2 راه واقعا ساده برای ساختن شبکه ی اجتماعی خودتان

  • 1389/7/30
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

راههای بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید یک شبکه ی اجتماعی را راه اندازی کنید.  ولی معمولا این راهها همراه با مقدار زیادی کد نویسی اسکریپت و همچنین هزینه برای میزبانی و همچنین انواع تنظیماتی که باید انجام دهید تا شبکه ی شما راه اندازی شود . اگر شما به دنبال راهی هستید تا از تمام این مراحل خود را رها کنید وبه قسمت درستی برسید یعنی اینکه شبکه ی اجتماعی خود را سفارشی کنید طوری که  بتوانید دوستان دوره دبیرستان خود را دعوت کنید که به شما ملحق شوند ؟ در اینجا شما دو راه آسان و مجانی پیش رو دارید تا به این هدفتان برسید.

یک حساب مجانی در سایت SocialWok یا Shout’Em برای خود ایجاد کنید. حالا شما فقط چند قدم تا شبکه ی اجتماعی خودتان فاصله دارید.

اگر شما یکی از طرفداران سر سخت گوگل هستید یا اینکه می خواهید برای کاربران از یک دامنه ی خاص محدودیت ایجاد کنید SocialWok بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود . اگر شما مشکلی در مورد ورود متفرقه ی اعضا ندارید می توانید از Shout’Em استفاده کنید. ویژگی های هرکدام را چک کنید و آنگاه تصمیم بگیرید که کدام یکی برای کار شما مناسب است.

سایت SocialWok

سایت SocialWok با خدمات گوگل سازگاری دارد. از پوشه ها گرفته تا متن و نقشه و خلاصه همه چیز و این باعث شده که برای طرفداران گوگل یک ایده آل محسوب شود. می توانید با حساب گوگل یا برنامه های گوگل خود به آن وارد شوید ولی اگر از حساب برنامه های گوگل خود وارد شدید شما فقط می توانید افرادی را دعوت کنید که از دامنه ی مشترکی استفاده می کنند. استفاده کردن از حساب جی میل خودتان نیز همین کارایی را دارد ولی اضافه بر آن شما می توانید همه ی افرادی را که جی میل دارند دعوت کنید.

همچنین می توانید وضعیت خودتان را به کمک پیوند کردن لینک ،متن پوشه های گوگل ،رویداد ها و مکان ها به روز رسانی کنید. همچنین می توانید

شما همچنین می توانید به روز رسانی را به کسی که در شبکه ی شما هست نیز خبر دهید و آنها را از آن با خبر کنید همانطور که در توییتر این کار را می کنید .

اگر می خواهید وضعیت های خاصی را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید ، می توانید بعد از اینکه آن نوشته شد بر روی انتشار کلیک کنید  تا به هدف خود برسید. می توانید آن را به طور مستقیم در توییتر،فیسبوک ، LinkedIn یا Google Buzz منتشر کنید .

SocialWok به شما اجازه می دهد تا تعیین کنید که چه زمانی از طریق ایمیل یا گوگل تاک فعالیتهایی را که در شبکه ی اجتماعی شما اتفاق می افتد به شما خبر دهد.

یکی از ویژگی های جالب SocialWok توانایی ایجاد فید ها است. این باعث می شود که این سرویس بهترین گزینه برای به روز رسانی وضعیتها باشد که این سرویس هنگامی که بر روی یک پروژه کار می کنید بسیار مفید است و شما می توانید ایده ها و فایل های خود را به اشتراک بگذارید.

نه تنها  می توانید  از طریق SocialWok با دیگر شبکه ها در ارتباط باشید بلکه می توانید از توییتر ، فیسبوک و هر سایت دیگری با فید  RSS تغذیه کنید و در ارتباط باشید. ولی آگاه باشید که گذاشتن فید RSS در بلاگ شما باعث می شود که شما با سیلی از پستهای تازه روبه رو شوید. پس مراقب باشید.

به وسیله ی برنامه های کاربردی بر روی گوشی آی فون و یا سیستم عامل های آندروید می توانید در شبکه ی خود به روز باشید یا اینکه می توانید به سادگی از طریق

موبایل خودتان سایت آنها را مشاهده کنید. با استفاده از Seesmic می توانید از طریق کامپیوتر رومیزی خود به روز باشید. و اگر شما از نسخه ی تحت وب استفاده می کنید SocialWok به طور خودکار خودش در زمان مناسب به روز می شود و برای دیدن پیام های دوستانتان لازم نیست صفحه را یک بار دیگر رفرش کنید.

Shout’Em

اگر دوست ندارید خودتان را درگیر یک نام دامنه ی خاص کنید  Shout’Em برای کار شما مناسب تر است . خدمات آن کاملا غنی و متناسب با نیازهای شماست. با یک ثبت نام ساده در Shout’Em شما اجازه پیدا خواهید کرد که به هر اندازه که دوست دارید در شبکه های مختلف اجتماعی عضو شوید. بعد از آنکه شما در یک حساب مجانی Shout’Em ثبت نام کردید می توانید شبکه ی اجتماعی خود را به راه بیاندازید. نام آن را انتخاب کنید ، یک لینک ، و آن را متناسب با خواسته هایتان تنظیم کنید.

می توانید برای آن یک قالب ، محدودیت حرفی برای نمایش وضعیت افراد، اجازه دادن برای اتصال کردن عکس و یا لینک ، فعال کردن ویژگی های مکانی و خیلی چیزهای دیگر انتخاب کنید و بعد از انکه شما یک شبکه ی اجتماعی به راه انداختید. باز می توانید برگردید و این تنظیمات را عوض کنید.

اگر شما یک کابر فیسبوک یا توییتر هستید می توانید با اتصال به حساب خود همزمان با سه شبکه ی اجتماعی در اراتباط باشید و با آنها به روز شوید.

هر وضعیتی که به روز می شود می تواند موقعیت مکانی ، تصویر فیلم و خیلی چیزهای دیگر را در بر بگیرد.

اضافه کردن دوستان به شبکه ی خودتان کار ساده ای است. می توانید به راحتی از طریق فیسبوک توییتر یا جی میل  به دنبال دوستانی بگردید که در Shout’Em حسابی دارند یا اینکه به سادگی هرکس را که دوست دارید از طریق ایمیل دعوت کنید. اگر قصد دارید که یک شبکه ی اجتماعی بزرگ برای عده ی زیادی باز کنید می توانید به سادگی URL شبکه ی خود را در سرتاسر فضای اینترنت پخش کنید و اجازه دهید که افراد به شما ملحق شوند.

به کمک Twhirl با شبکه ی خود در ارتباط باشید و به روز شوید یا می توانید از برنامه های کاربردی که بر روی گوش های آیفون یا بلاک بری استفاده کنید همچنین می توانید از برنامه های جاوایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است استفاده کنید. کاربران آندروید نیز حتما خوشحال می شوند وقتی بفهمند برنامه ای نیز برای آنها در دست ساخت است.

آیا شما هم برای خود یک شبکه ی اجتماعی درست کرده اید ؟ در این صورت خیلی خوب است که تجربیات خود را با دوستان خود دراینجا با نوشتن نظرات خود شریک شوید.

دیدگاه خود را وارد کنید