افت فروش کمپانی اپل همچنان ادامه دارد

افت فروش کمپانی اپل همچنان ادامه دارد
  • 1395/5/23
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی اپل که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ خبر از افت فروش و درآمد حاصله از گوشی های آیفون خود داده بود به تازگی گزارش مالی جدیدی را که مربوط  به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ می باشد منتشر نموده است. در این گزارش مالی بیان شده که این شرکت همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت فروش و درآمد حاصله از آیفون های این شرکت مواجه است.

در این گزارش آمده است که کمپانی اپل در سه ماهه گذشته میلادی تنها قادر به فروش ۴۰٫۴ میلیون دستگاه آیفون شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود۷٫۱ میلیون افت داشته است.

و این برای دومین بار است که این شرکت با افت فروش آیفون های خود مواجه می شود و این موضوع در سالیان گذشته هیچ گاه اتفاق نیفتاده بود.

Sales fell Apple-producers

همانطور که قبلا اشاره نمودیم کمپانی اپل به منظور کنترل کاهش سود خود مجبور به افزایش فشار بر روی کمپانی های تامین کننده قطعات خود شده است و به همین سبب این افت درآمد به شدت بر روی کمپانی های زیر مجموعه اپل نیز تاثیر گذار بوده است تا آنجا که کمپانی Japan Display  که تقریبا نیم بیشتر در آمد خود را از شرکت اپل بدست می آورد مجبور به کمک گرفتن از دولت ژاپن شده است.

یکی دیگر از شرکت هایی که درآمدش به شدت به اپل وابسته است، کمپانی فاکسکان می باشد که این شرکت نیز اعلام نموده که سود سه ماه دوم امسال معادل ۵۶۳٫۷ میلیون دلار بوده است که با توجه به فروش ۸۱۸٫۵ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته با افت چشم گیری مواجه بوده است.

با اینکه محصولات اپل در پایان سه ماهه سوم رونمایی و منتشر خواهند شد، اپل تصمیم دارد حجم تولیدات خود را برای سه ماه آخر سال تا ۸۷ میلیون دستگاه افزایش دهد. هر چند این اقدام اپل با برخورد با تعطیلات مواجه خواهد بود اما این شرکت قصد ندارد از این برنامه عقب نشینی کند.  البته چیزی که وال استریت برای فروش اپل پیش بینی کرده بسیار کمتر از این ارقام است اما اپل بر سر عقیده خود همچنان پا فشاری می کند. به نظر شما اپل موفق به فروش این تعداد دستگاه خواهد شد و یا باید تسلیم تخمین وال استریت بشود؟ با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی، نظرات دیگران را در این مورد جویا شوید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *