کدام گوشی را بخرم؟ Xiaomi Mi MIX یا Xiaomi Mi Max

کدام گوشی را بخرم؟  Xiaomi Mi MIX یا Xiaomi Mi Max
  • 1395/11/6
  • زهرا معبودی
  • 0

شیائومی شرکتی است که تصمیم خود را بر پایه تولید گوشی های شبه اپل گرفت تا بتواند با قیمتی پایین تر کیفیت گوشی های اپل را بهتر و کارا تر به دست کاربران برساند. این نکته خیلی مهم است که اغلب گوشی ها و تبلت های شیائومی از روند نام

گذاری سیستم های اپلی، بهره مند است. دو تا از گوشی های پر طرفدار این برند شامل Xiaomi Mi MIX و Xiaomi Mi Max می شود که امروز سعی داریم تفاوت های این دو گوشی را کمی از نظر ساختار و قطعات و ظاهر با هم بررسی کنید. با گویا آی تی همراه باشید.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

شاید سوال شما هم این باشد که کدام یک از دو گوشی های Xiaomi Mi MIX و Xiaomi Mi Max را خریداری کنیم؟ پاسخ شما می تواند به المان های مختلفی ربط داشته باشد. مثلا اگر به دنبال گوشی جدید هستید، باید به دنبال می میکس باشید اما اگر المان های دیگری غیر از تاریخ عرضه برایتان مهم باشد می توانید واکاوی خود را دقیق تر انجام دهید. البته فراموش نکنید که اختلاف انتشار این دو گوشی تنها چند ماه است و هر دو از فرزندان سال ۲۰۱۶ به شمار می آیند.

Xiaomi Mi MIX
Xiaomi Mi MIX

اولین تشابه این گوشی ها این است که هر دو، اندرویدی هستند اما از ورژن گوشی اندرویدی می میکس اطلاعی در دست نیست اما می ماکس، از اندروید ۶ به همراه رابط کاربری اختصاصی شیائومی بهره مند است.

از نظر اندازه گوشی می ماکس، حدودا ۲ سانتی متر از گوشی می میکس بزرگ اندام تر است. اندازه دقیق می ماکس به صورت ۱۷۳٫۱ x 88.3 x 7.5 میلی متر بیان شده است و  در مقابل گوشی می میکس هم از ابعادی به صورت ۱۵۸٫۸ x 81.9 x 7.9  میلی متر برخوردار است. اگر به دنبال گوشی باریک تر هستید باید می ماکس را خریداری کنید. البته تفاوت ها خیلی ناچیز هستند.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

با اینکه گوشی می ماکس اندازه بزرگتری نسبت به می میکس دارد اما وزن آن تا ۴ گرم از گوشی می میکس کمتر است! آیا دستان شما تفاوت ۴ گرمی وزن را احساس می کند و این می تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد؟

اما از نظر جنس بدنه، گوشی می ماکس، بدنه ای از جنس الومینیم دارد اما گوشی می میکس بدنه ای سرامیکی دارد. به نظر می رسد که استحکام می ماکس بیشتر باشد اما این بدین معنی نیست که سرامیک بکار رفته در می میکس از سرامیک های بشکن و بی ارزش باشد. این دو هر کدام زیبایی خاص خود را دارند که در تصاویر بهتر دیده می شوند.

گوشی می ماکس، از رنگ های سیاه و سفید و طلایی برخوردار بوده اما می میکس تنها با رنگ های مشکی و سفید عرضه شده است. شما کدام یک از این رنگ ها را بیشتر می پسندید؟

با توجه به اینکه هر دوی این گوشی ها از نمایشگر ۶٫۴ اینچی برخوردارند اما کوچک تر بودن ابعاد می میکس موجب می شود که این گوشی از ظاهری جذاب تر نسبت به اسکرین برخوردار باشد. ۸۴ درصد از فیس ظاهری این گوشی توسط اسکرین پوشش دهی شده که این بر جذابیت آن می افزاید.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

البته از آن جا که رزولوشن نمایشگر می میکس هم بیشتر است، تصاویر از وضوح و دقت رنگ بیشتری برخوردارند در نتیجه میزان تراکم پیکسلی گوشی می ماکس به صورت ۳۴۲ پیکسل بر اینچ و میزان تراکم می میکس به صورت ۳۶۱ پیکسل بر اینچ گزارش شده است. این یعنی در این مرحله می میکس برنده است اما این بدین معنی نیست که می ماکس از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

گفته شده که هر دوی این گوشی ها از سنسورهای نوری و مجاورتی برخوردارند اما تنها می ماکس است که از اسکرین ضد خش برخوردار است. حالا انتخاب باشماست که به تناسب استفاده ی خود، یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید.

Xiaomi Mi MIX
Xiaomi Mi MIX

اما اگر مقایسه را به سمت دوربین ها ببریم باید بگوییم که تفاوت خاصی در میان این دو گوشی از نظر دوربین ها دیده نمی شود چرا که دوربین عقب هر دو با لنز ۱۶ مگاپیکسلی و یک فلش دوگانه ال ای دی گزارش شده است و دوربین سلفی گیر آن ها نیز ۵ مگاپیکسلی است. البته از نظر امکانات جانبی کمی دوربین می ماکس بهتر عمل کرده اما از نظر کیفیت تصاویر هر دو یک گونه عمل می کنند.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

هر دو گوشی از تراشه های Qualcomm Snapdragon  بهره مند هستند اما سخت افزار پردازشی می میکس بهتر از می ماکس عمل می کند.  گوشی می میکس هر چند از پردازنده ۴ هسته ای بهره مند است اما قدرت پردازشی، ۲۳۰۰ مگاهرتز دارد اما از طرفی می ماکس از یک پردازنده ۸ هسته ای برخوردار بوده که با قدرت پردازشی ۱۸۰۰ مگاهرتز برخوردار است. به طور کلی هر دو این پردازشگر ها از قدرت بالا برخوردار هستند.  پردازشگر گرافیکی می میکس از نوع Adreno 530 بوده که نسبت به می ماکس جدیدتر است. اما از ویژگی گوشی می میکس در این وادی که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید میزان حافظه رم آن است که ۶ گیگابایت گزارش شده است اما حافظه رم می ماکس تنها ۴ گیگابایت است که البته این رقم هنوز هم در مقابل برخی برترین های گوشی های هوشمند عالی است. گوشی می ماکس از فضای داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار بوده و کاربر قادر خواهد بود با توسعه دهنده های حافظه ای آن را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهد اما گوشی می میکس به طور ابتدایی از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار می باشد.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

از نظر ظرفیت باتری ها هم این دو با هم تفاوت هایی دارند اما نمی توان اطمینان داد که به تناسب ظرفیت کدامیک بیشتر شارژ نگه می دارند چرا که ساختار ها کاملا تفاوت پیدا کرده است. اما باتری می ماکس، ۴۸۰۰ و باتری می میکس ۴۴۰۰ میلی آمپری هستند و هر دو به صورت تو کار بوده و غیر قابل تعویض هستند. بسیاری از افراد به این مرحله که می رسند، تصمیم می گیرند گوشی باریک تر را خریداری کنند.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

هر دو گوشی شیائومی، از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند اما گوشی می ماکس از هر دو نوع سیم کارت میکرو و نانو پشتیبانی می کند اما می میکس تنها به صورت نانو پذیرای سیم کارت های شماست. در ادامه نیز در مورد خروجی های صدای هر دو گوشی باید گفت که در هر دو خروجی های صدا به صورت جداگانه برای خروجی گوشی و خروجی موسیقی در نظر گرفته شده که در هیچ کدام خروجی موسیقی استریو نیست. سنسورهای هر دو گوشی به صورت مشترک شامل، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، و سنسور سنجش مغناطیس است اما می میکس از سنسور بارومتر که برای سنجش جو و هواسنجی نیز بکار می رود، استفاده می کند.

Xiaomi Mi MIX
Xiaomi Mi MIX

با توجه به ویژگی های یاد شده دقیقا نمی توان گفت که هر کدام از این گوشی ها به چه کاری می آیند و کدام قشر باید از این گوشی ها استفاده کنند اما از آن جا که به فرض مثال، گیمر ها و علاقمندان به فیلم به میزان حافظه رم بالاتر و کیفیت نمایشگر بهتری نیاز دارند، می توان گفت که می میکس برای آن ها بهتر است!

برخی از افراد با آلومینیم حساسیت دارند و تنها علت انتخاب می میکس برای آن ها بدنه سرامیکی آن است. از طرفی، برخی به دنبال گوشی با ابعاد بزرگ تر و نازک تر و باریک تر هستند که چنین افرادی می ماکس را انتخاب خواهند کرد. در صورتی که دوستان تان از گوشی های یاد شده استفاده می کنند بهتر است گوشی شان را از آن ها برای یکی دو روز امانت گرفته و وضعیت کار کردن با آن ها را بررسی کنید که واقعا هیچ چیز مانند تجربه عملی نیست.

Xiaomi Mi Max
Xiaomi Mi Max

نظرات خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید  و در صورتی که دارای این گوشی ها هستید تجربیات خود را در استفاده از آن ها از مزیت ها و معایب با ما در میان بگذارید و فرصت خریدی هوشمندانه تر و درست تر برای هم نوعان خود فراهم کنید. در نهایت این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *