ارزش سهام گوگل ۱۸٫۵ برابر شد

ارزش سهام گوگل ۱۸٫۵ برابر شد
  • 1395/5/31
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید یکی از غول های تکنولوژی گوگل است که حدود ۱۲ سال است که از قدیم الایام فعالیت های خود را توسعه داده و سهام خود را در بورس ارائه داده است.  وقتی که سهام گوگل در بورس عرضه شد شرکا و کارمندان هر کدام مقداری از این سهم را در اختیار خود گرفتند. برای سهام داران یک سری قوانین وضع شده بود که شاید هیچ جای دنیا دیده نمیشد . مثلا کسی که سهام دار بود نباید سهام خود را می فروخت و خودرویی گران قیمت می خرید چرا که با این کار شیشه اتومبیل وی به جهت اعتراض ریز ریز می شد!

اما خرید سهام گوگل در سال ۲۰۰۴ یک اقدام واقعا سود بخش بود چرا که حالا با گذشت ۱۲ سال ارزش این سهام ۱۸ و نیم برار شده است.

به گزارش گویا آی تی سهام اپل در زمان عرضه اولیه، حدود ۸۵ دلار بود که حالا به دوسهم با  ارزش ۱۵۷۸ دلار تبدیل شده است.

سهام اولیه‌ی گوگل در سال ۲۰۰۴ در زمان عرضه‌ی اولیه ۸۵ دلار بود که امروز این سهم به دو سهم با ارزش ۱٫۵۷۵ دلار تبدیل شده است. گوگل در سال‌های اخیر برنامه‌هایی را برای تقسیم سهام خود در پیش گرفته است. در واقع سهام گوگل در طول ۱۲ سال اخیر ۱۸.۵ برابر شده یا افزایش ۱٫۷۵۲.۹۴ درصدی را تجربه کرده است.

google

ببینید وضعیت سود سهام داران گوگل در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۰۴ چقدر خواهد بود:

در صورت سرمایه‌گذاری ۱٫۰۰۰ دلاری و خرید ۱۱.۷۶ سهم، فرد مورد نظر امروز در صورت فروش سهم خود بیش از ۱۸٫۵۲۲ دلار کسب خواهد کرد.

در صورت سرمایه‌گذاری ۱۰٫۰۰۰ دلاری، فرد مورد نظر امروز سهامی به ارزش ۱۸۵٫۳۸۴.۵۳ دلار را در اختیار دارد که در واقع سودی ۱۷۵٫۳۸۴ دلاری را در صورت فروش به جیب می‌زند.

اما در صورت سرمایه‌گذاری ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری برای خرید سهام در زمان عرضه‌ی اولیه، فرد مورد نظر امروز سهامی به ارزش ۱٫۸۵۳٫۰۲۲.۶۰ را در اختیار دارد.

مدتی است که گوگل با تقسیم بخش هایی سازمان خود را کوچک تر کرده اما با تحت پوشش قرار دادن آلفابت سعی کرده این بخش های جدا شده را به گونه ای دیگر تحت سیطره خود قرار دهد. البته فعالیت های آلفابت گسترده تر از چیزی است که در گوگل می بینید. به عنوان نمونه مطلبی با عنوان  توسعه فناوری خودروهای خودران توسط آلفابت و فیات بیان گر یکی از حوزه های فعالیت آلفابت است.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا شما آرزو داشتید از سهام داران این شرکت باشید ؟

منبع: businessinsider

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *