بریدن، دستکاری، پر کردن، و ایجاد تصاویر جدید با این 4 ویرایشگر تصویری آنلاین

بریدن، دستکاری، پر کردن، و ایجاد تصاویر جدید با این 4 ویرایشگر تصویری آنلاین
  • 1392/2/1
  • مژگان فنائی
  • 0

Pixlr1

در حالی که واقعا هیچ ویرایشگر تصویری قدرتمند قابل قیاس همانند فتوشاپ یا Gimp به عنوان جایگزین های آنلاین وجود ندارد، گاهی اوقات یک ابزار آنلاین ساده، تمام آن چیزی است که شما برای انجام کارتان به آن نیاز دارید. چه بریدن و پر کردن آگاهانه محتوا، اجرای پالایه ها (فیلترها) و بافت ها باشد، یا حتا انجام اموری اندکی شبیه فتوشاپ همانند استفاده از یک مهر نسخه برداری (cloning stamp)، مجموعه گسترده ای از ابزارهای آنلاین وجود دارند که این کار را به صورت رایگان انجام می دهند.

ما فهرستی از چهار ابزار آنلاین را با هم قرار داده ایم که می بایست در انبار هر عکاس، طراح، یا وبلاگ نویسی باشد، تا دستیابی به کارهای ویرایش تصویری ابتدایی را بی وقفه، یا در برخی موارد، حتا بر روی تلفن همراه تان امکانپذیر سازد. ما بی هیچ ترتیب خاصی، آنها را در اینجا قرار داده ایم.

برش آگاهانه محتوا با Croppola

چنانچه به دنبال شیوه ای کامل و تمام عیار برای بریدن تصاویرتان به صورت آنلاین هستید، نیازی نیست تا به دورتر از Croppola بنگرید.

این خدمات آنلاین رایگان فراتر از ارائه شیوه ای به کاربران برای برش ساده تصاویر گام بر می دارد. Croppola برش آگانه محتوا (content aware cropping) را برای کاربران فراهم می آورد، بدین معنا که بر اساس تصویرتان، چگونگی برش خوردن را پیشنهاد خواهد داد.

تصویرتان را در Croppola بارگذاری کرده، و ابعاد تصویر برای برش را انتخاب کنید؛ گزینه هایی شامل حفظ نسبت تصویر (aspect ratio)، چهارگوش، 4:3 ، 3:2 ، 16:9 و غیره وجود دارند. این خدمات حتا از تنظیماتی برای بریدن یک عکس برای تصویر پوشش جدول زمانی (timeline) فیسبوک برخوردار است.

Croppola

پس از انتخاب بریدن (crop)، می توانید تصویر بریده شده را به رایانه تان دانلود کنید.

با Croppola می توانید چندین تصویر را در این وبگاه برش بزنید، و تمامی آنها را به صورت یک فایل فشرده دانلود کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد Croppola به اینجا مراجعه نمایید.

پر کردن آگاهانه محتوا با WebInPaint

در حالی که فتوشاپ ویژگی عالی پر کردن آگاهانه محتوا (content-aware filling) را به کابرانش ارائه می دهد، همه کس نمی تواند از عهده فتوشاپ برآید. چنانچه می خواهید از این ویژگی به صورت آنلاین استفاده کنید، WebInPaint را بیازمایید. این خدمات به کاربران اجازه بارگذاری تصاویر در این وبگاه را می دهد. به سادگی بر روی قسمت هایی از تصویر که می خواهید حذف شوند بکشید، و WebInPaint باقی کار را انجام خواهد داد.

به عنوان یک خدمات رایگان، و آنلاین، WebInPaint به طور شگفت آوری کارش را به خوبی انجام می دهد. ما این خدمات را با تصاویر شلوغی که سرشار از چیزهای گیج کننده و مزاحم بود و می خواستیم حذف شوند، امتحان کردیم، ما آن را با تصاویر ساده، با حذف تنها یک عنصر آزمودیم، و آن را با تصاویر سیاه و سپید و رنگی امتحان کردیم، و در تمامی شرایط قادر بود تا با موفقیت بخش هایی از تصویر را که نمی خواستیم حذف کند.

یک نمونه را می توانید در پایین مشاهده نمایید. پیش از گذاردن تصویر در WebInPaint شبیه این بود:

WebInPaint-Before Edit

و پس از حذف یک عنصر از تصویر، این همان چیزی است که به نظر می رسد:

WebInPaint-After Edit

ویژگی های قدرتمند فتوشاپ با Pixlr

چنانچه به دنبال یک ویرایشگر تصویری آنلاین یکپارچه هستید، Pixlr یکی از قدرتمند ترین گزینه های موجود است. ما کاملا بر این باوریم که این ویرایشگر از نظر ظاهری و حسی بسیار شبیه فتوشاپ است، و کاربرد آن را بسیار آسان می سازد. شما می توانید تصاویرتان را به طور مستقیم در وبگاه بارگذاری کنید، یا حتا تنها یک تصویر آنلاین را با استفاده از پیوند مستقیم به JPEG وارد نمایید. ویژگی عالی دیگری که Pixlr به کاربران ارائه می دهد توانایی برای ایجاد تصاویر جدید با پس زمینه های شفاف است، بنابراین شما می توانید آرم (لوگو) های PNG را بدون نگرانی در مورد امکان دسترسی به فتوشاپ ایجاد کنید.

Pixlr2

Pixlr با بسته ای از ویژگی های ویرایش ابتدایی و پیشرفته همراه است؛ از برش و تغییر اندازه گرفته تا مهر نسخه برداری (clone stamp)، عصای جادویی (magic wand)، لایه ها و غیره. Pixlr به عنوان یک برنامه تلفن همراه نیز موجود است.

اعمال پالایه ها با PicMonkey

به دلیل گرایش و تمایل به پالایه های Instagram-led ، هیچ فهرستی از ویرایشگرهای تصویری آنلاین بدون حداقل یک گزینه که به کاربران امکان دسترسی به پالایه های قدیمی و کلاسیک (vintage) دوست داشتنی را ارائه دهد، کامل نمی شود. PicMonkey بی شک با کلی پالایه ها برای انتخاب، متناسب با نیاز شماست. هرچند، همگی آنها به صورت رایگان در دسترس نیستند، برخی ویژگی ها به اعضایی که حق عضویت پرداخت می کنند، محدود می شود. حق عضویت 4.99 $ در ماه برایتان هزینه خواهد داشت.

PicMonkey

به غیر از افزودن پالایه ها، PicMonkey همچنین ویژگی های ویرایش تصویری ابتدایی، دستکاری (رتوش)، افزودن متن، قاب ها و بافت ها یا الگوها به تصاویر، و غیره را برای کاربران فراهم می کند. برای یافتن بررسی عمیق تر ما در مورد PicMonkey به اینجا مراجعه نمایید.

ویرایشگرهای تصویری آنلاین بارز و حیاتی شما چه هستند؟ بگذارید تا از دیدگاه هایتان آگاه شویم.

نوشته ای از Nancy Messieh

منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *