نحوه فعال سازی Quiet Mode اینستاگرام

نحوه فعال سازی Quiet Mode اینستاگرام
  • 1402/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

فعال سازی Quiet Mode اینستاگرام سرویس جدیدی از اینستاگرام است برای زندگی آرام تر و بهتر شما! به طور کلی این شبکه اجتماعی به طور اعتیاد وار می تواند روی کار و زندگی و سلامتی و حتی پیشرفت های شما تاثیر منفی داشته باشد. اما امروز با قابلیت فعال سازی Quiet Mode اینستاگرام می توانید یک تغییرات جزیی در زندگی خود ایجاد کنید که تاثیرات مثبت آن بر کسی پوشیده نیست.

 

 چرا Quiet Mode اینستاگرام را فعال کنیم؟

Quiet Mode اینستاگرام را می توان چیزی شبیه به نسخه مزاحم نشوید در گوشی های اندرویدی شناخت که اصطلاحا به آن Do Not Disturb می گوییم. اگر تا کنون Not Disturb Mode را فعال کرده باشید مطمینا می دانید که با فعال کردن این حالت در اندروید (‌هر گوشی اندرویدی ) هیچ گونه نوتیفی و زنگ و پیام از سمت کسی را متوجه نخواهید شد! در واقع با فعال سازی این ویژگی می خواهید که از هر دو جهان آزاد باشید و واقعا استراحت کنید یا با تمرکز بیشتر بر کارهای مهم ترتان بپردازید.

وقتی حالت آرام اینستاگرام یا همان Quiet Mode اینستاگرام را فعال سازی می کنید در واقع می خواهید هر نوع اکشنی در اینستاگرام را خاموش کنید! با این کار تمام نوتیفی های گوشی شما خوب کار می کند اما هر چه که از سوی اینستاگرام باشد را دریافت می کنید اما نمی شنوید! به عبارتی متوجه آن نمی شوید تا این که دوباره به اپلیکیشن اینستاگرام خود برگردید.

مزیت فعال کردنQuiet Mode اینستاگرام  نسبت به Not Disturb Mode

اما ویژگی جالب تر Quiet Mode اینستاگرام این است که وقتی آن را فعال می کنید به کاربران این را می فهماند که شما در این حالت هستید و نمی توانید پیام های آنان را مشاهده کنید! در واقع با فعال کردن حالت Not Disturb Mode کاربران و دوستان و غیره متوجه این نمی شوند که شما در این حالت به سر می برید ولی به دلیل اهمیت و حساسیت نوع ارتباط در اینستاگرام این شبکه این موضوع را به مخاطبین نشان می دهد.

 

روش فعال کردن Quiet Mode اینستاگرام

برای این که قابلیت Quiet Mode اینستاگرام  را فعال کنید لطفا پیش از هر چیز مطمین باشید که نرم افزار اینستاگرام شما بروز رسانی شده است.

بعد از بروزرسانی نرم افزار خود را باز کنید.

به قسمت تنظیمات اینستاگرام بروید و در داخل قسمت نوتیفی ها یا همان Notifications به دنبال عبارت Quiet Mode باشید.

ساده ترین کار برای دسترسی به این قابلیت این است که وارد پروفایل خودتان شوید:

فعال کردن Quiet Mode اینستاگرام 

در ادامه روی منوی آپشن ها در سمت راست و بالا کلیک کنید ( معمولا به این گزینه همبرگر! میگن! ولی من به عنوان منوی آپشن ها درنظر میگیرمش! )

و در ادامه گزینه Settings را انتخاب کنید:

فعال کردن Quiet Mode اینستاگرام 

حالا به مسیر Notifications > Quiet Mode بروید! در این مرحله در مقابل عبارت Quiet Mode دکمه فعال سازی اسکرولی را بکشید تا فعال شود.

فعال کردن Quiet Mode اینستاگرام 

به طور پیش فرض این قابلیت بین ساعت های ۱۲ شب تا ۷ صبح فعال است. اما شما اگر بخواهید می توانید این بازه زمانی را تغییر دهید.

در قسمت start time شروع فعال سازی و در قسمت end time پایان فعال سازی این قابلیت را مشخص کنید.

به طور معمول اینستاگرام به شما اجازه می دهد تایم هایی با بازه حداکثر ۱۲ ساعتی را فعال کنید! به عنوان مثال اگر بخواهید حالت آرام اینستاگرام را از ۱۲ شب تا ساعت ۱۳ روز بعد فعال کنید اینستاگرام به شما هشدار می دهد! و تنها به شما اجازه می دهد روی ۱۲ ظهر تنظیم کنید. شاید هم این سیاستی از سمت خود اینستاگرام است که شما را همیشه فعال ببیند و نگران است که کاربرانش را از دست دهد! نظر شما در این باره چیست؟

منبع کمکی:

سایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *