5 روش برای سرگرم شدن با دوربین موبایل های اندرویدی

5 روش برای سرگرم شدن با دوربین موبایل های اندرویدی
  • 1390/9/6
  • عباس كريمي
  • 1

امروزه اکثر تلفن ها و تبلت های اندرویدی به همراه یک دوربین کوچک ارائه می شوند و به طور معمول این وِبکم ها در چت های ویدئویی و یا تماس های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از دوربین تلفنتان تنها به همین منظور استفاده می کنید، در حال هدر دادن پتانسیل ارزشمندی جهت سرگرم شدنِ هر چه بیشترتان، هستید!

اجازه دهید پنج کاربرد جایگزین را برای استفاده از وِبکم دیوایس های اندرویدی تان معرفی نمایم. این موارد شامل استفاده های سرگرم کننده و حرفه ای در زمینه افکت های تصویر، عکسبرداری مداوم (time lapse photography)، کنترل صدا و آشکارسازیِ حرکت می باشند. با اپلیکیشن هایی که پیشنهاد می کنم خواهید توانست عکس های خسته کننده ای را که گرفته اید به قطعاتی هنری تبدیل کرده؛ به وسیله فریاد زدن از هر نقطه از اطاقتان، عکس گروهی بگیرید و یا حتی از بسته شیرینی هایتان مواظبت کنید!

Motion Detection (اندروید 2.0 +)

اپلیکیشن Camera Trigger بدین منظور طراحی شده تا به محض تشخیص حرکت در محدوده ی دیدِ دوربین نسبت به گرفتن عکس اقدام نماید. این برنامه قادر است پس از مشاهده ی حرکت تنها یک عکس گرفته و یا تا زمانی که در منطقه تعیین شده حرکت وجود دارد بطور پیوسته عکسبرداری کند. از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به پخش صدا برای نشان دادن رویداد اشاره نمود.

هنگامی که برای اولین بار برنامه را اجرا می کنید قادر خواهید بود توسط یک آمورش بسیار خوب – که به سبک کارتونی تهیه شده – با طریقه نصب و نیز کارکردهای برنامه آشنا شوید.

نقطه ضعف: این اپلیکیشن تنها تا زمانی که صفحه نمایش دیوایس اندرویدی روشن است کار می کند!

Voice Control (اندروید 2.2 +)

رویهمرفته می توان گفت اپلیکیشن Say Cheese بسیار شسته رفته می باشد، اما قطعا می توان گفت ویژگی کنترل صدای آن بهترین قابلیتش می باشد. شما می توانید دوربین را با ادای کلمات cheese یا smile به کار اندازید. هم چنین می توانید اعمال zoom in، zoom out، zoom max و یا zoom clear را انجام داده و حتی یک camera switch انجام دهید. تمرین کمی برای دریافت این کلمات کلیدی نیاز است.

حالت پنهان یکی دیگر از قابلیت های جالب توجه این برنامه می باشد، در این حالت تمامی صداها خاموش می شوند و محیط اپلیکیشن تا حدی تیره می شود که دکمه ضامن بسختی دیده شود. برای گرفتن عکس در این حالت می بایست بسادگی نقطه دلخواهی از صفحه نمایش را لمس کنید، اولین لرزش تایید می کند که دوربین فوکوس کرده و دومین لرزش نشان می دهد که عکس گرفته شده.

Photo Effects

HDR مخفف عبارت High Dynamic Range می باشد. این تکنیکِ پردازش تصویر اجازه می دهد” دامنه بزرگتری از روشنایی میان روشن ترین و تاریک ترین مناطق یک تصویر” وجود داشته باشد [Wikipedia].

HDR Camera (اندروید 2.2 +)

HDR Camera اپلیکیشنی است که به طور خودکار اجازه می دهد تصاویر HDR ایجاد نمایید. در این رابطه شما می توانید خروجی را به وسیله اِعمال تنظیمات کنترل کنید، به طور مثال با تغییر روشناییِ رنگ می توانید میزان اشباع (saturate) شدن و یا سفید و سیاهی تصویر را تنظیم کنید.

FXCamera (اندروید 1.5 +)

دیگر اپلیکیشن جالب توجه FxCamera می باشد که مجموعه افکت هایی را در اختیار ما قرار می دهد. از آن جمله  می توان به افکت های ToyCam، Polandroid، Fisheye، SymmetriCam و یا Warhol اشاره نمود. البته شما می توانید نمای ساده ی دوربین را نیز در اختیار داشته باشید.

متاسفانه این اپلیکیشن مناسبِ استفاده در تبلت نیست و تنها قسمت کوچکی از صفحه نمایش را پوشش می دهد.

Time Lapse

Action Snap (اندروید 2.1 +)

Action Snap اپلیکیشن دوربینی است که مختصِ گرفتن تصاویر پی در پی از یک عمل و یا حرکت می باشد. این برنامه می تواند در فواصل زمانی 0.1 تا پنج ثانیه یا بیشتر (در تنظیمات اختصاصی) نسبت به گرفتن تصویر اقدام کند. هنگامی که زمان مورد نظر سپری شد و تمام عکس ها نیز گرفته شد، ابزار مربوطه آن عکس ها را در یک تصویرِ تر و تمیز ترکیب می کند.

از ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک، توییتر و Tumblr (البته با استفاده از Steply) اشاره نمود.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *