Colorful بهترین و کامل ترین کارت گرافیک دارای چیپ GTX 560 Ti را عرضه می کند

Colorful بهترین و کامل ترین کارت گرافیک دارای چیپ GTX 560 Ti را عرضه می کند
  • 1390/8/21
  • عليرضا شیری
  • 4

کمپانی Colorful دیروز در مورد برد الکترونیکی (PCB یا Printed Circuit Board) امروز کارت گرافیک جدیدی با چیپ گرافیکی GTX 560 Ti عرضه کرد، نام مدل این کارت گرافیک iGame GTX560Ti Kudan است.

 

 

کارت گرافیک iGame GTX560Ti Kudan از نوع 3 اسلاتی است، یعنی 3 شکاف PCI را می پوشاند! همچنین 3 عدد فن روی آن قرار دارد که یکی دارای قطر 80 میلی متر است و دو فن دیگر هر کدام 70 میلی متر قطر دارند. فن ها با تکنولوژی Shark Bionic طراحی شده اند تا صدای کمی تولید کنند. کاربر برای نصب کارت های اضافی باید سیستم خنک کاری کارت را بردارد، کولر کارت در سمت جلوی آن است و با برداشتن آن میتوان کارت های اضافی مثل کارت WHDI (دارای پورت خروجی مشابه HDMI که برای اتصال به مانیتورهایی با بدون استفاده از سیم یا به عبارتی وایرلس است، مخفف Wireless Home Digital Interface است) و کارت تلویزیون را نصب کرد.

 روی کارت گرافیک دو بایوس (BIOS) وجود دارد که هر یک از آنها یک سرعت کلاک را ذخیره می کنند، هر سرعت کلاک با یک دکمه روی قسمت پشت کارت کنترل می شود. وثتی کاربر دکمه را فشار دهد، سرعت کارت از حالت پایه یعنی 820 مگاهرتز برای هسته و 4000 مگاهرتز سرعت موثر برای حافظه ی کارت، به ترتیب به سرعت های 900 و 4200 مگاهرتز اورکلاک می شود. اگر کیت اضافی برای افزایش توان کارت را روی شکاف پشت PCB سوار کنید باز هم می توانید آن را اورکلاک کنید یعنی سرعت ها به ترتیب 1010 و 4500 مگاهرتز می شود!

 

اندازه ی برد الکترونیکی کارت گرافیک جدید Colorful بی سابقه است! 820 میلی متر ارتفاع، 165 میلیمتر طول و 140 میلی متر عرض تاکنون در مورد هیچ چیپ گرافیکی GTX 560 Ti مورد استفاده قرار نگرفته است. بسته بندی بزرگ کارت گرافیک شامل سه مجموعه ی اضافی است که روی هم رفته بیش از 20 قطعه ی اضافی را در بر میگیرد.

اولین مجموعه Air-Kit یا مجموعه ی هوا نام دارد. این مجموعه از طریق 5 لوله ی حرارتی قابل جدا شدن به هیت سینک (بخش رادیاتور مانند روی کارت که آن را خنک می کند یه هیت سینک یا چاه حرارتی معروف است) وصل می شود و حرارت را از هیت سینک بیرون می کشد. این مجموعه به شکل موثری قادر به کاهش دمای کارت گرافیک می باشد.

مجموعه ی دوم به Power-Kit یا کیت توانی معروف است. این مجموعه توان مورد نیاز کارت گرافیک را تامین می کند، در واقع از رگولاتور ولتاژ (Voltage Regulator Module) یا VRM با 6 فاز تشکیل شده که دارای یک بایوس هیولا گونه است و قدرت کارت گرافیک را به شدت افزایش می دهد. این مجموعه برای کاربری که می خواهد کارت گرافیک خود را اورکلاک کند اولین انتخاب است.

مجموعه سوم به Color-Kit یا کیت رنگ معروف است و از نقاشی های اکریلیک تشکیل شده است. کاربرانی که نقاشی روی کولر کارت گرافیک و زیبایی آن را دوست دارند از این مجموعه استفاده خواهند کرد.

 

برای شکاف های اضافی کارت WHDI و کارت تلویزیون در بسته وجود ندارد، Colorful احتمالا در آینده آن را به صورت جداگانه خواهد فروخت. در حال حاضر قیمت خرده فروشی iGame GTX560Ti Kudan مشخص نشده است.

 منبع:

techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
    1. من مدل ۵۵۰ هاشو می خوام بگیرم
      شنیدم خیلی خفنه!

    2. ولی فکر نکنم به اندازه ی قیمتش ارزش داشته باشه! هر چی باشه بهترین تک هسته ای ها که بالاتر از این مدل قرار میگیرن قیمت های خوبی دارند.
      منظورم ۵۷۰، ۵۸۰ و دو چیپ ۶۹۵۰ و ۶۹۷۰ از ATI هستش. باید بنچ مارک اونها رو با این مدل جالب مقایسه کرد.

  1. سلام ميخواستم ببينم اين گرافيك 560 به سيستم من ميخوره سيستم من اينه حافظه 6گيگ سيپييو 3 گيگاه رتز مادربرد ايسوس ل41 و هارد ديسك500 با تشكر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *