چگونه همزمان با تحصیل یک شغل خوب داشته باشیم؟

چگونه همزمان با تحصیل یک شغل خوب داشته باشیم؟
  • 1395/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، همیشه با یک دغدغه بزرگ مواجه هستند و آن نیز این است که چگونه هم کار کنند و هم ادامه تحصیل دهند. اگر شما نیز به فکر اشتغال در زمان تحصیل هستید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید تصمیم درستی در این باره بگیرید.

manage-my-work-and-study4

  • از دوستان و خانواده کمک بگیرید.

اولین و مهمترین گام طرح نمودن این موضوع با خانواده است. این کار می تواند چند مزیت بزرگ داشته باشد. اول اینکه خانواده و دوستان شما به این موضوع آگاه خواهند شد که شما زمان کمتری را برای گذراندن با آنها دارید. بنابراین بعد از مدت زمانی از حضور کمرنگ شما در جمع های خود ناراحت نخواهند شد. دوم اینکه با مطرح نمودن این موضوع برای خانواده شما خواهید توانست از مشورت و نظرات آنها استفاده نمایید. به جز این موضوع نیز بهتر است با افرادی که پیش از این در چنین شرایطی قرار گرفته اند صحبت نموده و از نظرات آنها استفاده نمایید.

همچنین در صورتی که خانواده با کار شما مخالف باشند، شما خواهید توانست با ایجاد تعادل میان کار و مطالعه آنها را قانع نمایید که می توانید از پس هر دو به خوبی بر بیایید.

این موضوع می تواند به شما کمک بزرگی نماید. اغلب کارفرمایان از افزایش تحصیلات و مهارت های کارکنانشان حمایت می کنند. بنابراین بهتر است با مطرح نمودن این مسئله با کارفرمایتان، این شانس را به خود بدهید که برنامه کاری منعطف تری داشته باشید. اغلب کارفرمایان در چنین شرایطی  حجم کاری را کاهش می دهند و برای شما مرخصی های بیشتری در طول سال در نظر می گیرند. به هر حال، حتی اگر شما تحصیلات خود را با هزینه و تلاش های خودتان ادامه می دهید، کارفرمای خود را نسبت به برنامه و اهداف خود مطلع کنید.

البته این قضیه همیشه درست نخواهد بود و ممکن است مجبور شوید از میان کار یا تحصیل یکی را انتخاب کنید. در این صورت با اهداف مورد نظر خودتان پیش بروید و بهترین تصمیم را بگیرید که به پیشرفت شما کمک کند.

manage-my-work-and-study2

  • بر زمان خود کنترل بیشتری داشته باشید.

شاید به نظر برسد ایجاد تعادل میان کار و درس بسیار سخت بوده و نتوانید از پس آن برآیید اما به شما اطمینان می دهیم در صورتی که برنامه ریزی دقیق و صحیحی داشته باشید خواهید توانست کار را پیش برده و به هیچ کدام نیز لطمه ای وارد نکنید.

این برنامه می تواند شامل تمامی وجوه زندگی شما شود به طور مثال می توانید از زمان های رفت و آمد و حضور در سرویس های حمل و نقل عمومی برای مرور درس های خود استفاده نمایید. همچنین با کاهش زمان وب گردی که یکی از بزرگترین عوامل هدر رفت زمانی در حال حاضر محسوب می شود می توانید کمک به سزایی به بالانس نمودن وضعیت شغلی و تحصیلی خود نمایید.

  • بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

در اغلب افراد روش های مطلوب و کارآمد مطالعه و زمان هایی که فرد تمرکز و قدرت فهم بیشتری دارد متفاوت است. از این رو با دقت به ویژگی های شخصیتی خود برنامه مطالعه خود را به درستی تنظیم نمایید تا بتوانید بهترین بهره وری را از آن کسب کنید.

manage-my-work-and-study3

  • محدوده مطالعه برای خودتان مشخص کنید.

یک محدوده زمانی و مکانی مناسب برای مطالعه خود مشخص نموده و این مطلب را به خانواده نیز اطلاع دهید. این موضوع می تواند باعث شود تا در زمان های تعیین شده خانواده زمان کمتری را از شما درخواست نمایند و شما را با کتابهایتان تنها بگذارند. در صورتی که قادر نیستید مکان مناسب و دنجی را برای مطالعه خود در منزل بیابید می توانیم کتاب خوانه های عمومی و یا سالن مطالعه دانشگاه را به شما پیشنهاد نماییم.

  • برای خود هم مطالعه پیدا کنید.

یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک بسزایی نماید یافتن هم مطالعه است. یافتن دوستاهایی به صورت حقیقی و یا مجازی که اهداف مشترک و روش مشترکی با شما دارند می تواند کمک کند تا راه را برای ادامه مسیر خود هموار نمایید و انگیزه و قدرت کافی برای ادامه مسیر را از آنها بگیرید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز ازاین مطلب آگاه نمایید.

منبع: Jobs Telegraph

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *