امتیاز رانندگی انسان ها در مقابل کامپیوترها چند است؟

امتیاز رانندگی انسان ها در مقابل کامپیوترها چند است؟
  • 1395/8/22
  • زهرا معبودی
  • 0

هرچند پروژه خودرو های خودران بیشتر در حد یک آزمایش است اما به نظر می رسد برخی از شرکت های بزرگ و مهم دنیای خودرو مانند گوگل و تویوتا به طور جدی قصد دارند این تکنولوژی را به  جزء مهمی از زندگی روزمره انسانها تبدیل نمایند، بنابراین می توان گفت موضوعی که اهمیت بسیار زیادی می یابد، امنیت این خودروها برای ماست. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی دقیق تری در این باره بپردازیم.

امنیت کدام یکی بیشتر است خودروهای فعلی یا خودروهای خودران؟

کمپانی های خودروسازی در حال انجام تحقیقاتی گسترده هستند تا بتوانند استاندارد های ایمنی این خودروها را تا حدی بالا ببرند تا از خودروهای فعلی نیز مطمعن تر و امن تر عمل نمایند. اما در حال حاضر این خودرو ها قادر به تامین این امنیت تا میزان کافی نیستند.

can-you-drive-better-than-a-machine

هدف این است که بتوان خودرویی را تولید نمود که علاوه بر خودران بودن بتواند استاندارد هایی را نیز برای امنیت مسافران تامین نماید. در واقع دلیل اصلی تولید این خودرو ایجاد امنیت بیشتر در جاده ها به کمک بهره گیری از این خودروها می باشد.

بهترین راننده ها هم می توانند در لحظه ای دچار حواس پرتی شده و حادثه بیافرینند، حال اینکه کامپیوترها هرگز از هدف اصلی خود منحرف نشده و می توانند به بهترین شکل ممکن و با امنیت کامل مسافر را به مقصد برسانند.

همچنین انسان ها بنا به دلایل مختلف ممکن است دچار اشتباه شوند و یا به هر دلیلی بخشی از جاده از چشم آنها پنهان بماند در حالی که برای کامپیوترها هرگز چنین اشتباهات و خطاهایی وجود نخواهد داشت. سنسور به‌ کار گرفته ‌شده در این خودروها می‌ تواند علامت دست یک دوچرخه ‌سوار یا ظاهرشدن ناگهانی یک آمبولانس را به راحتی تشخیص دهد و با تکیه بر قدرت رایانش، این خودرو‌ها می ‌توانند محیط اطراف خود را شناسایی کنند و افراد داخل و بیرون خودرو را در امنیت کامل نگه دارند.

کمپانی گوگل از هفت سال پیش طرح تولید این خودرو ها را کلید زده است و تا کنون بیش از ۲ میلیون مایل (۳.۲ میلیون کیلومتر) از مسیرهای عمومی به وسیله این خودرو طی شده است. مسافتی که معادل ۳۰۰ سال تجربه‌ی یک انسان است. در کنار این خودرو‌های خودران گوگل میلیون ‌ها کیلومتر را در شبیه‌ ساز رانندگی این شرکت سفر کرده‌ اند.

خودروهای خودران قرار است با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سرنشینان تولید و روانه بازار شوند، تا بتوان روزی را متصور شد که جاده های امن و بدون تصادف داشته باشیم. خودرو های گوگل و تویوتا در حال انجام طرح های آزمایشی هستند اما قطعا به زودی این خودرو ها روانه زندگی روزمره ما خواهند شد.

منبع: AUTOBLOG

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *