ده راهکار برای حل مشکل داغ شدن آیفون و جلوگیری از انفجار آن

ده راهکار برای حل مشکل داغ شدن آیفون و جلوگیری از انفجار آن
  • 1396/7/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گاهی اوقات هنگام استفاده از آیفون شاهد داغ شدن غیرعادی آن هستید که این مساله ممکن است منجر به بروز مشکلاتی جدی در عملکرد دستگاه شود. در ادامه به بررسی راهکارهایی عملی برای خنک کردن آیفون و جلوگیری از انفجار احتمالی آن خواهیم پرداخت.

گویا آی تی – گاهی اوقات هنگام استفاده از آیفون شاهد داغ شدن غیرعادی آن هستید که این مساله ممکن است منجر به بروز مشکلاتی جدی در عملکرد دستگاه شود. در ادامه به بررسی راهکارهایی عملی برای خنک کردن آیفون و جلوگیری از انفجار احتمالی آن خواهیم پرداخت.

و اما ترفندهای خنک کردن آیفون…

• پوشش آیفون را بردارید. عادی به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ البته که همین طور است و کمک خوبی به دفع گرمای تلفن خواهد کرد.
• آیفون را در خودرو جا نگذارید. دمای محیط داخلی خودرو به سرعت بالا می رود. زمانی که خودرو را پارک می کنید بهتر است آیفون را همراه داشته باشید.
• از تماس مستقیم نور خورشید با آیفون جلوگیری کنید. البته اگر محل کار یا سکونت شما بسیار گرم بوده و خبری از برخورد مستقیم اشعه آفتاب هم نباشد، چندان نگران نباشید. اما اگر برای تعطیلات به مکانی کاملا آفتابی رفته اید حتما آیفون را درون یک کیف قرار دهید.
• آیفون برای نصب و اجرای بازی مناسب نیست. بازی ها و خصوصا بازی های گرافیکی پیشرفته پردازنده را تحت فشار گذاشته و در نتیجه دمای تلفن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند.
• بلوتوث را کنار بگذارید چرا که این فناوری هم یکی دیگر از منابع تولید گرماست. در قسمت Control Centre سیستم عامل iOS می توانید این کار را انجام دهید؛ بعد از مراجعه به این قسمت آیکون بلوتوث را لمس کنید تا این ویژگی غیرفعال شود.
• خدمات مکان را غیرفعال کنید. GPS یکی از آیتم‌ هایی است که موجب بیش از حد گرم شدن iPad می شود. با رفتن به تنظیمات و باز کردن بخش Privacy این ویژگی را غیرفعال کنید.
• از مسیریابی توسط ابزار نقشه خودداری کنید. استفاده پیوسته از قابلیت مسیریابی در ابزار نقشه باعث گرم شدن بیش از حد آیفون خواهد شد.
• تا رسیدن به یک مکان خنک‌ تر یا پیدا شدن فرصتی برای سرد شدن دستگاه از شارژ آن خودداری کنید. شارژ کردن دستگاه هم موجب گرم شدن آن می شود.
• حالت پرواز را روشن کنید. با فعال کردن این حالت ویژگی‌هایی مثل GPS ، بلوتوث، وای-فای و ارتباط با شبکه مخابراتی غیرفعال خواهند شد. برای این کار به مرکز کنترل (Control Center) مراجعه کنید.
• آیفون را خاموش کنید. شاید این توصیه بیش از حد وسواس گونه به نظر برسد اما اگر درباره داغ شدن بیش از حد آیفون نگران هستید خاموش کردن آن در زمانی که به آن نیاز ندارید، کمک بسیار بزرگی است.
این راهکارها به شما در زمینه خنک نگه داشتن آیفون کمک زیادی خواهند کرد. اگر با استفاده از این توصیه ها همچنان شاهد گرم شدن بیش از حد دستگاه هستید بهتر است آن را به یکی از نمایندگی های مجاز و مورد اعتماد ببرید تا آیفون را برای احتمال وجود نقص سخت افزاری بررسی نمایند.
دمای مجاز کارکرد آیفون
آیفون ۷ در مناطقی که دمای هوای بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد بدون هیچ مشکلی کار می‌ کند. این دما مناسب اکثر نقاط کشورمان است.
هر چند گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته آیفون در محیطی سردتر یا گرم تر از این محدوده های دمای قرار می گیرد. بهتر است از همراه داشتن آیفون در محیط های بسیار سرد و یخ زده خودداری کنید و در مناطق گرم هم به هیچ عنوان آن را در خودرویی که زیر نور مستقیم خورشید پارک شده، جا نگذارید. این دو محیط بیشترین آسیب را به این تلفن همراه وارد خواهند کرد.
اگر آیفون بیش از حد گرم شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر دمای آیفون افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند شاهد نمایش این پیام روی صفحه نمایش خواهید بود:
The iPhone needs to cool down before you can use it.
به این معنی که قبل از ادامه کار، آیفون باید خنک شود. این پیام معمولا روی یک پس زمینه سیاه رنگ نشان داده می شود.
برای استفاده مجدد از دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن ابتدا آن را خاموش کرده و سپس به یک محیط خنک تر منتقل کنید و اجازه دهید سرد شود. زمانی که دستگاه به حالت خنک سازی می رود این اتفاقات می افتند:
• شارژ دستگاه متوقف می شود.
• صفحه نمایش کم رنگ شده یا کلا سیاه می شود.
• شبکه های رادیویی وارد حالت کم مصرف می شوند. احتمالا سیگنال در این حالت ضعیف خواهد شد.
• فلش دوربین به طور موقتی غیرفعال می شود.

اگر اولین بار است که چنین اتفاقی را تجربه می کنید شاید تا حدودی نگران شد و بترسید. اما جدای از عدم امکان استفاده موقتی از تلفن شاهد هیچ مشکل دیگری نخواهید بود. صرفا باید آیفون را در مکانی خنک قرار دهید تا رفته رفته همه چیز به حالت عادی برگردد.

آیا آیفون من منفجر خواهد شد؟

احتمالا این مساله نزدیک به صفر است اما غیرممکن هم نیست.
آیفون ها سابقه چندان خوبی در زمینه حفظ دمای متعادل نداشته و گاهی اوقات گرمای بسیار زیاد آنها فاجعه آفرین هم می شود؛ برای مثال چندی پیش گرمای آیفون باعث ذوب شدن روکش خودروی یک زن در فلوریدا شده بود. البته می توان گفت این قبیل موارد به ندرت اتفاق افتاده و اغلب هم ناشی از بی احتیاطی کاربر هستند. برای مثال آیفونی که روکش خودرو را ذوب کرده بود قبل از قرار گرفتن در خودرو به داخل استخر سقوط کرده بود (اگر آیفون به داخل آب بیفتد و به طرز معجزه آسایی هم نجات پیدا کند، باید حتما آن را برای بررسی دقیق به دست متخصصان بسپارید. خوردگی داخلی قطعات ممکن است موجب بروز مشکل جدی در آیفون شود).
چندی پیش فیلمی از یک دوربین مداربسته منتشر شد که در آن فردی که آیفون ۶ پلاس خود را برای تعمیر به یک مرکز مجاز برده بود بعد از متصاعد شدن دود از دستگاه آن را به گوشه ای پرتاب می کند.
در این مورد آیفون قبل از برده شدن به مرکز تعمیر معیوب شده بود و به نظر می رسد انفجار زمانی رخ داده که مالک دستگاه برای نشان دادن مشکل، صفحه نمایش آیفون را فشار داده است. البته مالک مرکز تعمیر از این اتفاق تعجب نکرده بود چرا که سه سال پیش هم اتفاق مشابهی برای یک آیفون ۵ افتاده بود.
سایمون آون مالک فروشگاه می گوید زمانی که آیفون منفجر می شود به خاطر دو ماده شیمایی مخصوصی که در ترکیب باتری آن به کار رفته، دود سبز رنگی از آن متصاعد می شود.
احتمالا علت مهم شدن مساله انفجار تلفن های همراه برای شما شنیدن یا خواندن اخبار مربوط به فبلت بی نظیر نوت ۷ سامسونگ باشد که بیش از اندازه گرم می کرد. برخی از باتری های تعبیه شده در نوت ۷ تا حد بسیار خطرناکی گرم می شدند به طوری که سامسونگ نهایتا فراخوانی برای جمع‌ آوری کامل این محصول ارائه داد و اعلام کرد خط تولید این محصول را نیز متوقف کرده است.
این ها همه هشدار هستند اما به خاطر داشته باشید که صرفا این محصول از سامسونگ با این مشکل مواجه شد و خوشبختانه آیفون تا به این لحظه با چنین مشکلی مواجه نشده است. گاهی اوقات شرکت های سازنده تلفن همراه قطعات مورد نیاز خود (مثل باتری) را ا شرکت های تامین کننده مشابه تهیه می کنند اما تا کنون شواهدی دال بر بروز مشکل برای محصولات اپ یا سایر شرکت ها (به غیر از سامسونگ البته) پیدا نشده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *