آموزش تنظیم تاریخ و تغییر فرمت زمان در ویندوز ۱۱

آموزش تنظیم تاریخ و تغییر فرمت زمان در ویندوز ۱۱
  • 1402/11/17
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از کاربرانی که ویندوز خود را به ویندوز ۱۱ آپدیت کرده اند، بعد از این ارتقا برای تنظیم تاریخ و زمان به مشکل برخورد کرده اند. ما در این آموزش تلاش داریم به شما کمک کنیم تا ساده ترین روش برای تغییر فرمت تاریخ در ویندوز و حتی تنظیم زمان مناسب با محل زندگی تان را بیاموزید و با چند کلیک تنظیمات دلخواه را روی سیستم خود اعمال کنید.

نمایش ساعت در ویندوز ۱۱

محل نمایش ساعت در ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ تفاوتی ندارد. شما می توانید از طریق تسکبار یا نوار وظیفه در سمت راست مانتیتور خود و در قسمت پایین ساعت را مشاهده کنید. اما برای تغییر ساعت و تغییر تاریخ یک مسیر ساده وجود دارد:

برای تغییر فرمت تاریخ و زمان، برنامه تنظیمات را باز کنید و به Time and Language > Language and Region > Regional Format بروید. سپس بر روی Change Formats کلیک کرده و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

تغییر فرمت ساعت ویندوز ۱۱

اگر می خواهید برای ساعت و تاریخ در ویندوز ۱۱ از فرمت سفارشی و دلخواه خود استفاده کنید باز هم از طریق تنظیمات می توانید این کار را انجام دهید. بدین منظور:

برای تنظیم فرمت سفارشی، “Region” را در جستجوی ویندوز تایپ کنید تا تنظیمات منطقه باز شود. سپس روی Additional Settings کلیک کنید و فرمت های سفارشی را در برگه Date and Time پیکربندی کنید.

اگر قالب پیش‌فرض تاریخ و زمان را دوست ندارید و چیزی بصری‌تر را ترجیح می‌دهید، تغییر آن ساده است. می‌توانید از بین قالب‌های موجود انتخاب کنید یا یک قالب سفارشی ایجاد کنید. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

تنظیم ساعت ۲۴ ساعته در ویندوز ۱۱
منبع عکس: groovypost.com

تنظیم زمان در ویندوز از میان فرمت های موجود

اولین گزینه برای تغییر فرمت تاریخ و زمان این است که با استفاده از برنامه تنظیمات از بین قالب های از پیش تعیین شده یکی را انتخاب کنید.

برای این منظور روی دکمه Start کلیک راست کرده و “Settings” را انتخاب کنید. به تب یا برگه «Time and Language»  بروید که در سمت چپ قرار دارد و در انتها تنظیمات «Language and Region» را در سمت راست باز کنید.

تغییر فرمت ساعت در ویندوز

در بخش منطقه یا Region، روی گزینه “Regional Format” کلیک کنید. دقت کنید که باید روی فضای خالی کلیک کنید و این شما را به اشتباه نیندازد که روی دکمه کشویی کلیک کنید. در ادامه بر روی دکمه “Change Formats” کلیک کنید.

تغییر فرمت ساعت در ویندوز

به محل اصلی تنظیمات رسیدیم. در این منو، فرمت تاریخ و زمان دلخواه خود را در کنار «Short Date» و «Long Date» و همچنین «Short Time» و «Long Time» انتخاب کنید.

تغییر فرمت ساعت و تاریخ در ویندوز

به یاد داشته باشید که ویندوز فرمت های تاریخ کوتاه و زمان کوتاه را در نوار وظیفه یا همان تسکبار در پایین نمایش می دهد. اینها مقادیری هستند که باید آنها را ویرایش کنید تا نوار وظیفه فرمت دلخواه شما را نمایش دهد. اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید، روند تغییر فرمت تاریخ و زمان کمی متفاوت است.

 

تنظیم دلخواه فرمت ساعت لپ تاپ ویندوز ۱۱

برای تنظیم یک فرمت دلخواه  برای تاریخ و زمان در ویندوز، “Region” را در باکس جستجوی ویندوز تایپ کنید و تنظیمات Region را باز کنید.

تغییر فرمت ساعت و تاریخ در ویندوز

به تب “Formats” بروید و بر روی دکمه “Additional Settings” در گوشه سمت راست در قسمت پایین پنجره کلیک کنید. سپس به برگه «Time» بروید و از میان گزینه‌های ارائه شده، فرمت زمان مورد نظر خود را در کنار «Short Time» و «Long Time» انتخاب کنید. در غیر این صورت، از نماد ارائه شده در انتهای پنجره برای تنظیم یک قالب سفارشی استفاده کنید. پس از افزودن فرمت های مورد نظر، روی «Apply» و «OK» کلیک کنید.

تغییر فرمت ساعت و تاریخ در ویندوز
در این قسمت تفاوت فرمت ها مربوط به نحوه ترتیب نمایش ساعت و دقیقه و ثانیه است. همچنین می توانید برای تنظیمات نمایش قبل از ظهر و بعد از ظهر نیز از نمادهای پیشنهادی استفاده کنید. (در زیر تنظیمات قسمت ۴)

تا به اینجا توانستید زمان را مطابق میل خود به صورت سفارشی تنظیم کنید.

تنظیم تاریخ دلخواه در ویندوز ۱۱

پس از انجام تنظیمات مربوط به ساعت اگر قصد تغییر سفارشی تاریخ را دارید، به برگه “Date” بروید و قالب تاریخ مورد نظر خود را در کنار “Short Date” و “Long Date” از گزینه های موجود انتخاب کنید. همچنین می توانید از نمادهای ارائه شده برای تنظیم یک قالب تاریخ سفارشی استفاده کنید.

تغییر فرمت ساعت و تاریخ در ویندوز
در این قسمت می توانید فرمت های مختلف برای نمایش تاریخ را تنظیم کنید. این فرمت ها مربوط به نحوه نمایش تاریخ ماه و روز و سال و موارد مرتبط با آن است.

بدین ترتیب می توانید مساله تغییر فرمت ساعت در ویندوز در کنار تنظیم و تغییر فرمت تاریخ در ویندوز ۱۱ را حل کنید.

 

تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

یکی از آخرین بروز رسانی هایی که برای ویندوز ۱۱ ارائه شد، موجب شد که تاریخ و ساعت تنها در کشور ایران با چالش همراه باشد. به طوری که خود مایکروسافت نیز این مساله را به وضوح اعلام کرد.

تنها کاری که برای تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ در سال جاری پیش روی شما است این است که:

  1. در تنظیمات ویندوز و سیستم عامل کشور را ایران انتخاب کنید.
  2. بعد از این در میان بروز رسانی ها به دنبال KB5025297  بگردید و آخرین آپدیت خود را روی این بروزرسانی اعمال کنید.

در این حالت به راحتی می توانید مشاهده کنید که ساعت ویندوز شما مناسب با ساعت رسمی کشور ایران تنظیم شده است.

 

تغییر ساعت ویندوز ۱۱ به ۲۴ ساعته

اگر می خواهید فرمت قابل نمایش ساعت در ویندوز ۱۱ را به حالت ۲۴ ساعته تبدیل کنید برای این کار نیز یک راه حل وجود دارد. اما بخش جداگانه و ویژه ای برای نمایش این ۲۴ ساعت به طور مشخص وجود ندارد.

برای این منظور لطفا مطابق با تنظیمات بالا به Time and Language > Language and Region > Regional Format بروید و از آن جا روی تب زمان یا time کلیک کنید:

تغییر فرمت ساعت و تاریخ در ویندوز

در این قسمت کافی است گزینه های  را به HH:mm و HH:mm:ss  تنظیم کنید. بدین صورت تایم شما در ویندوز ۲۴ ساعته نمایش خواهد داد.

آیا در هنگام تغییر زمان در ویندوز شما به مشکل برخوردید؟ اگر توانسته اید این موضوع و چالش را حل کنید لطفا تجربه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع کمکی:

وبسایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *