX و ۳AC در سال گذشته و کلاه‌برداری صرافی JPEX و سرقت دارایی‌ها از کیف‌پول اتومیک در سال جاری اعتبار کریپتو را به‌شدت خدشه‌دار کرده‌اند.

این رویدادها از جمله کلاه‌برداری، دستکاری بازار یا حملات مخرب، نه‌تنها اعتبار حوزه کریپتو را خدشه‌دار می‌کنند، بلکه موجب نگرانی سرمایه‌گذاران و کاربران نیز می‌شوند.

صداقت اساس امور مالی است. بنجامین فرانکلین، دانشمند و سیاستمدار مشهور آمریکایی، زمانی تأکید کرد که «اعتبار نوعی پول است». در عصر جدید مالی، که نشانه بارز آن بازار کریپتو است، ایجاد فضایی قابل‌اعتماد برای معاملات کریپتو اهمیت بسیار زیادی دارد. تضمین رفتار منصفانه و عادلانه در بازار کریپتو لازمه ایجاد فضایی هماهنگ‌تر و قوی‌تر برای معاملات کریپتو است.

ایجاد اعتماد و اعتبار، به‌ویژه در اکوسیستم صرافی‌های کریپتو که یکپارچگی پیش‌نیاز حفظ کاربران است، لازمه حیاتی توسعه بلندمدت و پذیرش رمزارزها است. بنابراین، جلب اعتماد کاربران پایه و اساس توسعه پایدار و استوار صرافی‌ها است. حال سوال این است که صرافی‌ها چگونه می‌توانند به یکپارچگی، که یکی از اساسی‌ترین ارزش‌هایشان است، دست پیدا کنند؟

قبل از هر چیز، یکپارچگی در همه جنبه‌های تعهد یک صرافی در جهت تضمین وجوه کاربران قابل‌مشاهده است. اولویت صرافی کوینکس حفاظت از دارایی‌های کریپتوی کاربران است. این حفاظت مستلزم استفاده از اقدامات امنیتی قوی و وجود اعتمادی تزلزل‌ناپذیر است. رمزگذاری پیشرفته، فناوری‌های دفاعی، و حفاظت از پلتفرم صرافی و داده‌های کاربران نمونه‌هایی از این اقدامات امنیتی هستند. همچنین، کوینکس به‌تازگی سیستم امنیتی‌اش را با راه‌اندازی یک صفحه وب امنیتی اختصاصی برای دارایی‌ها ارتقا داده است. استراتژی امنیتی کوینکس فراتر از سیستم ذخیره‌سازی کیف‌پول اختصاصی، پروتکل‌های چندامضایی، و سیستم‌های نظارت و هشدار بلادرنگ است. کوینکس تیمی امنیتی برای نظارت دقیق امنیتی و ارزیابی ریسک برای محافظت همه‌جانبه از وجوه کاربران تشکیل داده است. اعتمادسازی به ارائه سیاست‌های روشن برای مدیریت دارایی‌های کاربران، که ضامن ایمنی و شفافیت وجوه کاربران است، بستگی دارد. کوینکس تعهدی تزلزل‌ناپذیر به سیاست «در اولویت‌بودن کاربران» دارد و امنیت را بستری برای معاملات کریپتو می‌داند. در همین راستا، کوینکس صندوق سپر کوینکس (CoinEx Shield Fund) را، که سازوکاری شفاف برای محافظت از یکپارچگی دارایی‌های کاربران است، راه‌اندازی کرده است.

ثانیاً، یکپارچگی به معنای حفظ حریم ‌خصوصی داده‌های کاربران است. اهمیت حفظ حریم ‌خصوصی شخصی در عصر دیجیتال، و به‌ویژه در حوزه معاملات کریپتو، افزایش یافته است. صرافی‌ها پلتفرم‎های معاملاتی کریپتو هستند که به میلیون‌ها کاربر خدمات می‌دهند و به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی کاربران، از جمله دارایی‌ها و داده‌هایشان، دسترسی دارند. بنابراین، حفظ حریم خصوصی مستلزم اجرای اقدامات حفاظتی سختگیرانه است.

کوینکس، با تمرکز ویژه بر حفظ حریم‌ خصوصی و امنیت کاربران، همواره امنیت کاربران را در اولویت قرار می‌دهد. کوینکس کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای حفظ حریم ‌خصوصی داده‌ها در کل اکوسیستمش اجرا کرده است. به‌علاوه، کوینکس طی همکاری با شرکت امنیتی اسلومیست (SlowMist) سازوکاری جامع و قوی را برای حفاظت از حریم‌ خصوصی ایجاد کرده است. هدف از این همکاری حفاظت مطمئن و تمام‌عیار از حریم‌خصوصی و امنیت کاربران است.

در نهایت، یکپارچگی ضامن ثبات حوزه است. یکپارچگی، در فضایی نظارتی و پیوسته در حال‌ تغییر، ابزاری قدرتمند برای صرافی‌ها جهت مقابله با عدم‌اطمینان و ریسک‌ها است. صرافی‌های قابل‌اعتماد باید همکاری فعالی با مقامات برای خودتنظیمی و پیروی از قوانین داشته باشند . باید یک فضای معاملاتی شفاف، قانونی و پایدار برای حفظ منافع کاربران و تضمین توسعه بلندمدت کریپتو ایجاد شود. برای مثال، کوینکس همکاری فعالی با شرکایی از حوزه کریپتو، شرکت‌های امنیتی، سیاست‌گذاران و نهادهای قانونگذار برای تدوین طرح‌های جامع پیروی از قوانین و چارچوب‌های نظارتی دارد. کوینکس با استفاده از این رویکرد فعال بهتر می‌تواند با قوانین در ‌حال ‌تحول سازگار شود و مسیری پایدار را برای کریپتو ایجاد کند.

استقبال روزافزون شرکت‌ها و افراد از رمزارزها، توأم با پیشرفت فناوری بلاک‌چین و توسعه سریع سایر پلتفرم‌های بر بستر بلاک‌چین، نویدبخش تداوم رشد بازار کریپتو در سال‌های بعد است. وجود نوسانات و تعدیل‌ها جزء لاینفک بازار همواره در حال ‌تغییر کریپتو است . یکپارچگی نقشی اساسی در ایجاد یک اکوسیستم کریپتوی پایدار، قابل‌اعتماد و نوآورانه دارد، و در درازمدت به نفع همه کاربران و صرافی‌ها خواهد بود. در پایان، همه ذینفعان حوزه کریپتو، از جمله سرمایه‌گذاران، صرافی‌ها و تیم‌های پروژه، باید دقت کنند که اهمیت یکپارچگی بیشتر از سود است. تنها از طریق یکپارچگی می‌توانیم پایه‌ای محکم برای توسعه بلندمدت و سالم کریپتو ایجاد کنیم.

درباره کوینکس

صرافی جهانی رمزارز کوینکس، که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، متعهد به تسهیل معاملات است. این پلتفرم خدمات متنوعی را، نظیر معاملات اسپات و مارجین، معاملات فیوچرز، تبدیل، بازارسازی خودکار (AMM) و خدمات مدیریت مالی، به بیش از ۵ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در جهان ارائه می‌دهد. این صرافی، از بدو تأسیس، همواره به اصل خدماتی «در اولویت‌بودن کاربران» پایبند بوده است. کوینکس صمیمانه به دنبال ایجاد یک فضای دیجیتال منصفانه، محترمانه و ایمن برای معامله رمزارزها است تا کاربران بتوانند با استفاده از محصولات و خدمات با کاربری آسان کوینکس به‌راحتی به دنیای رمزارزها دسترسی داشته باشند.

 

این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *