زاکربرگ ۷۶۸ هزار عدد ازسهام فیسبوک را فروخت

زاکربرگ ۷۶۸ هزار عدد ازسهام فیسبوک را فروخت
  • 1395/6/2
  • زهرا معبودی
  • 0

مارک زاکربرگ (مدیر عامل فیسبوک) همیشه هدف خود از تاسیس فیسبوک را کمک برای اتصال مردم به یکدیگر عنوان نموده بود و حالا دقیقا چند روز بعد از اعلام ۲۰ برابر شدن ارزش سهام این کمپانی خبرهایی از فروش سهم کوچکی از کمپانی فیسبوک به گوش می رسد.

مارک زاکربرگ و همسرش که پس از تولد اولین فرزندشان اعلام نموده بودند قصد دارند ۹۹% از دارایی خود را در راستای کمک به کمپانی های فعال در زمینه آموزش، درمان بیماری ها و همچنین متصل نمودن مردم به یکدیگر و ساخت جوامع مستحکم صرف نمایند ظاهرا قصد عمل نمودن به قول خود را دارند. با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات بیشتری درباره این تصمیم مارک و همسرش را با شما در میان بگذاریم.

با توجه به مستندات موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، به نظر می رسد که مارک زاکربرگ بخش کوچکی از سهام خود در فیسبوک را که معادل ۷۶۸ هزار سهم می باشد در ماه جاری میلادی به فروش رسانده است. زاکربرگ که برای این مبادله از بند ۱۰b5-1قوانین کمیسون بورس و اوراق بهادار استفاده نموده در ازای این مقدار سهم مبلغ ۹۵ میلیون دلار دریافت نموده است.

zakerberg-facebook

این بند از قانون ایالات متحده امکان برنامه ریزی زودتر از موعد فروش در جهت برطرف نمودن مشکلات احتمالی به هنگام مبادله را فراهم می آورد.

آمار و اخبار بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی فروش این بخش ازز سهام زاکربرگ تنها به دلیل نقد نمودن بخشی از دارایی هایش نبوده و ظاهرا وی قصد دارد به قولی که دسامبر سال جاری در زمان تولد فرزندش داده است عمل نماید.

زاکربرگ در آن زمان اعلام نموده بود که هدفش از این تصمیم «بالا بردن پتانسیل های انسانی و فراهم آوردن شرایطی برابر برای کودکان نسل بعد» بوده است.

وی پیش از این اعلام نموده بود که قصد دارد میزان کمک های مالی خود را به یک میلیارد دلار در هر سال، تا سه سال آینده محدود نماید. این اولین باری است که زاکربرگ پس از اعلام رسمی برنامه هایش دست به فروش بخشی از سهام خود زده است و به نظر می رسد که این فروش تنها یکی از مبادله هایی بوده که در آینده نزدیک از طرف وی شاهد خواهیم بود.

البته زاکربرگ هنوز اعلام نکرده که قصد دارد با این ۹۵ میلیون دلار چه کاری را انجام دهد و این مبلغ در راستای چه کاری قرار است صرف شود.

با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا آخبار جدید رسیده در این باره را با شما به اشتراک بگذاریم. همچنین می توانید نظرات و دیدگاه های خود را درباره این تصمیم زاکربرگ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *