تاریخچه نرم افزار پریمیر

تاریخچه نرم افزار پریمیر
  • 1399/10/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قبل از شروع صحبت در مورد آموزش پریمیر، می خواهیم کمی در مورد تاریخچه این نرم افزار شگفت انگیز نیز صحبت کنیم. نرم افزار پریمیر ( Adobe Premiere Pro ) محصول شرکت ادوبی است. این نرم افزار برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط این شرکت منتشر شد. پریمیر یکی از بهترین و قوی ترین نرم افزارهای مربوط به ادیت و ساخت فیلم و موشن گرافیک است. این نرم افزار با استفاده از امکانات و ابزار قدرتمندی که در اختیار کاربران قرار می دهد، می تواند ویدئو های شگفت انگیزی را خلق کند. در ابتدای ورود این نرم افزار به صنعت فیلم سازی، هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی آن توسط شرکت ادوبی منتشر می شد اما در حال حاضر، به دلیل توانایی پایین سیستم های ۳۲ بیتی در پشتیبانی از این نرم افزار، صرفا نسخه ۶۴ بیتی پریمیر منتشر می شود. این نکته برای افرادی که قصد طی کردن دوره های آموزش پریمیر و کار با این نرم افزار را دارند می تواند بسیار مفید باشد زیرا نسخه ۶۴ بیتی پریمیر، سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسخه های ۳۲ بیتی قدیمی دارد.

کاربرد نرم افزار پریمیر

پیش از شروع هر نوع دوره آموزش پریمیر پرو، بد نیست کمی درباره کاربردهای وسیع و شگفت انگیز این نرم افزار نیز بدانید. پریمیر دنیای شگفت انگیزی از ابزارها و امکانات حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد. شما با استفاده از این امکانات می توانید هر نوع ادیت و تدوینی را بر روی ویدیوهای خود با سرعت بالایی انجام دهید یا بر روی ویدئوهای خود، افکت های صوتی و یا تصویری را اضافه کنید. همچنین این نرم افزار توانایی بالایی در حوزه طراحی گرافیکی برای صفحات وب دارد. سادگی محیط این نرم افزار باعث می شود تا شما بدون داشتن مهارت خاصی و صرفا با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزش پریمیر، بتوانید به خوبی با این نرم افزار کار کنید. این نرم افزار به دلیل قابلیت ویرایش و یا تنظیم صدا، از فرمت ها و کانال های صوتی زیادی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، پریمیر با داشتن قابلیت افکت گذاری، تدوین صدا و سینک(تطبیق) صوت دوبله بر روی فیلم، نسبت به نرم افزار های مشابه خود، برتری ویژه ای را دارد به طوری که از این نرم افزار در پروژه های عظیم فیلمسازی نیز استفاده می شود.

ویژگی های نرم افزار پریمیر

طبیعتا شما به عنوان کسی که قصد شرکت در یک دوره آموزش پریمیر را دارید، شاید علاقمند باشید که  با ویژگی های شگفت انگیز این نرم افزار کمی آشنا شوید. در این قسمت شما را با چند نمونه از این ویژگی ها آشنا خواهیم کرد.

۱- پشتیبانی از اکثر فرمت های تصویری مانند فرمت swf

۲-  دارا بودن امکانات و ابزار لازم برای تدوین و ویرایش صدا

۳- قابلیت سینک (تطبیق) صوت دوبله یا هر صدای مورد نظر کاربر بر روی فایل ویدئو.

۴- توانایی ذخیره فایل ویدئو با هر کیفیت و فرمتی که کاربر در نظر دارد.

۵- توانایی باز کردن فایل به صورت مستقیم از نرم افزارهای دیگری مانند فتوشاپ

۶- توانایی درج متن، لوگو، واتر مارک و یا زیرنویس بر روی فیلم

۷- دارا بودن رابط کاربری و محیط نرم افزاری ساده

یک دوره آموزش پریمیر به صورت استاندارد باید تمامی ویژگی ها و کاربردهای این نرم افزار را برای نوآموزان به صورت کامل شرح دهد و شما بتوانید پس از شرکت در دوره آموزش پریمیر توانایی کار کردن با تمامی ابزارها و قسمت های این نرم افزار را داشته باشید.

سخن آخر

وقت و هزینه شما بسیار گران بهاست و نباید به سادگی از کنار آنها بگذرید. در فضای اینترنت دوره های آموزش پریمیر بسیار فراوان هستند اما اکثر آنها محتوای ناقص، فاقد لحن روان و گویا برای مخاطب، فاقد تکنیک های مفید و دارای اشکالاتی از این قبیل را به مخاطبان ارائه می کنند. بعضی از آنها شاید دوره آموزش پریمیر رایگان را نیز به صورت دوره های آموزش پریمیر مقدماتی یا آموزش پریمیر پیشرفته در اختیار شما قرار دهند اما اطمینان پیدا کردن از کیفیت و سطح محتوای این دوره ها صرفا از طریق دانلود این آموزش ها امکان پذیر خواهد بود. یکی از وبسایت هایی که دوره آموزش پریمیر به زبان فارسی را منتشر کرده و توانسته است بازخورد خوبی را از مخاطبان خود دریافت کند، وبسایت جی اف ایکس دانلود است. در این وبسایت شما می توانید با عضویت، به صورت نامحدود از تمامی امکانات، قالب ها و تم های ارائه شده در آن استفاده کنید. کیفیت مطالب ارائه شده در دوره آموزش پریمیر سایت آموزشی جی اف ایکس دانلود در حد قابل قبولی است و به خوبی پاسخگوی نوآموزانی که قصد یادگیری نرم افزار پریمیر را دارند خواهد بود.از آدرس زیر می توانید وارد سایت شوید

https://www.gfxdownload.ir/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *