تحليل كوتاه سيستم عامل كروم (Chrome OS) و تصاويري ازسيستم عامل كروم

  • 1389/9/20
  • ITTeach
  • 0

انتظار ميرفت كه در 7 دسامبر، گوگل سيستم عامل جديد “اینترنت-محور” خود براي نتبوك(لپ‌تابهای کوچک مخصوص سفر و ارزان قیمت) و كامپيوترهاي لمسي را با نام Chrome OS عرضه كند. همچنين گوگل از نرم­افزار Chrome Web Store خود كه تبليغات زيادي برايش انجام داده بود، نیز پرده برداري كرد. درست در همين سوم دسامبر بود كه برگزاري اين رويداد اعلام شد، و فوق­العاده بعيد بود كه گوگل در عرضه محصول خیلی بزرگ، كه مستقيما با مصرف­كنندگان سر و كار دارد عجله به خرج دهد.

کاملاً مشخص است که اين سیستم عامل از نوع کرومیوم( Chromium) است که می‌توان گفت به گونه‌ای برادرخوانده سیستم عامل منبع­باز کروم است. با اين وجود.

با این حال، هنوز در این سیستم عامل جاي برخي از بيتهاي مهم — كه بارزترين آنها Cloud Print مي­باشد — خالي است و بسياري از قابليتهاي كليدي آن هنوز در پس دایرکتوری “about:flag” پنهان مانده است: در نسخه کرومیوم، قابلیت “about:flags” جایگزین قابلیت “about:labs” شده است. به همین دلیل ممکن است کاربران با برخی از ویژگیهای جدید آن آشنا نباشند). قابليتهاي پايه­اي مانند مديا پلير و پشتيباني از درایو USB و كارت ذخيره SD هنوز “آزمايشي” محسوب مي­شوند. در واقع، در حالي كه خود مرورگر كروم مثل هميشه عالي است، به نظر مي­رسد بيشتر بيتهاي خاص سيستم عامل گوگل كمي غيرعادي باشند.

در اين گالري، سعي كرده­ايم بيتهايي كه پيش از اين نشان نداده­ايم، مانند جايگزين صفحه­كليد و مديريت كاربر، را برجسته­سازي كنم. به ياد داشته باشيد كه ابزار راه­اندازي مديريت چت Gmail باز گشته است ولي بدبختانه هنوز جاي Picasa در آن خاليست. جالبترين بخش كار اين است كه  اكنون به نظر مي رسد Chromium OS مثل برادر مرورگرش داراي كانالهاي توسعه­دهنده و بتا مي­باشد — كه البته هنوز كارايي ندارند.

هر وقت با آن به مرور پرداختيد احتمال دارد به همان جمع­بندي برسيد كه من رسيدم: اگر گوگل از بسياري از كدهاي غيرعمومي­اش صرف­نظر نكند، Chrome OS براي آغاز به كار رسمي آماده نخواهد بود.

گالري پيش­راه­اندازي سیستم عامل کروم

توجه: عكسهاي گالري بزرگتر از اندازه قابل نمايش توسط وبسايت ما هستند. براي ديدن تصاوير با وضوح كامل از اين مسير استفاده كنيد: Right click > View Image

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *