افزونه UnloadTabs برای جلوگیری از لود شدن تب ها در فایر فاکس

  • 1391/7/6
  • حدیث دلبرد
  • 0

آیا شما اغلب در هنگام مشاهده سایت های اینترنتی تعداد زیادی لینک باز می کنید و این موجب زیاد شدن تب های مرورگر شما می شود ؟اغلب در چنین صورتی فراموش می کنیم تا تب های غیر فعال را در هنگام خروج ببندیم و این تب ها به مرور زیاد و زیاد تر شده و البته از چشم شما پنهان می شود . در چنین صورتی علاه بر اینکه  فضای زیادی از حافظه اشغال می شود موجب کندی مرورگر نیز خواهد شد اما اینها تنها مشکلات موجود نیستند .گاهی پیدا کردن لینک های مورد علاقه و مورد نیاز در بین این تب ها کار مشکلی می شود .

UnloadTabs نام افزونه ای است که موجب می شود تب های که هنوز مشاهده نکرده اید لود و بارگزاری نشوند و بدین صورت در حفظ منابع سیستمی مثل حافظه و سرعت به شما کمک می کنند .   افزونه UnloadTabs بر روی افزونه فایر فاکس نصب می شود و برای این مرورگر طراحی شده است . همچنین این افزونه امکان این را دارد که به صورت دستی به لود شدن صفحات چایان دهید . همچنین از بخش تنظیمات افزونه UnloadTabs می توانید سایر گزینه های موجود در آن را تنظیم کنید .

زمانی که تب های زیادی بر روی مرورگر شما باز باشد با کاهش تعدادی از این تب ها می توانید به راحتی به سرعت مرورگر خود بیفزایید و حافظه خود را خالی تر کنید . کاهش سرعت مرورگر به دلیل باز بودن تب های زیاد از مشکلات عمده کاربران است .

زمانی که این افزونه را نصب کردید مشاهده خواهید کرد که سه  گزینه به منوی متنی اضافه می شود . این سه گزینه عبارتند از  Unload Tab, Keep Address Loaded و  Unload Other Tabs.

شما می توانید به لود شدن یک تب با کلیک کردن بر گزینه Unload Tab به راحتی پایان دهید . زمانی که چند تب را باز می کنید تا فقط یک تب مخصوص را پیدا کنید ، در صورتی که این تب مورد نظر را بیابید کافیست بر روی این تب بر گزینه  Unload Other Tabs کلیک کنید تا از باز شدن سایر تب ها جلوگیری کنید . زمانی که یک تب فایر فاکس باز می شود یا اصطلاحا شروع می شود یک منوی کشویی حاوی این سه گزینه مشاهد می کنید که می توانید عمل مخصوص و مورد نظر خود را در ان پیاده سازی کنید .

اگر می خواهید که یکی از تب ها لود شود و نمی خواهید که به لود شدن آن پایان دهید کافیست بر روی ادرس URL آن کلید Keep Address Loaded را بفشارید و کلید ADD را بزنید و در انتها نیز OK را فشار دهید .

دانلود افزونه UnloadTabs از اینجا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *