۴ دلیل عمده پایین بودن Open Rate یا نرخ باز شدن ایمیل های ایمیل مارکتینگ

۴ دلیل عمده پایین بودن Open Rate یا نرخ باز شدن ایمیل های ایمیل مارکتینگ
  • 1396/5/7
  • مهدی پیوندی
  • 0

چنانچه پس از آنکه نتایج حاصله از بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی کردید، متوجه شدید که نرخ بازشدن ایمیل های کمپین ایمیل مارکتینگ شما از میانگین حوزه فعالیت تان کمتر است، در اینصورت مشکلی وجود دارد که باید به آن رسیدگی کنید.

ما در این بخش از آموزش بازاریابی ایمیلی گویا آی تی به چهار دلیل عمده برای پایین بودن نرخ بازشدن ایمیل های شما اشاره می کنیم:

 

  1. مشترکان نامناسب

اگر فهرست ایمیل خود را خریداری کرده اید، در اینصورت باید انتظار نرخ بازشدنی را داشته باشید که بسیار پایین تر از حد متوسط است. به خاطر داشته باشید که هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید از روش های غیرطبیعی به دنبال جمع آوری مشترک باشید (مثل خریداری فهرست). همین وضعیت در صورت جذب بی هدف و حساب نشده مشترکان جدید نیز پیش خواهد آمد. توجه کنید که چنین مشترکانی دیر یا زود اشتراک خود را لغو خواهند کرد و فقط باعث اتلاف وقت و سرمایه شما خواهند شد.

 

  1. بخش بندی نکردن فهرست

اگر قرار باشد که یک ایمیل یکسان را برای همه افرادی که در فهرست شما ثبت نام کرده اند ارسال کنید، هیچگاه به آن میزان تعامل و بازدهی که به دنبالش هستید دست پیدا نخواهید کرد. بنابراین لازم است که فهرست مشترکان خود را بر مبنای عوامل و شاخص های مختلف و متناسب با کسب و کار خود گروه بندی کنید.

 

  1. وجود تعداد زیادی از مشترکین غیرفعال

اگر انبوهی از افرادی در فهرست شما حضور دارند که هیچ فعالیتی از خود نشان نمی دهند (مدت زیادی است که با ایمیل های شما تعاملی انجام نداده اند)، در اینصورت deliverability یا قابلیت تحویل ایمیل های شما تحت تاثیر قرار گرفته و نرخ بازشدن آنها تنزل خواهد داشت. اگر مشترکینی دارید که چیزی نزدیک به شش ماه است که هیچ عکس العملی نسبت به ایمیل های کمپین ایمیل مارکتینگ شما از خود نشان نداده اند، ابتدا با ارسال یک ایمیل تلاش کنید تا آنها را به تعامل وادار کنید. چنانچه این تلاش شما بی نتیجه ماند، در اینصورت یا کلاً آنها را از فهرست خود حذف کنید و یا اینکه به فهرست دیگری منتقل کنید که به ندرت از آن استفاده می کنید.

 

  1. عناوین تکراری و کسالت آور

اگر واقعاً به دنبال بهبود نرخ بازشدن ایمیل های خود هستید، در اینصورت باید از عناوین جذابی استفاده کنید که علاقه، هیجان و حس کنجکاوی مخاطب را تحریک می کنند تا ایمیلی که دریافت کرده اند را باز کنند. ضمناً به منظور مشاهده عناوین به بهترین شکل ممکن در موبایل، سعی کنید که متن عنوان شما بین ۶ تا ۱۰ کلمه یا حداکثر ۲۵ نویسه یا کاراکتر داشته باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *