گزیده ای از مصاحبه با کارگردان بازی Splinter cell: Conviction

  • 1389/2/18
  • ميثاق جراحي
  • 0

این بار برای شما مطلبی را اماده کردم که با بازی که قرار است نقد ش را در سایت بگذارم بی ربط نیست. پاتریک روردیگز کارگردان بخش اصلی بازی Splinter cell conviction که سایت Play magazine مصاحبه ی کوچکی با این فرد داشته است .

جزیات این مصاحبه به شرح زیر است :

خبرنگار :

برای ساختن این بازی از چه نوع قوانین فیزیکی و عناصری الهام گرفته اید :

پاتریک: ما بیشتر به نسخه های قبلی  Splinter Cell به خصوص نسخه ی  Chaos Theory نگاه کردیم و به بازی هایی توجه کردم که در این قسمت قویتر بودند. ما می خواستیم به سمتی حرکت کنیم که به بازیکن تجربه بسیار جدید و لذت تکرار نشدنی را از یک بازی Co-Op را بچشد.

بازی در بخش Co-Op به گونه ای است که بازیکنان در شرایط مختلفی قرار می گیرند و همین عمل باعث می شود که آن ها با هم و برای هم کار کنند. بازی به گونه ای نیست که این دو نفر هرکاری که دوست داشتند بتوانند انجام دهند و یا هر جا که خواستند، بروند.

خبرنگار :

نظرتان راجب پروژه ی ناتل و استفاده از ان در بازی ها چیست ؟

پاتریک: این بسیار جالب است. در مراسم مختلف ما درباره چنین چیزی صحبت می کردیم. سال های زیادی بود که این ایده شکل گرفته بود و الان ما می بینیم که به تحقق پیوسته است. صنعت بازی های کامپیوتری همیشه در حال پیشرفت بوده و همین مسئله باعث شده تا خروجی بازی ها هم بسیار افزایش پیدا کند

این کنترلر جدید واقعا شگفت انگیز است.

به نظر من دیگر باید ساخت بازی های تجاری و مارکت پسند را کنار گذاشت و دست به ساخت بازی های ساختار شکنانه زد. بازی هایی که قطعا روی ناتال می توانند بسیار موفق باشند و بازیکنان حرفه ای هم از آن لذت می برند. ما نیز هم اکنون در حال پیدا کردن چنین راه هایی هستیم.

جبرنگار :

ایا سری بازی های Splinter cell ادامه خواهد داشت یا این سری اخرین سری خواهد بود؟

پاتریک:  حقیقتش ما هنوز برای ساخت سری های دیگر این بازی ایده هایی داریم ولی فعلا خبری از سری جدید این بازی احتمالا تا سال های 2012 نخواهد بود.

با اینکه سری بازی های برگرفته از داستان های کلانسی برای ما فوق العاده اهمیت دارد به همین خاطر همیشه داستان و ایده ای نو و جدید برای ساختن بازی وجود خواهد داشت.

این بود خلاصه ای از مصاحبه ی کارگردان بازی با خبرنگار مجله ی Game Magazine و اینکه ای مصاحبه قبل از انتشار این بازی صورت گرفته است .

چون که در حال حاضر بازار بازی ها داغ است به همین دلیل این مطلب هم دسته کمی از بازار بازی ها نخواهد داشت.

پایان

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *