اپلیکیشن رسمی Mega برای اندروید منتشر شد

اپلیکیشن رسمی Mega برای اندروید منتشر شد
  • 1392/4/16
  • علیرضا
  • 1

1

حتما شما هم با شنیدن نام Mega به یاد همان آپلود سنتر مشهور ” مگا آپلود ” افتاده اید. مگا در واقع ادامه دهنده‌ی راه مگا آپلود است. البته کمی قانونی تر. وبسایت Mega.co.nz که باز هم توسط ” کیم دات کام ” راه اندازی شده است می خواهد جای خالی مگا آپلود را پر کند. جالب است بدانید که سایت مگا در اولین روز کاری خود توانست بیش از یک میلیون کاربر بدست بیاورد.

اما از همه‌ی این موارد که بگذریم، ممکن است خبر انتشار اپلیکیشن اندرویدی این سایت، کاربران این سیستم عامل را حسابی خوشحال کند. چون دیگر می توانند به راحتی از طریق دستگاه شان فایل های مورد نظر خود را آپلود کنند. البته اپلیکیشن رسمی مگا قبلا توسط شرکتی نوشته شده بود و حالا وبسایت مگا رسما این اپلیکیشن را خریداری کرده است.

برای شروع کافیست این اپلیکیشن را از گویا آی‌تی و بدون هیچ تحریمی دریافت کرده و نصب کنید. سپس اطلاعات حساب کاربری خود در سایت مگا آپلود را وارد کرده و لاگین کنید. اگر هم حساب کاربری ندارید می توانید از صفحه‌ی ابتدایی این برنامه، ثبت نام کنید.

2

سپس تمامی فایل ها و فولدرهایی که داخل اکانت شما وجود دارند، روی دستگاه نیز مشاهده خواهند شد.

3

برای اینکه بتوانید یک فایل را مستقیما اجرا کنید فقط کافیست روی آن تپ کنید. سپس برنامه‌ی مخصوص برای باز کردن آن را انتخاب کرده و فایل را مشاهده کنید. اما اگر بخواهید یک فایل را به صورت کامل دانلود کنید، باید ابتدا چند ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید و سپس رها کنید. اکنون می توانید از منوی پایین صفحه و با تپ کردن اولین گزینه از سمت چپ، آن را دانلود کنید. همچنین می توانید چند فایل را انتخاب کرده و همزمان دانلود نمایید.

4

برای آپلود یک فایل نیز کافیست در حالت عادی روی اولین آیتم از سمت چپ در نوار منوها تپ کنید، تا صفحه زیر ظاهر شده و بتوانید فایل مورد نظرتان را آپلود کنید.

5

6

شما این توانایی را دارید که فایل های مورد نظرتان را تغییر نام داده، حذف کرده و یا به سایر فولدرهای دیگر انتقال دهید. اگر هم فایلی را گم کرده اید، می توانید بین فایل ها به جستجو بپردازید. سیستم جستجوی اپلیکیشن مگا حتی از جستجوی صوتی نیز پشتیبانی می کند.

اشتراک گذاری فایل ها در اپلیکیشن مگا نیز به راحتی انجام می پذیرد. کافیست انگشت خود را چند ثانیه روی فایل مورد نظر نگه دارید و سپس روی آیکون ” لینک ” که سومین منو از سمت چپ و راست می باشد، تپ کنید. سپس تمامی اپلیکیشن ها و یا راه های ارتباطی دیگر را خواهید دید که می توانند به شما در به اشتراک گذاری فایل ها کمک کنند. مثلا فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و یا جی میل و حتی از طریق بلوتوث.

7

طبق پستی که در بلاگ وبسایت مگا قرار دارد، این اپلیکیشن برای سیستم عامل های آی.او.اس و ویندوزفون نیز به زودی از راه خواهد رسید.

امکان همسان سازی دوربین دستگاه و اکانت مگا

یکی دیگر از قابلیت هایی که مگا دارد این است که می تواند تصویر گرفته شده توسط دوربین دستگاه تان را با اکانت شما در وبسایت مگا همسان سازی کند. به محض اینکه عکس بگیرید، از طریق اپلیکیشن مگا داخل اکانت شما آپلود خواهد شد. البته این گزینه به صورت پیشفرض غیر فعال است. برای فعال سازی آن باید به بخش تنظیمات Camera Sync رفته و گزینه Camera Sync را فعال کنید. این بخش دارای تنظیمات مختلفی است که به آنها اشاره ای خواهیم کرد:

8

۱- Destination folder: فولدر مقصد روی اکانت مگا است که تصاویر دوربین شما روی آن ذخیره خواهند شد.

۲- Upload: این بخش دارای سه گزینه است.

۲-۱- Photos only: که فقط تصاویر را آپلود می کند.

۲−۲− Video only: که فقط ویدیوها را آپلود می کند.

۲−۳− Photos and Videos: هم تصاویر و همه ویدیوها آپلود خواهند شد.

۳- Upload only over WiFi: با فعال کردن این گزینه، همسان سازی فقط زمانی انجام خواهد شد که از وای فای استفاده کنید. در واقع این گزینه برای کاهش هزینه هایی است که از طریق اینترنت موبایل برای تان منظور خواهد شد.

۴- Upload only when charging: همسان سازی فقط زمانی انجام می شود که دستگاه در حال شارژ کردن باشد.

۵- Camera Folder: این گزینه هم که مشخص است. در واقع مسیر ذخیره تصاویر گرفته شده توسط دوربین در دستگاه شما می باشد.

برای دسترسی به اطلاعات کاربری خود، مثل حجم مصرف شده و حجم کلی فضای ذخیره سازی تان در مگا، باید روی اولین منو از سمت راست تپ کنید.

9

سپس به صفحه اطلاعات کاربری خود خواهید رفت. همانطور که مشاهده می کنید مگا پنجاه گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیارتان می گذارد. اگر در جایی خارج از ایران باشید، می توانید به راحتی فضاهای بیشتر از پنجاه گیگابایت را نیز خریداری کنید 🙂

10

در نهایت باید بگوییم که اپلیکیشن بسیار قدرتمندی برای مگا طراحی شده است. گرچه ممکن است در حال حاضر کم و کاستی هایی در آن پیدا شود. مثل نداشتن یک File Viewer مجزا که بتواند فایل های صوتی، تصویری یا ویدیوی را اجرا کند. اما باز هم بازدهی خوبی از این اپلیکیشن شاهد بودیم.

دریافت اپلیکیشن Mega از گویا آی‌تی

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون. می خواستم بدونم برا این 50 گیگ محدودیت زمانی هم وجود داره یا نه..
    مثلا بعد گذشت یه مدت بیاد فایل های آپلود شده رو پاک کنه
    ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *