5 بازی رایگان و چشمگیر که با HTML5 می‌توانید در مرورگرهای خود بازی کنید

  • 1390/2/28
  • ITTeach
  • 2

همانطور که می دانیم٬ عرضه  HTML5 حاکی از تحول در زبان نشانه گذاری است. اضافه کردن طیف وسیعی از تگ های جدید، قابلیت های چند رسانه ای و رفع نیاز به افزونه ها اختصاصی متعدد٬ از جمله ویژگی هایی HTML5 است که با توجه به آنها به راحتی می توان درک کرد که چرا از HTML5 به عنوان یک گام بزرگ به جلو در توسعه وب نام برده می شود.

بازی های فلش یکباره به عنوان سرگرمی معمول مبتنی بر مرورگر ها شدند. اما اکنون به لطف ماهیت قدرتمند HTML5٬ بسیاری از از برنامه های وب٬ خدمات استرمینگ(پخش مستقيم و آنلاين صوت و ويدئو) و سایت های ارائه دهنده نرم افزارها و بازی ها نظیر گیم سیر gamesare از امکانات مضاعفی نسبت به گذشته برخوردار شده اند.

شما برای پیوستن به استفاده کنندگان HTML5 نیاز به یک مرورگر سازگار با آن دارید. تمامی بازی های بر روی HTML5 با آخرین نسخه های مرورگر های گوگل کروم٬ اوبونتو10.10 وهمچنین مرورگرهای سافاری٬ فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر 9 تست شدند.

کانواس رایدر
بازی کانواس رایدر که سر صدای زیادی به راه انداخته و از بازی لاین رایدر الهام گرفته٬ به کاربران اجازه می دهد بخش هایی از بازی را توسط خودشان ساخته و با دیگران با اشتراک بگذارند. اگر تا کنون تنها یکبار این بازی را که بر اساس دوچرخه سواری است٬ بازی کرده باشید٬درک این امر برایتان ممکن خواهد بود.

به عنوان یک دوچرخه سوار باید به انتهای مسیر برسید٬ چیزی که گفتنش آسانتر از انجام دادنش است.
استفاده دقیق از کنترل باعث  حفظ تعادل شما در دوچرخه سواری و عدم افتادن از آن می شود و اما اگر از افتادن از آن خسته شده ااید ٬ می توانید یک مرحله شخصی برای خود بسازید.

صدها مورد بازی های ساخته شده٬ توسط خود کاربران با توجه به میزان طرفداران آن صافی می شوند و بهترین مراحل ساخته شده دستچین می شوند. کاربران مرورگر کروم می تواند نرم افزار این بازی را برای دسترسی سریع بر مرورگر خود نصب کنند.

بازیVII

VII  باعث تغییر شکل کل مرورگر ویندوز شما به پلتفرم تک رنگ(سیاه سفید) ٬ با انیمیشنی روان٬ حرکات و کنترل مشخص می شود. کنترل بازی با استفاده هم ماوس و هم کیبورد  دستکاری و پاک کردن هر صفحه نمایش قبل ازرفتن به مرحله بعد٬ از سایرويژگي های این بازی است.

حرکت مثل ارواح شما در بازي براي تكان دادن ويا جابجايي موارد مورد نظر بكار مي رود تا به حل پازل هاي بازي بسيار سخت و هيجان انگيز بپردازيد. سبك  هنري و شخصيت هاي بازي عجيب و غريب  (كه بصورت مبهمي مشابه شخصيت راجر در بازي باباي آمريكايي American Dad است)٬ با گامهاي بسيار آهسته٬ به شما این امکان را  مي دهد تا برتري هاي  HTML5  را به خوبي درك كنيد.

VII با مشخصات فنی درخشان، گرافیک خوشايند و کاملا رایگان٬ گوشه اي از مقدمه ای بزرگ از حضور بازی هایي با پلتفرم هاي مرورگر مي باشد.

بوردبوردبورد

در حالیکه بازي VII يك بازي با سرعت آرامي است ٬ بازي  بوردبوردبورد با رویکردی متفاوت و مشابه با بازي آركده اكشن ٬ يك بازي پربرخورد همرا با  با كشت و كشتاراست.  با استفاده از کلیدهای جهت و كليد فاصله گذار ٬ شما باید در حالی که دشمن نزديك شده را مي كشيد بايد مراقب باشيد كه در تيررس دشمن وارد شده در همان حال نشويد.

تنها روش شما براي حمله٬ از طريق كليد فاصله گذار است٬ به همان اندازه كه شما منطقه اي را زير تيربار مي گيريد٬ به همان اندازه منطقه بزرگتري را تحت كنترل مي گيريد. بوردبوردبورد نمونه خوبی از نمايش توانايي هاي HTML5 كه چگونه می تواند براي ساخت بازي هاي سريع آركده همراه با اجراي آن در مرورگر ويندوز مورد استفاده قرار گيرد.

سند تراپ
به جای بهره گیری از یکی از موتورهای فیزیکي براي پلتفرم هاي فلش یا جاوا٬ سند تراپ از HTML5 توليد خود٬ براي ساخت اين بازي اعتياد آور گيج كننده استفاده نموده است.

هر مرحله شامل پیچ و خم و در داخل آن پیچ و خم ها مقدار مقدار کمی از شن و ماسه موجود است.  با چرخيدن ميان پیچ و خم٬ وظیفه شما اين است كه شن و ماسه ها را در داخل سطل بريزيد.

 

با توجه به ماهيت ساده براي بازي٬ سند تراپ به زودی به يك بازي پیچیده و بسیار اعتیاد آور تبدیل شده است به خصوص زماني كه در بازي هايي با درگيريهاي فيزيكي ضعيف باشيد. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشيد كه تبلت و  یا مشابه آن داشته باشيد٬ با اين بازي احتمالا بهتر رابطه برقرار خواهيد كرد.

فري سيو

تمدن و فرهنگ در مرورگر شما- نیازي به  بیشتر گفتن نيست؟ برای کسانی از شما که سيو اصلي را به یاد داشته باشند٬ بازي فري سيو نمايشي وفادارانه از بازي کلاسیک سید مایر Sid Meyer است كه  خواب را از كساني كه آنرا بازي كرده اند برده است.

کسانی که اهل بازي هاي لذت بخش هستند٬ فريب ظاهر و  گرافيك هاي مسطح و به سبك قديمي سيو نخوريد و از آن نپرهيزيد٬ زيرا كه سيو تمام دنيا را مثل صدفي در اختيار شما مي گذارد..

در اين بازي شما باید کاوش كنيد٬ مستقر شويد٬ داد و ستد كنيد٬ معدن بزنيد و به طور کلی با استفاده از مرورگر خود به راحتی یک امپراتوری ایجاد كنيد . همچنين براي سرعت دادن به كار شما و نشان دادن حالات بازی٬ اگر بخواهید٬ نمونه اي آموزش آورده شده است.

همچنين شما گزینه انتخاب بازی با خود كامپيوتر و يا ساير ديگران را داريد و شما مي توانيد بازي را بطور كامل سفارشی سازي كنيد. بدين ترتيب با اوقات فراغت خود خداحافظي كنيد!

ساير بازي ها

تعداد كمي  بازي ديگر هستند كه البته نمي توانند در ليست اصلي من قرار بگيرند اما تا آن اندازه اي بر من تاثير گذاشته اند كه من آنها را هم مورد توجه قرار بدهم و عبارتند از :

توروس

همان بازي بسيار جذاب تتریس Tetris است كه از فرم دوبعدي به فرم سه بعدي با گوي ها ي خالي تبديل شده است.

دزدان دریایی عاشق گل هاي آفتابگردان
بازی لذت بخش در چارچوب HTML5 كه با دفاع از برج ٬تلاش هاي زياد برای گرفتن پول را ناكام مي گذارد.

 

جي اس لندر

بازي كه همچنان به بازي لونار لندر كلون وفادار مانده كه در HTML5 و جاوا اسکریپت برنامه نويسي شده است.
تذكر : شما به سرعت کمتر از 6 براي تصادف و كمتر از 3 برای فرود کامل نیاز داريد.

بزرگترین پاک – من جهان
یک منتخب عالی از مراحل پاک – من است که به همدیگر مرتبطند. اگر از پیچ و خم بازی فعلی در این مرحله ٬ حوصله تان سر رفته است٬ خوب می توانید از آن خارج بشوید و در مرحله بعدی بازی کنید!.

نتیجه
اگر مرورگر خود را هنوز با HTML5 سازگارنساخته اید٬ با این کار خود را از داغترین بازی های وب محروم ساخته اید. اگر کاربر سیستم عامل لینوکس هستید ٬ با از کار افتادگی های مکرر آدوب فلش ویا نقص ها و سرعت پایین به عنوان رفتار معمول این سیستم عامل حتما مواجه خواهید بود. اگر تنها یکی از موارد بالا که ذکر کردم را برای بازی آزمایش کنید٬ سیستم کامپیوتری خود را تعویض خواهید کرد.

تنها موارد محدودی بازی آنلاین برای فلش ها موجود است در حالی که برای HTML5 همه چیز موجود است.

آیا هیچ یک از بازی های HTML5 شما را به شدت وسوسه نمی کند؟ چه مرورگری شما استفاده می کنید؟ نظران خود را در زیر بیان کنید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *