Apple ipad Air 2 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

Apple ipad Air 2 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟
  • 1393/5/4
  • پرهام مارزلو
  • 0

میدانیم که شرکت اپل هر ساله نسخه‌ی جدیدی از آیپد خود را با ویژگی‌ها و امکانات جدیدی وارد بازار می‌کند و از بابت عرضه Apple ipad Air 2 تا پایان سال نیز اطمینان داریم. اما هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات و ویژگی‌های جدید این تبلت شرکت اپل در دست تیست. در چند ماه اخیر نیز شایعات و اخبار متفاوتی در این زمینه منتشر شده است.

با بررسی این اخبار و شایعات تصمیم گرفتم تا جمع‌بندی‌هایی را در این قسمت برایتان آماده کنم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ipad-header-TNطراحی و بدنه

سال قبل طراحی نازک و زیبای ipad Aire ما را بسیار غافلگیر کرد و وزن 469 گرمی آن نیز در مقایسه بادیگر تبلت‌های هم‌سایزش یک پله بالاتر برد. اما شرکت اپل به نظر می‌رسد نمی‌خواهد در این بخش کوتاه بیاید و طبق برخی شایعات، ipad Air 2 نازک‌تر و سبک‌تر از قبل خواهد شد! این شایعه در مقایسه با برخی از شایعات عجیب و مسخره قابل باورتر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد. البته در مورد این که وزن و ضخامت دقیق آن هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
البته به نظر می‌رسد که ضخامت محتمل ipad Air 2 حدود 6.4 میلیمتر خواهد بود و وزن آن نیز حدودا 426 گرم خواهد شد.

111

222همچنین با استناد به برخی از منابع ناشناس و عکس‌های منتشر شده از دستگاه، جنس بدنه‌ی پشتی آن نیز از آلومینیوم خواهد بود؛ دقیقا مثل آیپد‌های قبل! البته این اتفاق خوبی است و آلومینیوم برای سبک بودن و زیبای آیپد انتخاب بسیار خوبی است.
همچنین به نظر می‌رسد دکمه‌ی Mute آیپد نیز دیگر جایی در طراحی بدنه نخواهد داشت و مطمئنا به صورت نرم‌افزاری در خواهد آمد. این اتفاق در افت قیمت ساخت آیپد تاثیر خواهد داشت؛ البته این تاثیر چشمگیر نخواهد بود. البته کسانی که به داشتن این دکمه در آیپد خود عادت کرده‌اند به احتمال زیاد از این تغییر زیاد راضی نخواهند بود.

333همچنین آیپد ایر 2 تغییراتی را نیز در بخش اسپیکرهای پایین خود خواهد داشت و شرکت اپل طراحی متفاوتی را برای این بخش در نظر گرفته است. دکمه‌های کنترل ولوم تبلت نیز تغییراتی خواهند داشت.

یکی دیگر از تغییراتی که به احتمال زیاد بوجود می‌آید، اضافه شدن حسگر انگشت همانند آیفون 5s است. این امکان برای قفل صفحه‌ی دستگاه و خرید از فروشگاه آیتونز استفاده می‌شود که البته با وجود سیستم عامل ios8 (که مطمئنا سیستم عامل ipad Air 2 خواهد بود) کاربردهای این حسگر به کمک برنامه‌های جانبی افزایش خواهد یافت.

iPad-Air-2-Touch-IDصفحه نمایش

به نظر می‌رسد شرکت اپل در اندازه صفحه نمایش آیپد تغییری ایجاد نکند و آیپد ایر 2 با صفحه نمایش 9.7 اینچی LCD ارائه شود. در بخش رزولوشن نیز هنوز چیزی مشخص نیست و شایعات مختلفی درمورد آن مطرح شده است. اما محتمل‌ترین رزولوشن برای این تبلت، 2048در1536 و با تراکم پیکسلی 264ppi می‌باشد.

همچنین با استناد بر شایعاتی که در مورد آیفون 6 منتشر شده است، جنس صفحه‌ی نمایش آیپد ایر 2 نیز از همان صفحه‌ی ضد خش مربوط به آیپد ایر قبلی خواهد بود. البته ممکن است شیشه‌ی یاقوتی خاصی ( Sapphire Glass) نیز برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده باشد.

گفته می‌شود صفحه نمایش این آیپد مطابق تصویر می‌باشد
گفته می‌شود صفحه نمایش این آیپد مطابق تصویر می‌باشد

سخت‌افزار

در این موضوع که آیپد ایر 2 حاوی تغییرات ویژه‌ای در بخش پردازنده و باتری خواهد بود شکی وجود ندارد. اطلاعات اصلی پردازنده‌ی این دستگاه به احتمال زیاد  20nm A8 system-on-a-chip می‌باشد که توسط شرکت اپل طراحی شده است. همچنین به احتمال زیاد کاربران 4 گزینه‌ی 16، 32، 64 و 128 را برای انتخاب در اختیار خواهند داشت.

سیستم عامل ipad aire 2 نیز ios 8 خوهد بود که اطلاعاتی را در این پست در مورد آن در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. شما عزیزان در ادامه می‌توانید عکس های منتشر شده از آیپد ایر 2 توسط یک منبع چینی مطلع را ببینید:

444

555

777

8888

لینک منبع 1

لینک منبع 2

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *