سریع‌ترین روتر بی سیم D-Link با استفاده از نسل پنجم چیپ وایرلس عرضه شد

سریع‌ترین روتر بی سیم D-Link با استفاده از نسل پنجم چیپ وایرلس عرضه شد
  • 1391/4/29
  • عليرضا شیری
  • 2

D-Link اولین روتر خود را با استفاده از نسل بعدی تکنولوژی Wi-Fi تولید کرد. این تکنولوژی برای تأمین سرعت بالای اتصال بی‌سیم، ظرفیت بالاتر و پوشش وسیع‌تر شبکه‌ی بی‌سیم خانگی به کار می‌رود. نام این مدل Cloud Router 5700 (DIR-865L) است و اکنون در بازار موجود می‌باشد.

Cloud Router 5700 با استفاده از اتصال بی‌سیم دو بانده قادر به تأمین پهنای باند 1750 مگابیت بر ثانیه‌ای (سرعتی معادل 218 مگابایت بر ثانیه) می‌باشد که برای بازی‌ها یا نرم‌افزارهای تماشای ویدیو‌های HD بسیار عالی است. کاربران با استفاده از نرم‌افزار ابری D-Link به راحتی و از راه دور می‌توانند شبکه‌ی خانگی خود را مانیتور (نظارت) و کنترل کنند. با استفاده از نرم‌افزار همراه SharePort نیز می‌توان به اطلاعات موجود روی درایو USB دسترسی پیدا کرده و آنها را مدیریت کرد.

این روتر مجهز به چیپ 802.11ac برای اتصال Wi-Fi است، در واقع این چیپ از نسل پنجم چیپ‌های بی‌سیم کمپانیBroadcom است و سریع‌ترین چیپ وایرلس می‌باشد. D-Link با ترکیب سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه‌ای ac و 450 مگابیت بر ثانیه‌ای n، سریع‌ترین روتر را تولید کرده است. سرعتی که 3 برابر بیشتر از سریع‌ترین اتصال وایرلس با استفاده از تکنولوژی N می‌باشد. باند فرکانسی 5 گیگاهرتزی و تقویت سیگنال وایرلس نیز اتصالی با تداخل کمتر را به ارمغان می‌آورد.

روتر Cloud Router 5700 از استاندارد IPv6 نیز پیشتیبانی می‌کند، استانداردی که در آینده‌ی نزدیک گسترش می‌یابد و البته با نسل قبلی تکنولوژی وایرلس یعنی 802.11n نیز سازگاری کامل دارد، در نتیجه برای محصولات فعلی نیز به طور کامل قابل استفاده است.

این روتر دارای چهار پورت شبکه‌ی Ethernet استو نرم‌افزار کنترل از راه دور mydlink Lite نیز برای آن در نظر گرفته شده، SharePort نیز نرم‌افزاری برای دسترسی به ویدیوها، عکس‌ها و موزیک‌های وسایل همراه شما مثل iPad، iPhone و دیگر وسایل Androidی است که به همراه آن عرضه می‌شود.

از نظر امنیتی نیز می‌توان به قابلیت‌هایی مثل Firewall (دیوار آتش) SPI و رمزگذاری شبکه‌ی بی‌سیم با استفاده از روش WPA2 اشاره کرد.

در حال حاضر این روتر با قیمت 189 دلار در Amazon.com و Newegg.com موجود است.

منبع: techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *