۱۰ ضرورت برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

۱۰ ضرورت برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ
  • 1396/7/6
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل به یکی از بهترین ابزارها برای کسب و کارها به منظور دسترسی و برقراری ارتباط با مشتریان شان تبدیل شده است. مقرون به صرفه بودن، قابلیت به اشتراک گذاری و سرعت ارسال پیام باعث شده است که کمپین های ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از مولفه های اساسی در استراتژی بازاریابی اغلب کسب و کارها جایگاه ویژه و استواری پیدا کنند. در عین حال، همراه با محبوبیت و رواج ایمیل مارکتینگ، ریسک انسداد ایمیل (بلاک شدن) و نرسیدن آن به اینباکس مشتریان نیز به طور روزافزون در حال افزایش است.

آنچه در ادامه این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ می آید، ۱۰ نکته مختصر و مفید برای کسب و کارهای کوچک است که به کمک آنها می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ موفقی را ایجاد کنید:

 

  1. هدفگیری: به منظور افزایش میزان واکنش و عمل به فراخوان به عمل از سوی دریافت کنندگان ایمیل های بازاریابی، اطمینان پیدا کنید که فهرست ایمیل مارکتینگ خود را به درستی بخش بندی کرده اید. شما از طریق بخش بندی، مشتریان تان را بر اساس برخی ویژگی های خاص و تاثیرگذار به گروه های مختلف تقسیم می کنید و برای هر یک از آن گروه ها ایمیل های متناسب با ویژگی شان را ارسال می کنید.
  2. وضوح و دقت: هنگامی که برای مشتریان فعلی و بالقوه ایمیل ارسال می کنید، اطمینان پیدا کنید که محتوای ایمیل بازاریابی شما واضح و دقیق است. پیشنهادی که ارائه می کنید نیز باید به شکل برجسته در ایمیل مشخص بوده و درک آن آسان باشد.
  3. فراخوان به عمل: ایمیل هایی که ارسال می کنید باید فراخوان به عملی داشته باشند که روشن و مشخص باشد. به علاوه، باید یک حس فوریت و اضطرار ایجاد کنید. به کمک تعیین یک مهلت معین برای پیشنهاد خود می توانید مشتری را تحریک کنید تا فوراً نسبت به انجام عمل مورد نظرتان اقدام کند.
  4. طرح واکنشگرا: طراحی و ایجاد ایمیل هایی که چه روی مرورگر وب رایانه باز شوند و چه در یک دستگاه همراه در هر صورت چشم نواز و حرفه ای به نظر می رسند یک ضرورت مسلّم است. اینجاست که طراحی واکنشگرا به کمک شما می آید تا ایمیل های بازاریابی تان در همه دستگاه ها و در همه اندازه های صفحات نمایش به شکل متناسب و درست به نمایش در بیایند.
  5. عناوین قوی و جذاب: عنوان ایمیل باید بتواند نظر مخاطب را جلب کند تا ایمیل را باز کرده و اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. در اینجا نیز بهتر است که حس اضطرار و نیاز به اقدام فوری ایجاد شود.
  6. ایجاز: عناوین و محتوای ایمیل های بازاریابی خود را بیش از حد طولانی نکنید و تا جایی که امکان دارد مختصر و مفید بنویسید.
  7. صفحات فرود: پیش از ارسال ایمیل، کیفیت و تاثیرگذاری صفحه فرود کمپین بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی کنید. صفحه فرود باید یک کپی از پیشنهادی باشد که در ایمیل روی آن تمرکز شده و شکل و شمایل مشابهی با طرح ایمیل داشته باشد.
  8. تحلیل و آمار: به منظور بهره برداری حداکثری از کمپین ایمیل مارکتینگ خود باید از جهات مختلفی روی آن نظارت داشته باشید و داده ها و آماری که به دست می آورید را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار بدهید. در این راستا لازم است که برای نظارت بر فروش و همچنین نرخ تبدیل حاصله از کمپین ایمیل مارکتینگ از ساز و کارهای متناسب و حرفه ای استفاده کنید.
  9. فراهم کردن امکان واکنش یا عمل به فراخوان به عمل از کانال های مختلف: علاوه بر صفحه فرود، یک شماره تماس نیز به عنوان یک راهکار جایگزین در اختیار مشتریان خود قرار بدهید.
  10. یادآوری و تاکید: ارسال چندباره یک پیام باعث افزایش آگاهی نسبت به برند (brand awareness) و همچنین کسب نتایج بهتر می شود. با این وجود، توجه داشته باشید که هر بار باید خلاقیت به خرج بدهید و از عنوان و محتوای متفاوتی استفاده کنید.

ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به ده نکته موجز برای کمک به پیشبرد کمپین های ایمیل مارکتینگ کسب و کارهای کوچک اشاره کردیم. لطفاً چنانچه نکات ضروری دیگری نیز به ذهن شما می رسد آنها را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *