چه پروفیل هایی در درب و پنجره های UPVC استفاده می شوند؟

چه پروفیل هایی در درب و پنجره های UPVC  استفاده می شوند؟
  • 1400/6/20
  • مجید جعفری
  • 0

اگر قصد خرید درب و پنجره دوجداره داشته باشید حتما نام UPVC را شنیده یا خواهید شنید. یو پی وی سی در این صنعت نام آشنا و مشهور و پرطرفدار هستند. در این میان باید توجه داشت که هنوز این ماده و تفاوت آن با سایر همنظیران و در واقع ویژگی های اصلی آن برای بسیاری از خریداران یا حتی پیمانکاران واضح نیست. به همین خاطر در ادامه از انواع پروفیل درب و پنجره UPVC بیشتر خواهیم گفت تا با دید بازتری با کیفیت آن آشنا شده و تصمیم بگیرید که آیا استفاده از یو پی وی سی ها برای شما مناسب هست یا خیر.

در ابتدا خوب است بدانید که پروفیل چیست و زمانی که درباره پروفیل صحبت می کنیم منظور ما چیست؟ کلمه پروفیل انگلیسی است و ترجمه ی آن مقطعی با طول زیاد می باشد. در صنایعی مانند فولادسازی یا ساخت و ساز ساختمان و عمران زیاد از واژه پروفیل استفاده می شود. در اینجا زمانی که از پروفیل UPVC صحبت می کنیم منظور ما پروفیل هایی است که در مقطع های گوناگون در ساخت و ساز و روند تولید درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی از آنها استفاده می گردد. از آنجایی که نوع پروفیل در قیمت پنجره دوجداره تاثیر مستقیم دارد، توصیه می شود در ادامه همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در این رابطه در اختیار شما قرار بدهیم.

درب و پنجره دو جداره پازل ستاپ

پروفیل های یو پی وی سی هم بر طبق استفاده ای که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند و باید به نوع استفاده نهایی آنها توجه کرد. متخصصانی که نوع پروفیل ها را تشخیص می دهند با انواع مقاطع پروفیل آشنا هستند و از این روی برترین کارایی را تشخیص می دهند. با مهمترین پروفیل هایی که در این زمینه استفاده می شوند آشنا می شویم:

پروفیل مولیون

یکی از انواع پروفیل های یو پی وی سی مولیون ها هستند که به آنها پروفیل میانی نیز گفته می شود. پروفیل مولیون در ساخت درب و پنجره دوجداره نقشی اساسی دارد و در کارخانه ها به صورت ۲ سر ۷۰ یا ۶۰ تولید و عرضه می گردند. این اعداد دو حقیقت همان ۷۰ سانتی متر یا ۶۰ سانتی متر هستند. به عبارت دیگر پروفیل ۷۰ یعنی اندازه کف پروفیل ۷۰ سانتی متر است.

پروفیل فریم

از دیگر پروفیل هایی که در ساخت درب و پنجره های دوجداره استفاده می شود پروفیل فریم است. که از این نوع پروفیل برای ساخت قاب درب یا پنجره ها استفاده می کنند. در واقع پروفیل فریم از پرکاربردترین پروفیل هایی است که در ساخت این محصول به کار برده می شود و دلیل آن هم استفاده از آن در تمامی قاب یا چهارچوب درب و پنجره ها است.

پروفیل بازشو

پروفیل بازشو با نام پروفیل ساش نیز شناخته می شود و از دیگر پروفیل هایی است که باید با آن آشنایی داشته باشید. همانطور که از نام این پروفیل مشخص است از ان در درب و پنجره هایی که باز می شوند استفاده می شود چه بازشوی کشویی و چه لولایی. نکته اینجاست که پروفیل بازشو در پنجره ها و بازشوی درب در درب ها به کار برده می شوند و این دو پروفیل باهم یکسان نیستند و دلیل اصلی آن تفاوت در ابعاد است. با این اوصاف می توانیم بگوییم که پروفیل های ساش از نظر ارتفاع مرتفع تر هستند اما پروفیل های پنجره کاربرد بیشتری دارند و پرمصرف هستند به همین خاطر در کارخانه ها در اندازه های گوناگونی تولید می شوند.

پروفیل درب و پنجره پازل ستاپ

پروفیل زهواره

نام این پروفایل را زهواره گذاشته اند زیرا عملکردی شبیه به زه دارد. پروفیل های زهواره استفاده می شوند تا شیشه های تک جداره ثابت نگهداشته شوند که البته به دو نوع زهواره تک جداره و دوجداره تقسیم می گردد که از نام آنها کاربردشان معلوم است. با این وجود نمی توان گفت که کاربرد متفاوتی دارند. پروفیل های دکورایتو نیز جزو پروفیل های زهواره می باشند و از آنها نیز برای نگهداشت شیشه های دوجداره استفاده می شود. از آنجایی که پنجره های ۲۰ میلی متری کاربرد زیادی در این صنعت دارند از پروفیل های دکورایتو برای ثابت کردن شیشه های ۲۰ میلی متری استفاده می شود.

قیمت پروفیل چقدر است؟

از آنجایی که نرخ ارز همواره در تغییر است و از تورم باخبر نیستیم بهتر است برای کسب اطلاعات به روز در این زمینه از فعالان خبره و خوشنام بازار کمک بگیرید که یکی از بهترین آنها گوره صنعتی پازل ستاپ است که بنیه ای انگلیسی دارد و می توان به کیفیت و استانداردهای محصولات آنها به خیالی آسوده اعتماد کرد. پازل ستاپ در تولید و نصب این محصول سالهاست پروسه بسیار دقیقی را داشته و همواره سعی در بالا بردن دقت و کیفیت تولید و نصب درب و پنجره دو جداره یو پی وی سی دارد. راه های ارتباطی با این گروه صنعتی را در اختیار شما می گذاریم.

آدرس وب سایت گروه صنعتی پازل ستاپ: https://www.upvc.co/

شماره تلفن پازل ستاپ: ۸۸۷۷۶۷۳۷

آدرس کارخانه: جاده قدیم، شهرک صنعتی گلگون

شرکت پازل ستاپ

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *